Forum > Demolåtar

Gurano - Fridens

<< < (2/4) > >>

MaxB:

--- Citat från: Gurano skrivet 10.12.2010, 13:36:59 ---ja jag har hört P.a.U - helt ok!
Bra att basen är ok. För mig är mina låtelement kala, okomplicerade och enkla att urskilja: den innehåller bara trumma, 1 kompgura, 1 sologura, 1 bas, 1 synth.
Gurano

--- Slut citat ---

Ok inte fler. De är så instensiva att jag har svårt att höra ett i taget. Om något av instrumenten eller flera vilar samtidigt, nångång i låten, har jag lättare att hinna med. 

Edit: Faen jag låter gammal... B)

Gurano:

--- Citat från: MaxB skrivet 10.12.2010, 13:41:59 ---Edit: Faen jag låter gammal... B)

--- Slut citat ---
hehe ja särskilt när låten bara går i 90 bpm ;)

Gurano:
Hmm
Det verkar som min idé suger å det grövsta då ingen ids ge tips, mer än MaxB då.

Eftersom MaxB liknade ljudbilden lite av en matta så tolkar jag det lite som att vissa instrument kan vara svåra att urskilja. Jag gjorde därför plockkompet lite ljusare-tydligare (tror jag). Blev det bättre? eller är guran för vass?
Vad som helst?

Gurano

asti:
Snygga gitarrer och ganska skönt gung, men det känns mer som en instrumentallåt
där t.ex en orgel kunde ligga och improvisera ovanpå än en låt med sång!
Lite jazzigt/funkigt anslag som inte är så dumt!

mahan:
Tjou Gurano!
Gott lir på gurorna, snygga riff o Stratosound!
Vet att jag utsätter mig för anklagelser igen... men trumsoundet... liknar EZ för mycket! Vilket betyder att trummorna med sitt trogna rumsound jobbar på i sitt eget mycket bestämda rum medan allt annat som mixas in verkar höras från nåt helt annat håll... :mellow:

Låten e det ju inget fel på, glad irländsk feeling, så det e bra jobbat!
Bara trumsoundet som stör mig.... shoot me!

h.   johan

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion