Jag pratade just i telefon med en distributör som känner till dig och jag bad honom kolla den här tråden. Så här sa han till mig efter att ha läst:
Du kommer aldrig att få något svar från Claes för han har inget svar. Han har bakbundit sig själv nu. Men det är ju den här stilen han alltid kör. Därför har många etablerade studiorävar lessnat och övergett Studioforum och Kontrollrummet.
Jag sade ju att jag skulle lämna tråden. Det är därför jag inte har svarat. Jag tycker för övrigt att det bara är tråkigt att bemöta forumtroll som dig, men när du nu håller på som du gör, så måste jag ändå gå in och svara.
Varje gång du har blivit utsparkad från studioforumet på grund av ditt totalt omöjliga sätt, så har du kommit tillbaks och börjat bråka med alla och gjort dig omöjlig igen - och igen - och igen, så det är uppenbart att ditt syfte har alltid varit att skapa dålig stämning - åtminstone så fort det är någon som inte håller med dig om allt du säger.
Visst har prylarna betydelse, men det sitter betydligt mer i erfarenheten. Med bättre prylar är det självklart enklare att jobba på ett vettigt sätt och lättare att få ett riktigt bra resultat, men den som har mycket erfarenhet kan få fram ett betydligt bättre resultat med värsta budgetriggen, än vad noobs kan få i en mångmiljonstudio. Prylarna gör skillnad från att det blir ett skitbra resultat till att det blir världsklass, typ.
Du är bra på att hitta på låtsasvänner - men man ska ju vara bra på något...

Det finns ingen som har lämnat studioforum eller kontrollrummet på grund av mig (hade det varit så, så hade jag garanterat fått reda på det) - men flera av de gamla kunniga rävarna i studioforum har däremot flera gånger hotat att lämna forumet på grund av dig.
Säg till distributören som du påstår har uttalat sig, att maila eller ringa till mig, istället för att du kommer med en massa skitsnack i forumet. Om denne påstådde distributör läser tråden igen, så kan han förresten gärna kontakta mig själv utan att du säger till honom att göra det. Om han mot förmodan har något att säga, så är det mycket dålig stil att göra det i det fördolda.