Forum > Demolåtar

Jazzdansbandsfarbrorn - Vad är nu detta? Råare mix 2011-02-13

<< < (3/7) > >>

Wernborg:

--- Citat från: MaxB skrivet 05.12.2010, 23:04:54 ---Stiligt V.

Finns Akkerman som en influens eller har du missat honom?

--- Slut citat ---

Njae, kan inte säga att jag är så insatt i Akkerman. Jag har egentligen aldrig haft gitarrister som influenser. Möjligen Oldfield förr, men inga jazzsnubbar direkt.

Hocus Pocus är ju en klassiker annars.

MaxB:

--- Citat från: Wernborg skrivet 05.12.2010, 23:13:59 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 05.12.2010, 23:04:54 ---Finns Akkerman som en influens eller har du missat honom?

--- Slut citat ---
Njae, kan inte säga att jag är så insatt i Akkerman. Jag har egentligen aldrig haft gitarrister som influenser. Hocus Pocus är ju en klassiker annars.

--- Slut citat ---
Akkerman har gjort en hel del på gitarren som kan vara värt att lyssna på. Men framför allt hör jag influenser i ditt spel som går igen hos Akkerman (eller om det var tvärtom). Plattan Moving Waves har en hel del av det jag gillar hos honom.

Ola:
lars ros hrrmm jag menar wernborgs v godis  :D

jo men,, kanon gitarr och låt men kanske du skulle ta och hotta upp den lite :) blev lite för mycket hiss känsla i mina öron
fast det är inget fel med det iof det rockar bara lite mindre  :D

bra jobbat

Gurano:
Hejsan!
En lugn och mjuk låt. Bra spelat och bra för sin genre. I mina öron behövs det en rivig hook som biter, annars blir det, som Guran skrev, lite åt hissmusik till. Tycker oxå att det i början är lite åt dansmusik till, på statshotellet, liksom. Har inget neg att säga om mix - den låter bra i mina öron.

Egentligen inte min typ av mjukjazz, men du kan lira dina instrument.

Ha det gott
Gurano

egghuvud:
Jo för katten in med Helene sjöholm. Som vanligt snygga gitarrfigurer. Lite slarviga ibland så om det är publiceringsdax så kanske du skall lägga om någon av räkorna. Trummorna var lite monotona också. Ett par fills eller lite variation hae inte skadat :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion