Kontrollrummet

Gurano - Pubertal portamusik

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Håller på att lyssna igenom mina gamla 4-kanaliga porta-kassetter (från min Fostex X-15) och hittade denna idé som jag nu förädlat en del (men jag är ursprunget ganska trogen). Den är nog lite pubertal men det är kul att lyssna på sina gamla musikideer :)

Den är pumpande och har komprimerats en del. Är den för hårt pressad?

Gurano

[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/Pubertal porta.mp3[/mp3]
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Det var allt en rivig dänga :lol:
På den direkta frågan om den är för hårt komprimerad blir svaret nej ingen rynka dök upp mellan mina ögonbryn vilket det av någon anledning gör vid för hög press.

Om man vill vara snäll så skulle man kunna säga: Redan i unga år hade parveln Göran funnit sitt musikaliska kall och sin spelstil som kan igenkännas i en skog av inspelningar. Det låter som om du gjort den i tisdags faktiskt :D

Edit: Himla bra kvalitet för att vara en porta glömde jag att tillägga.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Bra att den inte är för pressad - i mina lurar så hör jag svagt lite konstiga fnurror på ljudet, men det är väl tinnitusen som spökar :)

Tja den unga versionen av mig hade nog inte lika utvecklad stil som nu. Man får inte glömma att jag gjorde denna upphottade nyinspelning med mina moderna sound. Det är alltså inte min gamla portainspelning, men denna version bygger/härmar min grundidé ;) Kul att återanvända gamla ideer.

Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad mixuz

  • lärling - men det går rätt trögt..
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 683
    • Visa profil
Ah den var bra. Lite catchy..   :)
'Jazz isn't dead. It just smells funny..'  F. Zappa


Utloggad bow35

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 402
  • Allt är tillåtet men allt är inte nyttigt.
    • Visa profil
Ja den flyger fram. Varför inte börja med bara bas och trummor t.ex.? och liknande i mitten någonstans. Nu blir det allt på, från början till slut.


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Ah den var bra. Lite catchy..   :)
Kul att du gillar

Ja den flyger fram. Varför inte börja med bara bas och trummor t.ex.? och liknande i mitten någonstans. Nu blir det allt på, från början till slut.
Jo den är pang på rödbetan, från 1-100 innan man hinner blinka. Får se om den utvecklas (i detta skick är den bara nyinspelad efter äldre version, med vissa modifieringar)

ha de
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Bra att den inte är för pressad - i mina lurar så hör jag svagt lite konstiga fnurror på ljudet, men det är väl tinnitusen som spökar :)

Tja den unga versionen av mig hade nog inte lika utvecklad stil som nu. Man får inte glömma att jag gjorde denna upphottade nyinspelning med mina moderna sound. Det är alltså inte min gamla portainspelning, men denna version bygger/härmar min grundidé ;) Kul att återanvända gamla ideer.

Gurano
Aha jag trodde det var den gamla versionen från portan - nyinspelning - då hade jag rätt den var gjord i tisdags :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Aha jag trodde det var den gamla versionen från portan - nyinspelning - då hade jag rätt den var gjord i tisdags :D
Nope - den var gjord idag, kl 13.05
 :lol:
Kör hårt - så länge det ryker!