Kontrollrummet

Awakening

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Girly

Den här låten är 100% egen produktion. Funderar mest över om 'pianoplinket' ska vara med eller inte. Tacksam för åsikter.  :)

http://www.box.net/shared/i45oz8h4b5
Spotify - Heartbeat Inverted *** SoundCloud - Lena Lannergren *** YouTube - Lena Lannergren


asti

  • Gäst
Nej, jag tycker nog du kan skippa pianoklinket i dess nuvarande form!
Möjligen att ett försiktigt "ackord" på valda ställen skulle kunna vara ett bättre alternativ.
Eller använd ytterligare trum-/percussionljud för att få mer variation....?
Fin sång!


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Njee jag tycker inte heller att det låter så bra. Det stör mest. Annars var det lite vasst och essigt och padljdudet var lite segt. men du sjunger underbart. :)


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Skulle ju definitivt vilja höra dig sjunga på svenska..tror det skulle funka riktigt bra  :)


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Instämmer med de före mig - pianot tillför inte särskilt mycket i den skepnad som den är nu. Om den ska vara med, enligt min smak, så bör den ha en mjukare ljudbild och spela mer än separata toner.

Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Jag väljer nog också bort pianoplinket...
Är skönare stämning i låten utan det faktiskt.

Håller med tidigare "talare" om att du sjunger riktigt skönt.
En stunds avkoppling nu på kvällen.  Tack!   :)
Me, Myself & I


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jag väljer nog också bort pianoplinket...
Är skönare stämning i låten utan det faktiskt.

Håller med tidigare "talare" om att du sjunger riktigt skönt.
En stunds avkoppling nu på kvällen.  Tack!   :)
Medhåll på allt
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Håller också med om pianot, det låter lite som en guide som råkat blivit kvar.

Underbar sång!  :wub:

De lite mystiska synthfräsen här och var gör att jag tycker det låter som lite missljud på sången. Det är något som låter som smack med eko också.

Lite mjukare mörka elektroniska trummor kunde nog passa om de används sparsamt.

Gillar låtens struktur, den är riktigt snyggt uttänkt som komposition, melodiskt och harmoniskt. Gillar hur du använder stämmorna för att lyfta, men inte så att det blir enformigt.
DON'T PANIC


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Du sjunger jättebra. Lite osäkert där i början, kanske invänta lite med sången i början? Vibratot i sången får mig knäsvag. Det där grodljudet (synt) vet jag inte om jag gillar. Och pianot tillför inte så mycket. Slutet kunde göras lite bättre. Men ett fint och atmosfäriskt stycke musik


Utloggad Girly

Hej, va kul med så många åsikter, tack alla!  :D
Pianoklinket är borta och historia!
Nu tror jag den helt enkelt får vila i sin nuvarande tappning.
Ev. softat piano eller något slags beat låter som en bra idé men det får nog överlåtas åt någon som kan spela ha, ha!
...men Clemens... swedish?  ;)
Lena

http://www.box.net/shared/b5xq9taikv
Spotify - Heartbeat Inverted *** SoundCloud - Lena Lannergren *** YouTube - Lena Lannergren


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Kul att höra något av nya(?) medlemmar. Ja, själv har jag inte varit här på ett tag. Sången är verkligen proffsig, mycket njutbar. Hörs ju att det är inte precis första gången du sjuger. Vad gäller arret tycker jag synthmattorna skall bort, liksom de kväkande grodorna. Stråkar och ett fylligt piano tycker jag men inte riktigt min genre så tag mina "råd" med en nypa salt. Välkommen hit! 
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Girly

Equality: Tack, trevligt att vara här och får väl säga roligt att du hittat tillbaka! :) Kul att du ville lyssna och låta mig ta del av dina synpunkter om 'mattor' och 'grodor' ;)
Tack Lena
Spotify - Heartbeat Inverted *** SoundCloud - Lena Lannergren *** YouTube - Lena Lannergren


Utloggad Analogfreak

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 378
    • Visa profil
Det jag tycker stör mest är att vibratot på sången kommer alldeles för tidigt och för mycket. Skulle låta bättre om sången låg mer rakt.  :)