Forum > Demolåtar

Jazzdansbandsfarbrorn - Vad är nu detta? Råare mix 2011-02-13

<< < (2/7) > >>

MaxB:
Låten är en riktig kameleont! I början gränsar den till produkten av en patetisk japan i Casiofabriken som vill dema det nya keyboardet  :lol: men sen blir gitarristen lite tuffare och experimentell.

Är det en Les Paul? Jag får för mig att ljudet kan komma från en sån eller i alla fall från såna mikrofoner som sitter på en Les Paul. Och det leder mig osökt in på de influenser jag tycker mig höra... Jag minns hur Jan Akkerman kunde spela i låtar som påminde om det här och det är en gitarrist jag högaktar. Kan inte säga annat än att du trakterar både musikskapande och gitarren suveränt!

Tycker egentligen inte att den behöver mer än det här (förutom ett bra slut förstås). Jag skulle bli glad om jag hörde det här i hissen på Finlandskryssningen.  :D

Wernborg:

--- Citat från: Jay Thomas skrivet 05.12.2010, 22:04:00 ---Bara för att dämpa min avundsjuka, tycker jag minsann att gitarren är för "spetsig" för jazz. Vill ha den mer rund i tonen.  :lol:

--- Slut citat ---
Hehe. Ja, kanske inte så jazzigt ljud på solot nä. Får se hur det blir sen...

--- Citat från: MaxB skrivet 05.12.2010, 22:52:04 ---Låten är en riktig kameleont! I början gränsar den till produkten av en patetisk japan i Casiofabriken som vill dema det nya keyboardet  :lol: men sen blir gitarristen lite tuffare och experimentell.

Är det en Les Paul? Jag får för mig att ljudet kan komma från en sån eller i alla fall från såna mikrofoner som sitter på en Les Paul. Och det leder mig osökt in på de influenser jag tycker mig höra... Jag minns hur Jan Akkerman kunde spela i låtar som påminde om det här och det är en gitarrist jag högaktar. Kan inte säga annat än att du trakterar både musikskapande och gitarren suveränt!

Tycker egentligen inte att den behöver mer än det här (förutom ett bra slut förstås). Jag skulle bli glad om jag hörde det här i hissen på Finlandskryssningen.  :D

--- Slut citat ---
Japaner igen.  :D
Det är en Flying-V, men visst. En solid elgitarr med humbuckermikar så ljudet är väl snarlikt.
Kul att göra dig glad.

Eddi:
Karioke  :lol: Njä
Jag tycker förstaguran (och tredje då) ligger för högt annars inga nits.

Wernborg:

--- Citat från: Eddi skrivet 05.12.2010, 23:03:00 ---Karioke  :lol: Njä
Jag tycker förstaguran (och tredje då) ligger för högt annars inga nits.

--- Slut citat ---
Ok. Kollar det.

MaxB: Här är guran som låter:

MaxB:
Stiligt V.

Finns Akkerman som en influens eller har du missat honom?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion