Kontrollrummet

Asti - Kom tillbaks i mitt liv

gäst · 29 · 3051

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

asti

  • Gäst
En liten enkel visa om saknad.

Titel: Kom tillbaks i mitt liv
Artist: Asti
Text & Musik: Asti
Längd: 3:00
Är: 2010



Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Oh va deppigt. Det var inte mycket ljus i tunneln där.

Lät bra annars. Något brusigt denna gång. Hördes iofs mest i slutet när det klingar ut. Den allra sista cellotonen andades lite hopp i dur, men bas följde inte med. Det lät lite skumt.


asti

  • Gäst
Oh va deppigt. Det var inte mycket ljus i tunneln där.

Lät bra annars. Något brusigt denna gång. Hördes iofs mest i slutet när det klingar ut. Den allra sista cellotonen andades lite hopp i dur, men bas följde inte med. Det lät lite skumt.

Nä, och taskigt mörkerseende har man dessutom!  :)
Märkte också att det brusade i slutet, vet inte riktigt varför...
Ska kolla upp det där med sista cellotonen!
Tack för lyssning och synpunkter!
/Asti


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Riktigt bra! gillade denna  :) men det där med mörkerseende, har väl inget med bruset att göra  :unsure: 


asti

  • Gäst
Riktigt bra! gillade denna  :) men det där med mörkerseende, har väl inget med bruset att göra  :unsure: 

Det var en kommentar till "Det var inte mycket ljus i tunneln där"!  :)
Kul att du gillar låten!
Tack för lyssning och synpunkter!
/Asti


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Riktigt bra! gillade denna  :) men det där med mörkerseende, har väl inget med bruset att göra  :unsure: 

Det var en kommentar till "Det var inte mycket ljus i tunneln där"!  :)
Kul att du gillar låten!
Tack för lyssning och synpunkter!
/Asti

Jaha.. vilken tunnel?  finns i Cubase5  :unsure:


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Tjipp
Jag har då ingen kritik att ge - rätt tråkigt va?
Men så blir det när det man gör är bra  :D

Men man letar gärna, med ett rep på axeln, upp ett träd med en stark gren  :unsure: :lol:
På min ensamma hopplösa färd.....jo så e de!

Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Silverpilen

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 123
    • Visa profil
jodå så att...... :D enkel mysig låt med ett tydligt budskap, underbar upprepning i slutet, på min ensamma hopplösa färd, den är inte bara ensam den är hopplös också, om det nu var nån som missat lixom  :D ja jag gillar ju allt som andas elände så det funkar absolut för mig!


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
En underbart deppig låt som kan få den mest förtvivlade att brista ut i ett glädjevrål :lol:
Lite digitalt knaster vid 116 om man nu ska klaga och varför ska man inte det..........
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


asti

  • Gäst
Clemens - Jag tänkte närmast på tunnelbanan i Vetlanda. Dålig belysning där.
              Tror den passerar Cubase5 på linje Bäckaby.... :unsure:

Gurano - Jo, jag tycker också det du gör är bra, men det borde väl inte hindra
             dig från att kritisera min låt?  :rolleyes:
             Jag tycker det är för kallt att klättra i träd nu!

Silverpilen - lite undergångsstämning brukar lätta upp!  :)

Tack för lyssning och märkliga kommentarer!  :)
/Asti


asti

  • Gäst
En underbart deppig låt som kan få den mest förtvivlade att brista ut i ett glädjevrål :lol:
Lite digitalt knaster vid 116 om man nu ska klaga och varför ska man inte det..........

Om man ändå ska frossa i elände, så varför inte lägga på lite brus och digitalt knaster som grädde på moset?  B)
Tack för tipset!
/Asti


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Gurano - Jo, jag tycker också det du gör är bra, men det borde väl inte hindra
             dig från att kritisera min låt?  :rolleyes:
             Jag

hehe - där fick du till det ;)
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad bow35

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 402
  • Allt är tillåtet men allt är inte nyttigt.
    • Visa profil
Ctat av Wernborg:
Citera
Den allra sista cellotonen andades lite hopp i dur, men bas följde inte med. Det lät lite skumt.

Mig stör det inte. Tycker det låter fint.


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Sköönt!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Emlan

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 260
    • Visa profil

asti

  • Gäst
Ctat av Wernborg:
Citera
Den allra sista cellotonen andades lite hopp i dur, men bas följde inte med. Det lät lite skumt.

Mig stör det inte. Tycker det låter fint.

Har kollat , men är nog inte med riktigt på vad Wernborg menar....



Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Skönt deppigt och klanderfritt gjort Asti.  Jag är också förundrad hur bra stråkpluggen (?) du använder låter.  Riktig bra cello iaf.   /JEH
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


asti

  • Gäst
Skönt deppigt och klanderfritt gjort Asti.  Jag är också förundrad hur bra stråkpluggen (?) du använder låter.  Riktig bra cello iaf.   /JEH

Roligt att du gillar!
Ja, jag är också nöjd med celloljudet här! Det är från EWQL SO Gold.
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti


Utloggad Markus Broberg

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 001
  • Kommenterar bara på det som jag gillar.
    • Visa profil
    • Mörka Skogen
Superfint:)
Mycket bra.
Mina mixkunskaper är begränsade: Kommenterar bara på det jag gillar.

Jag lyssnar däremot på nästan allt:)



Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Cellon kunde spela lite mer melodier, typ svara mot sångmelodin. Som det är nu följer den bara ackorden. Men den låter bra. Det kunde kanske finnas nåt break eller stopp nånstans i låten, och därefter kanske utöka med andra stämma till cellon, en oboe kanske?
Men vackert och sorgligt är det. Lite brus hörs i slutet, rätt fräckt, analogt liksom.


asti

  • Gäst
Cellon kunde spela lite mer melodier, typ svara mot sångmelodin. Som det är nu följer den bara ackorden. Men den låter bra. Det kunde kanske finnas nåt break eller stopp nånstans i låten, och därefter kanske utöka med andra stämma till cellon, en oboe kanske?
Men vackert och sorgligt är det. Lite brus hörs i slutet, rätt fräckt, analogt liksom.


Jag började med en mer melodös cello, men tyckte det passade bättre med en "lugnare" variant, som
bara stödjer kompet. Håller med dig om att det nog borde hända något mer i låten, men jag kom inte på något
och låten var redan 3 minuter, så då fick det vara!  :) Intressant idé med en oboe...det måste jag fundera på!
I slutet använder jag min nya brusplugg Golden Noise 4 från Crackling Sounds som simulerar ljudet från min dators fläkt!  :)
Tack för lyssning och bra tips!
/Asti


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
"I slutet använder jag min nya brusplugg Golden Noise 4 från Crackling Sounds som simulerar ljudet från min dators fläkt! "
Är det en freeware eller kostar den en massa pengar? Och måste det vara just din fläkt :wacko:
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


asti

  • Gäst
"I slutet använder jag min nya brusplugg Golden Noise 4 från Crackling Sounds som simulerar ljudet från min dators fläkt! "
Är det en freeware eller kostar den en massa pengar? Och måste det vara just din fläkt :wacko:
Det är en freeware, som dom har ett kampanjpris på nu i helgen, så det är bara att passa på!  B)
Det behöver naturligtvis inte vara just min fläkt, men samma typ som sitter i min dator.
Fläkten är av märket Fan-tasty, men kolla leverantören noga innan du beställer så att du inte blir blåst!  :o


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
I slutet använder jag min nya brusplugg Golden Noise 4 från Crackling Sounds som simulerar ljudet från min dators fläkt!  :)
:D För att få till den riktiga hemtrevliga, hemstudiokänslan ungefär som det ibland läggs på vinylknaster på låtar nuförtiden kanske just en sådan nostalgiplugg blir verklighet i framtida (fläktlösa hem-) studior.
I denna låt framgår det med all önskvärd tydlighet hur bra du sjunger. Snygg vändning på slutet med dur i s f moll. Aningen släpigt i min smak och saknar dina annars snygga stick (men jag skall inte säga nåt om stick...). Vilsamt och mycket snygg cello.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Jo, man får ju panikångest av det här :)

Det är väldigt bra sjunget. och t o m cellon låter superfin kanske mest pga utdragna toner! (Det är ewql va? Den låter sällan bra när det spelas snabbt)

Hörde aldrig knastret.. Bra!
https://soundcloud.com/user7789882


asti

  • Gäst
I slutet använder jag min nya brusplugg Golden Noise 4 från Crackling Sounds som simulerar ljudet från min dators fläkt!  :)
:D För att få till den riktiga hemtrevliga, hemstudiokänslan ungefär som det ibland läggs på vinylknaster på låtar nuförtiden kanske just en sådan nostalgiplugg blir verklighet i framtida (fläktlösa hem-) studior.
I denna låt framgår det med all önskvärd tydlighet hur bra du sjunger. Snygg vändning på slutet med dur i s f moll. Aningen släpigt i min smak och saknar dina annars snygga stick (men jag skall inte säga nåt om stick...). Vilsamt och mycket snygg cello.

Jag har försökt att skaffa en tystare fläkt till min musikdator, men har inte fått fatt i någon som passar min något omoderna pc!
Kan sätta in ett "kylelement" i st f fläkt, men det är tydligen osäkert om den är tillräckligt effektiv, så jag tvekar lite....
Antingen har fläkten väsnats extra mycket när jag spelade in eller har jag placerat micken så att den hörs mer.....? Jag kanske gör om gitarrspåren.
Precis som Tokai var inne på så borde det nog finnas ett stick eller något annat som bryter av. Får se om jag kommer på något lämpligt.
Kanske ett instrumentalparti med stråkar, som sedan ligger med i avslutningen...?
Ja, celloljudet är fint, det tycker jag också.
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti


asti

  • Gäst
Jo, man får ju panikångest av det här :)

Det är väldigt bra sjunget. och t o m cellon låter superfin kanske mest pga utdragna toner! (Det är ewql va? Den låter sällan bra när det spelas snabbt)

Hörde aldrig knastret.. Bra!

"Jo, man får ju panikångest av det här" - då har jag lyckats i mina föresatser!  :)
Kul att sången gillas! Cellon är mycket riktigt från EWQL.
Ja, det är bra att slippa höra knaster! Såvida man inte har nersatt hörsel.  ;)
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti