Forum > Demolåtar
Segla bort
Larsson:
skön & bra låt.. bra framförd
har inget direkt att anmärka på, skulle önska lite mer twang i den stålsträngade som låter lite tam
och till för inte riktigt det klöset den borde i samklang med elgitarrerna
svårt att göra något åt det kanske! :rolleyes:
kanske hela gitarr mattan borde tas upp lite.. kan vara värt att prova iaf!
annars tycker jag det sitter som smäcken
ett blås på detta skulle nog funka kalas det med!
gott jobbat!
/Larsson :)
Håkan Nilsson:
--- Citat från: Larsson skrivet 09.12.2010, 17:39:02 ---skön & bra låt.. bra framförd
har inget direkt att anmärka på, skulle önska lite mer twang i den stålsträngade som låter lite tam
och till för inte riktigt det klöset den borde i samklang med elgitarrerna
svårt att göra något åt det kanske! :rolleyes:
kanske hela gitarr mattan borde tas upp lite.. kan vara värt att prova iaf!
annars tycker jag det sitter som smäcken
ett blås på detta skulle nog funka kalas det med!
gott jobbat!
/Larsson :)
Bra poäng, den akustiska låter bra ensam, fint stereoljud. men den flyter inte in bra med resten. Funderar ibland på att det är onödigt, eller tom sämre med stereo på en gitarr som är en av flera. Blir det riktigt bra med orgel o blås gör jag nog om både ak och elgitarrer så de passar in helt med blås och orgel. Eller avstår helt från akustisk. Det är egentligen onaturligt att blanda en klockren akustisk gitarr med två distade elgitarrer. Man sitter ju knappast och spelar så bredvid varandra i ett rum, eller på en scen.
--- Slut citat ---
mahan:
Tjou Håkke!
En jättego låt, med alla profsiga intryck, snygga diss-ackord som funkar great! Sången din sitter som sandpapper så skönt, gillas!
Fint uppdelade A, B och C chorusdelar. Kompintrumenten sitter snyggt och munspelet ger den yttersta kryddan till en PRO helhet!
Utan minidetaljering (den glöms nog som onödig) känns detta alster jättefint o njutningsbart! Bra kompat o arrat...
h. johan
Håkan Nilsson:
--- Citat från: mahan skrivet 10.12.2010, 22:55:32 ---Tjou Håkke!
En jättego låt, med alla profsiga intryck, snygga diss-ackord som funkar great! Sången din sitter som sandpapper så skönt, gillas!
Fint uppdelade A, B och C chorusdelar. Kompintrumenten sitter snyggt och munspelet ger den yttersta kryddan till en PRO helhet!
Utan minidetaljering (den glöms nog som onödig) känns detta alster jättefint o njutningsbart! Bra kompat o arrat...
h. johan
--- Slut citat ---
Tack Johan! Boogiewoogie pianisten som oxå heter Johan, Johan Hurtig, ska göra orgelpålägget på torsdag, det är fem dar dit, lite frusterande när man vill jobba på med låten. Kanske gör jag då ett par inspelningar med honom ensam på piano och boogiewoogielirande. Lägger ut det på tuben i så fall.
PRO helhet ? :huh: (Sveriges pensionärers riksorganisation) Haha, dem spelade jag för igår. :lol:
mahan:
--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 11.12.2010, 12:15:47 ---
PRO helhet ? :huh: (Sveriges pensionärers riksorganisation) Haha, dem spelade jag för igår. :lol:
--- Slut citat ---
:rolleyes: :P :lol: :D :lol: :lol:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida