Forum > Demolåtar
Segla bort
Håkan Nilsson:
--- Citat från: MaxB skrivet 08.12.2010, 01:12:58 ---Kul låt och bra driv i instrumenten. Kanske lite repris på text som inte är nödvändig (ver 3). Hur lång är låten? I sista verren fick jag bara 45 sekunder att lyssna på (ver 4), sen tog det slut.
--- Slut citat ---
Den är knappt fyra och en halv minut lång, jag kunde nyss lyssna på hela låten från forumspelaren. Har gjort den kortare förr, det har känts fel tyckte jag, lika nu när trummisen var med och arrade. I går när jag satt och sjöng hittade jag faktiskt på en fjärde lite annorlunda vers som jag sjöng flera ggr. Men det kändes bättre att ta om första versen ändå. Har även som fjärde vers haft ett hopkok av första och tredje versen. På test alltså.
Kul låt? Då har jag nog misslyckats, då texten handlar om en önskan att begå självmord! :lol:
Nu ser jag fram mot orgeln. De brötiga kompgitarrerna tar för stort utrymme som det är nu, och sänker jag dem blir det för mycket trumslammer. Med orgel blir allt bättre. Sen hur blåset ska arras blir en nöt de å. Trumpeten för följa munspelet, men sax och trombon?
När allt är pålagt kommer den nog att kännas mer lagom lång, nu går det ju på tomgång emellanåt.
Gurano:
Hej!
Ett bra driv.
Introt är som sagt mycket likt en känd låt ;)
Ja en väl avvägd orgel skulle sitta fint och fylla ljudbilden på ett bra sätt.
Ha de
Gurano
Håkan Nilsson:
Det finurliga är att ackorden är moll och munspelsmelodin är 100% dur. Inget sådant finns i All along the watchtower. Ett av ackorden har jag aldrig själv hört i nån låt det är mitt helt egna, det sista som avslutar refrängen, och kommer dubbelt på slutet.
MaxB:
--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 08.12.2010, 13:32:46 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 08.12.2010, 01:12:58 ---Kul låt ...
--- Slut citat ---
Kul låt? Då har jag nog misslyckats, då texten handlar om en önskan att begå självmord! :lol:
--- Slut citat ---
Där ser man hur bra det kan vara att lägga upp texten i trådhuvudet, så lyssnaren kan förstå innehållet bättre. :unsure:
Jag menade speltekniskt kul låt! (efterkostruktion?)
Håkan Nilsson:
--- Citat från: MaxB skrivet 08.12.2010, 14:14:30 ---
--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 08.12.2010, 13:32:46 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 08.12.2010, 01:12:58 ---Kul låt ...
--- Slut citat ---
--- Slut citat ---
Där ser man hur bra det kan vara att lägga upp texten i trådhuvudet, så lyssnaren kan förstå innehållet bättre. :unsure:
Jag menade speltekniskt kul låt! (efterkostruktion?)
--- Slut citat ---
Ska skriva ner texten bara jag örker. Det är nog inte allt för tydligt ens när man läser den, att den har ett så mörkt budskap.
När man uppdaterar låtar, är det bäst att ta bort den gamla spelaren i första inlägget occh lägga en ny där, eller är det bättre att lägga den nya versionen sist i tråden? Blir det flera sidor svar kan man inte läsa samtidigt som man lyssnar, om spelaren bara finns i första inlägget? :unsure:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida