Kontrollrummet

Tidningen Studio 75% reklam

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Analogfreak

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 378
    • Visa profil
Hej vänner!
Jag väljer att diskutera det här i ett forum som är opartisk till de båda tidningarna Studio och MM.
I ett annat forum så motiverade redaktören för tidningen Studio det höga priset på tidningen med att Studio har några sidor mer än MM.
Det kanske klingar seriöst för den oinvigde. Jag har jämfört de båda tidningarna och skillnaden är enorm. Bägge tidningarna innehåller reklam men inte i samma utsträckning. Studio har helsidor full med reklam för att dryga ut tidningen och det blev bara ca 20 sidor med relevant läsning jämfört med MM som hade det dubbla. Tänk er då att företag betalar Studio pengar för att få med sin reklam i tidningen. Som kaka på det så tar Studio ut högre pris från kund eftersom då all reklam gör att tidningen får många sidor. Vem vill köpa dyra tidningar som till 75% består av helsidor med reklam där bara en bråkdel är vad kunden egentligen betalar för?


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Jag skulle vilja ha en tidning som behandlar olika typer av lite äldre utrustning och vad man kan få ut av en sån utrustning. Även sidor som visar hur man själv bygger instrument som går att använda i eget musikskapande (Bygg din egen Cajon är bara ett exempel). Det saknar jag i dessa tidningar som (nästan) bara tar upp det nya (för mig ouppnåeliga). Därför fortsätter jag utan prenumeration och hittar ett och annat på internet. Det jag vill ha av en tidning är inte kommersiellt gångbart och genererar inga intäkter för en tidning så min önskan om tidningsinnehåll är troligen en utopi. I min utopi finns inte denna reklam, eftersom den visar sånt som kostar mer än jag i min amatörstudio har råd med.
« Senast ändrad: 13.12.2010, 07:54:06 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad morgonte

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 153
    • Visa profil
Har fram till nu prenumererat på Studio, men vill inte fortsätta. Tycker att det tuggas om en massa som man har läst förut.
If music be the food of love, play on. -William Shakespeare


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Ja jag såg det som lilla julafton varje månad då det rasslade till i brevlådan..Nu ekar det tomt dessvärre.Ledsnade på reportagen då de inte gav mig nåt,samt - det är rätt mycket reklam ja.
Letar ibland efter den i kiosker och på mackar,ja alltså såna ställen som säljer bensin och mackOr,inte datorer viseguys  :D.Ingen framgång dock,antar att det är prenumeration som gäller eller?
Känner att man på någevis ändå håller sig uppdaterad med den på bordet,så jag funderar faktiskt på en ny prenumeration..Kanske satsar på MM ist..shit - svårt det här..Dagens I-landsproblem  :D

Mike


Utloggad Claes

  • Obotlig optimist :)
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 319
  • Yoda
    • Visa profil
    • Holmerup Musik & Data
Ta det säkra före det osäkra och prenumerera både på MM och Studio. Alla tidningar har varierande kvalitet på artiklarna mellan olika nummer, så om man (som jag) har båda så har man alltid har något kul att läsa. ;)
MVH
Claes Holmerup
Privat: http://www.holmerup.com
Firmans webshop: https://webshop.holmerup.biz - även på Facebook
Testsiten: http://testing.holmerup.biz (gilla gärna Facebook-sidan)


Utloggad Analogfreak

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 378
    • Visa profil
Har fram till nu prenumererat på Studio, men vill inte fortsätta. Tycker att det tuggas om en massa som man har läst förut.
Ja och det är ett tecken på att dom inte anstränger sig för att ta fram nytt mterial.


Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
I min utopi finns inte denna reklam, eftersom den visar sånt som kostar mer än jag i min amatörstudio har råd med.

Så du läser inga tidningar alls bara för att du inte har råd med vad som finns i reklamen? Du får nog flytta till Nordkorea om du vill slippa reklamen i tidningar. :rolleyes:
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
Har fram till nu prenumererat på Studio, men vill inte fortsätta. Tycker att det tuggas om en massa som man har läst förut.

Det var länge sen som de började med att tugga om. Ibland gick det bara några nr och sen var det i stort sett samma sak igen. <_< Jag framförde den kritiken mot blaskan på deras forum förut i en tråd om blaskan, för några år sen. Vad hände? Han, ja vad han nu heter, vad gjorde han? Han tog bort mitt inlägg. <_<  Uppenbart att han inte gillade kritik. Då slutade jag köpa blaskan. Och reklamen blev dessutom värre och värre. Jag bläddrar igenom den ibland i affärer och jösses,89:- för en tidning som nästan bara består av reklam. :o Hutlöst pris. Artiklarna blir bara mindre och mindre. Sen tycker jag deras recensioner alltid har varit intetsägande. De går det inte att ta på allvar. Inget djuplodande där inte. Nä vill man läsa en bra tidning, som visserligen kostar mer men ger mer, då  köper man SOS.
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


Utloggad olsberg

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 19
    • Visa profil
    • Studio
  • Twitter: studio
Förstår att detta kommer upp på "oberoende mark" :)

Analogfreak, du har en historia av att smutskasta och och göra dig ovän med många, och här far du med direkta osanningar. Tidningen består inte av 75 procent reklam. I senaste numret har vi visserligen fler annonser än vad vi har haft på över fem år - 24 sidor av 84. Så några 75 procent handlar det inte om. Men den ovanligt tjocka packningsgraden har ändå fått oss att överväga ännu tjockare tidning än 84 sidor, vilket förstås är en naturlig konsekvens när annonserna blir flera.

Odrörir, varken jag eller någon moderator raderar inlägg eller ämnen på Studio forum som inte strider mot forumreglerna. Om de däremot strider mot reglerna och anmäls av andra medlemmar så åker de i papperskorgen. Jag och moderatorerna har för avsikt att (liksom på detta forum) göra vad som kan för att låta det vara välmodererat.

I övrigt, tack för input, vi tar det med oss.
Medgrundare av musikersajten Studio


Utloggad Analogfreak

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 378
    • Visa profil
Det är mer lönsamt och mindre insatskrävande att sälja reklamplatser i tidningen istället för att göra artiklar. Sen kan man ju fråga om det är lojalt mot prenumeranterna att låta girigheten dominera. Din reaktion är fullt förståelig då du hamnat i en trängd situation. Jag har fått några ovänner genom livet då jag ifrågasätter saker på ett väldigt rakt sätt och kritiserar sånt som är fel.

Men jämfört med MM så har Studio betydligt mer reklam. Därför ser jag det inte som försvarbart att hävda att man har några fler sidor då det saknar relevans.
« Senast ändrad: 13.12.2010, 15:19:33 by Analogfreak »


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
I min utopi finns inte denna reklam, eftersom den visar sånt som kostar mer än jag i min amatörstudio har råd med.

Så du läser inga tidningar alls bara för att du inte har råd med vad som finns i reklamen? Du får nog flytta till Nordkorea om du vill slippa reklamen i tidningar. :rolleyes:

There are other drawbacks in that option!

Där finns annan typ av oönskad reklam (uttalas propaganda).
Jag gillar mitt enkla liv här, utan att vara en storkonsument.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad olsberg

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 19
    • Visa profil
    • Studio
  • Twitter: studio
Det är mer lönsamt och mindre insatskrävande att sälja reklamplatser i tidningen istället för att göra artiklar. Sen kan man ju fråga om det är lojalt mot prenumeranterna att låta girigheten dominera. Din reaktion är fullt förståelig då du hamnat i en trängd situation. Jag har fått några ovänner genom livet då jag ifrågasätter saker på ett väldigt rakt sätt och kritiserar sånt som är fel.

Men jämfört med MM så har Studio betydligt mer reklam. Därför ser jag det inte som försvarbart att hävda att man har några fler sidor då det saknar relevans.
Trängd situation? Den som tränger är du. Jag är mån om att vi diskuterar om rätt uppgifter, och 75 procent reklam är långtifrån en korrekt uppgift.

Mer lönsamt och mindre insatskrävande att sälja annonser än vad? Bara för att ha det helt klart här och nu: Jag har inte ett smack med annonser att göra i tidningen. Jag företräder tidningens redaktion och inte marknadsavdelningen.
Medgrundare av musikersajten Studio


Utloggad Analogfreak

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 378
    • Visa profil
Mer lönsamt och mindre insatskrävande att sälja annonser än vad?

Att producera artiklar


Jag företräder tidningens redaktion och inte marknadsavdelningen.

Men ni har väl möten där ni gemensamt kom fram till 25% / 75% fördelningen av innehållet? Eller är det så att du du gör 20 sidor studiorelaterade artiklar och att marknadsavdelningen sedan smäller in reklamen så ni får ihop era 84 sidor?


Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
I min utopi finns inte denna reklam, eftersom den visar sånt som kostar mer än jag i min amatörstudio har råd med.

Så du läser inga tidningar alls bara för att du inte har råd med vad som finns i reklamen? Du får nog flytta till Nordkorea om du vill slippa reklamen i tidningar. :rolleyes:

There are other drawbacks in that option!

Där finns annan typ av oönskad reklam (uttalas propaganda).
Jag gillar mitt enkla liv här, utan att vara en storkonsument.

Ja men det finns inga tidningar som inte har reklam. Inga tidningar överlever utan reklam utan att det blir allt för dyrt. Problemet är bara att det är allt för mycket reklam i dagens tidningar. Ja även på nätet, trots att man har spärrat för popups så går det inte att stoppa allt och när man vill läsa dyker det upp en irriterande mitt framför en utan att man bett om det. Mycket irriterande. <_< Att man gott kunde ta upp gamla prylar också och vad man kan göra med dem kan jag instämma skulle vara intressant. Men tyvärr är blaskorna i stort sett bara intresserade av nyhetens behag. Alla springer i samma riktning utan att stanna upp och tänka till. Kritik och kritiska artiklar, det får man läsa någon annanstans. Det finns mycket man skulle kunna kritisera men av feghet inför annonsörerna avstår man från det. Man vill inte stöta sig med dem. Det här gäller ju lika mycket mainstream media som musiktidningar.
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


Utloggad Analogfreak

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 378
    • Visa profil
Jag tycker synd om de stackars människor som betalar för en sån tidning. Tänk om man fick betala för all reklam som dimper ner i brevlådan.


Utloggad Analogfreak

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 378
    • Visa profil
I min utopi finns inte denna reklam, eftersom den visar sånt som kostar mer än jag i min amatörstudio har råd med.

Så du läser inga tidningar alls bara för att du inte har råd med vad som finns i reklamen? Du får nog flytta till Nordkorea om du vill slippa reklamen i tidningar. :rolleyes:

There are other drawbacks in that option!

Där finns annan typ av oönskad reklam (uttalas propaganda).
Jag gillar mitt enkla liv här, utan att vara en storkonsument.

Ja men det finns inga tidningar som inte har reklam. Inga tidningar överlever utan reklam utan att det blir allt för dyrt. Problemet är bara att det är allt för mycket reklam i dagens tidningar. Ja även på nätet, trots att man har spärrat för popups så går det inte att stoppa allt och när man vill läsa dyker det upp en irriterande mitt framför en utan att man bett om det. Mycket irriterande. <_< Att man gott kunde ta upp gamla prylar också och vad man kan göra med dem kan jag instämma skulle vara intressant. Men tyvärr är blaskorna i stort sett bara intresserade av nyhetens behag. Alla springer i samma riktning utan att stanna upp och tänka till. Kritik och kritiska artiklar, det får man läsa någon annanstans. Det finns mycket man skulle kunna kritisera men av feghet inför annonsörerna avstår man från det. Man vill inte stöta sig med dem. Det här gäller ju lika mycket mainstream media som musiktidningar.

Precis. Tidningen lägger mer energi på att ha bra relationer med företagen som köper annonsplatser än med kunderna som köper tidningen.
Det funkar kanske till en viss gräns. Men sen när företagen märker att deras reklam inte höjer deras omsättning så mycket eftersom ingen köper tidningen längre så slutar dom kanske att köpa annonsplatser.
« Senast ändrad: 13.12.2010, 15:48:42 by Analogfreak »


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Hur som helst gillar jag Studio! Dock ingen prenumerant, men brukar rota om i den lokala Pressbyrån som alltid har ett par ex gömda...  :lol:


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
I min utopi finns inte denna reklam, eftersom den visar sånt som kostar mer än jag i min amatörstudio har råd med.

Så du läser inga tidningar alls bara för att du inte har råd med vad som finns i reklamen? Du får nog flytta till Nordkorea om du vill slippa reklamen i tidningar. :rolleyes:

There are other drawbacks in that option!

Där finns annan typ av oönskad reklam (uttalas propaganda).
Jag gillar mitt enkla liv här, utan att vara en storkonsument.

Det gör i och för sig nordkoreanska bönder också vad jag vet.

Jag gillar studio, men läser inte varje nummer. Varför vet jag inte?

Tror det kan bero på att den riktar sig till det lager av musiker som jag bara delvis "tillhör". (Teknik och ljudkvalité, framför komposition och teori). Inget fel med det. Skulle studio innehålla den information jag eftersöker, och som jag hittar på annat håll, skulle den inte sälja alls.

:)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad olsberg

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 19
    • Visa profil
    • Studio
  • Twitter: studio
Men ni har väl möten där ni gemensamt kom fram till 25% / 75% fördelningen av innehållet? Eller är det så att du du gör 20 sidor studiorelaterade artiklar och att marknadsavdelningen sedan smäller in reklamen så ni får ihop era 84 sidor?
Ja. Men det är ju inte så att jag säger till marknadsavdelnignen att "sälj så här många sidor så att jag slipper jobba mindre". När annonserna blir fler så får det ju som sagt oss tvärtom att överväga en tjockare tidning som direkt konsekvens. Och fler redaktionella sidor är mer jobb. Vi jobbar med betydligt fler redaktionella sidor nu än för exempelvis för två år sedan.
Medgrundare av musikersajten Studio


Utloggad Analogfreak

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 378
    • Visa profil
Men ni har väl möten där ni gemensamt kom fram till 25% / 75% fördelningen av innehållet? Eller är det så att du du gör 20 sidor studiorelaterade artiklar och att marknadsavdelningen sedan smäller in reklamen så ni får ihop era 84 sidor?
Ja. Men det är ju inte så att jag säger till marknadsavdelnignen att "sälj så här många sidor så att jag slipper jobba mindre". När annonserna blir fler så får det ju som sagt oss tvärtom att överväga en tjockare tidning som direkt konsekvens. Och fler redaktionella sidor är mer jobb. Vi jobbar med betydligt fler redaktionella sidor nu än för exempelvis för två år sedan.

Nej men du kanske säger så här till marknadsavdelningen: Jag har bara så här lite material. Sälj mer reklam eller gör varje annons till helsida så vi får 84 sidor.


Utloggad olsberg

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 19
    • Visa profil
    • Studio
  • Twitter: studio
Men ni har väl möten där ni gemensamt kom fram till 25% / 75% fördelningen av innehållet? Eller är det så att du du gör 20 sidor studiorelaterade artiklar och att marknadsavdelningen sedan smäller in reklamen så ni får ihop era 84 sidor?
Ja. Men det är ju inte så att jag säger till marknadsavdelnignen att "sälj så här många sidor så att jag slipper jobba mindre". När annonserna blir fler så får det ju som sagt oss tvärtom att överväga en tjockare tidning som direkt konsekvens. Och fler redaktionella sidor är mer jobb. Vi jobbar med betydligt fler redaktionella sidor nu än för exempelvis för två år sedan.

Nej men du kanske säger så här till marknadsavdelningen: Jag har bara så här lite material. Sälj mer reklam eller gör varje annons till helsida så vi får 84 sidor.

Ja, det kanske jag gör. Eller så kanske jag gör något annat. Hur mycket vill du fortsätta spekulera i hur verkligheten förhåller sig?

Just nu till exempel, har vi fått skjuta på 8 sidor till nummer 3 för att nummer två är för tjock. Och det beror inte på fler annonser (de är färre än i julnumret), utan för att vi har för mycket material. Nummer tre är också helt fullt. Fyran är planerad. Så ser det ut - vi har alltid mycket material på lut. Annars skulle det inte gå att göra tidning. Har du fler spekulationer du vill delge omgivningen med eller ska vi ta det privat? :)
Medgrundare av musikersajten Studio


Utloggad Analogfreak

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 378
    • Visa profil
Jaha så nu är det bara 40 sidor reklam menar du?

Men seriöst Olsberg... skär ner på reklamen så får du in dina 8 sidor och då får kunderna det dom betalar för. :)
« Senast ändrad: 13.12.2010, 16:38:40 by Analogfreak »


Utloggad Analogfreak

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 378
    • Visa profil
Anledningen till att jag startade den här tråden och inte tar det privat är för att jag tycker girigheten har gått för långt och att det här behöver komma upp till allmän kännedom.


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
... eller så är det så enkelt att du bara hallucinerar...

:)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Claes

  • Obotlig optimist :)
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 319
  • Yoda
    • Visa profil
    • Holmerup Musik & Data
Hur då, "allmän kännedom"? Det är ju bara att läsa tidningen, så ser man om man tycker om den eller inte. Lite onödigt att gnälla i en forumtråd om det, när det är så enkelt att välja en annan tidning istället, om man inte gillar den man har provat. Så gör i alla fall jag - och förmodligen de flesta andra också...

Det är väl ingen hemlighet att tidningarna behöver reklamintäkter för att gå runt?
Ditt ursprungliga påstående om att det handlar om 75% reklam i tidningen, visade sig däremot vara helt felaktigt. Hur mycket reklam får det vara för att du ska tycka att det är rimligt?
Visst är det mycket reklam, men så är det ju i alla tidningar. Jag tycker inte att det känns extremt i Studio, men om man inte är intresserad av artiklarna, så kanske man upplever att det är mer reklam än det egentligen är...?
MVH
Claes Holmerup
Privat: http://www.holmerup.com
Firmans webshop: https://webshop.holmerup.biz - även på Facebook
Testsiten: http://testing.holmerup.biz (gilla gärna Facebook-sidan)


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil

Utloggad Analogfreak

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 378
    • Visa profil

Ditt ursprungliga påstående om att det handlar om 75% reklam i tidningen, visade sig däremot vara helt felaktigt.

Har du räknat?


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg

Ditt ursprungliga påstående om att det handlar om 75% reklam i tidningen, visade sig däremot vara helt felaktigt.

Har du räknat?
Har du?


Utloggad Claes

  • Obotlig optimist :)
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 319
  • Yoda
    • Visa profil
    • Holmerup Musik & Data

Ditt ursprungliga påstående om att det handlar om 75% reklam i tidningen, visade sig däremot vara helt felaktigt.

Har du räknat?
Nej - men enligt Olsberg:
Citera
I senaste numret har vi visserligen fler annonser än vad vi har haft på över fem år - 24 sidor av 84.
Jag vet inte hur du får ihop det till 75% reklam, men du får gärna berätta hur du räknar får att få ihop det till så mycket... :P
MVH
Claes Holmerup
Privat: http://www.holmerup.com
Firmans webshop: https://webshop.holmerup.biz - även på Facebook
Testsiten: http://testing.holmerup.biz (gilla gärna Facebook-sidan)


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Roade mig med att räkna igenom nr5 2010 med Lady Gaga på omslaget. Delade in det i helsida, halvsida och tredjedels sida för att förenkla och avrundade sedan. Det blev ibland fördel artiklar och ibland reklam så det är nog hyfsat rättvisande.

Reklam: 17 sidor (20%)
Artiklar, tester: 64 sidor (76%)
Första sida, innehåll, ledare: 3 sidor (4%)
================================
= 84 sidor / 100%

Ok, vem har en färsk MM att jämföra med?


Utloggad Claes

  • Obotlig optimist :)
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 319
  • Yoda
    • Visa profil
    • Holmerup Musik & Data
NR 12 i år av MM - som förmodligen också innehåller förhållandevis mycket reklam eftersom det är den tiden på året:

76 sidor totalt (inkl omslag)

Reklam:
1/1: 21 (inkl de 3 sidorna med an massa små annonser längst bak)
1/2: 7
1/3: 5
1/4: 1

Får ihop det till totalt ca 26 sidor reklam, vilket blir ca 34%.

Fredriks djuplodande analys :rolleyes: som säger att MM har betydligt mindre reklam än Studio, verkar med andra ord halta betänkligt... ^_^
MVH
Claes Holmerup
Privat: http://www.holmerup.com
Firmans webshop: https://webshop.holmerup.biz - även på Facebook
Testsiten: http://testing.holmerup.biz (gilla gärna Facebook-sidan)


Utloggad Analogfreak

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 378
    • Visa profil


Fredriks djuplodande analys :rolleyes: som säger att MM har betydligt mindre reklam än Studio, verkar med andra ord halta betänkligt... ^_^

Ja visst var den bra? :)

Det kanske väcker en liten tankeställare hos folk vad mycket reklam man kastar pengarna på när man köper tidningen. Och det är ju inte det man egentligen vill köpa.


Utloggad Claes

  • Obotlig optimist :)
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 319
  • Yoda
    • Visa profil
    • Holmerup Musik & Data


Fredriks djuplodande analys :rolleyes: som säger att MM har betydligt mindre reklam än Studio, verkar med andra ord halta betänkligt... ^_^

Ja visst var den bra? :)

Dålig läsförståelse? :lol:
Du hävdade att Studio innehåller 75% reklam och att det var betydligt mer reklam i den än i MM. Inget av dessa påståenden visade sig vara sanna, utan gripna helt ur luften.

Citera
Det kanske väcker en liten tankeställare hos folk vad mycket reklam man kastar pengarna på när man köper tidningen. Och det är ju inte det man egentligen vill köpa.

Att det finns reklam i tidningarna, är uppenbart för alla som läser dem, så det är ganska meningslöst att konstatera sådana självklara saker, eller hur? Utan reklamen hade det inte blivit några tidningar alls, eftersom priset på tidningarna hade blivit alldeles för högt då, så var finns egentligen problemet...?
Det är ju inte du som läsare som kastar ut pengar på reklamen, utan det är snarare annonsörerna som finansierar det läsvärda, medan tidningsköparens bidrag till det hela troligen är förhållandevis litet...
MVH
Claes Holmerup
Privat: http://www.holmerup.com
Firmans webshop: https://webshop.holmerup.biz - även på Facebook
Testsiten: http://testing.holmerup.biz (gilla gärna Facebook-sidan)


Utloggad Analogfreak

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 378
    • Visa profil


Fredriks djuplodande analys :rolleyes: som säger att MM har betydligt mindre reklam än Studio, verkar med andra ord halta betänkligt... ^_^

Ja visst var den bra? :)

Dålig läsförståelse? :lol:
Du hävdade att Studio innehåller 75% reklam och att det var betydligt mer reklam i den än i MM. Inget av dessa påståenden visade sig vara sanna, utan gripna helt ur luften.

Citera
Det kanske väcker en liten tankeställare hos folk vad mycket reklam man kastar pengarna på när man köper tidningen. Och det är ju inte det man egentligen vill köpa.

Att det finns reklam i tidningarna, är uppenbart för alla som läser dem, så det är ganska meningslöst att konstatera sådana självklara saker, eller hur? Utan reklamen hade det inte blivit några tidningar alls, eftersom priset på tidningarna hade blivit alldeles för högt då, så var finns egentligen problemet...?
Det är ju inte du som läsare som kastar ut pengar på reklamen, utan det är snarare annonsörerna som finansierar det läsvärda, medan tidningsköparens bidrag till det hela troligen är förhållandevis litet...

Förvisso... men i det här fallet motiverar Olsberg det höga priset med att tidningen innehåller 84 sidor så då blir ju reklamutfyllnaden en prisfälla för konsumenten.  B)
« Senast ändrad: 13.12.2010, 20:37:01 by Analogfreak »


Utloggad Analogfreak

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 378
    • Visa profil
Jag har inte heller räknat sidorna med reklam utan drog till med nåt för att väcka en debatt om det.