Yo eko
jag har sagt det förr.. du har så grym röst
inbyggt telefon filter, sätter sig som en smäck i alla mixar
kompet låter lite snubbligt till & från.. men känslan består
trummorna känns lite brighta.. lite dovare där skulle jag ha testat
gungar vidare! 
/Larsson
Thnx Larsson lite snubbligt var det ja

Okej så här är det att då och då gör jag en låt i akt och mening att trotsa naturlagarna d.v.s. jag följer inte harmoniernas regler alls utan gör allt för att vara avantgardisk. I denna så är ackordföljden A på hela versen och D E F G på "refrängen" thats it och det är på tok fel. Det tilltalar helt enkelt inte vårt innersta musiköra det saknas något nämligen fraseringarna på subdominant och dominanten.
Den här gången är det ju ganska tydligt att jag har "missat" målet med ca 14 som lyssnat utan att kommentera.
MaxB´s elaka utfall var ett resultat av ett telefonsamtal där vi sa att vi skulle utmana lite att han skulle få medhåll eller mothugg - ingetdera hände! Grejen är att han tycker som han skriver och det värsta är att jag håller med - låten lyfter inte och blir tråkig i längden med förutsägbara repetetiva inslag som inte ger oss det där harmoniella utslaget som vi vill ha i form av dominantåtergång etc.
Så antingen blir det en ommudulering eller så dör denna i halvfärdiga vilket är mer troligt. Anyway tack för att ni lyssnade till detta lilla experiment.