Forum > Demolåtar
Eddi - Im Gone
Fuzzbub:
Hmm jag får inte heller riktigt ihop det här. :o Kan det vara så att det ska vara lite galet a'la Captain Beefheart el. liknande månne?
Om inte så håller jag med om att bas-trumma snubblar på nåt sätt. Kan inte komma med mer precis förklaring för tillfället dock.
Sen så tycker jag att sustainen på gitarren i slutet på varje stråk är på tok för hög. Kan du inte få till en mer "naturlig" gura där utan
så mycket dist?
Annars så diggar jag sången som fasen och din röst likaså! Jobba på! ;) /JEH
Tokai:
Trummorna låter lite skumma med delayet. Och ibland swing, ibland rakt komp, blir inte riktigt klok på det. Fillsen är helt
galna! Men rätt fräcka ändå :lol:
Sång är helcool. Kanske din bästa hitintills! Rätt jobbig gitarrslinga men tillsammans en originell helhet just like Eddie.
asti:
Fräckt ljud på gitarr och cool sång, men det känns som att trummorna går i 4/4-dels takt
men borde gå i 6/8-dels takt! Gillar den utflippade orgeln! :)
Eddi:
Tack för kommentarer Gurano, MaxB, Div, Fuzz, Tokai och Asti.
Uppenbarligen så finns det något ändå i denna som väcker några känslor så jag får ta tag i det - jätteroligt att de flesta tycks gilla min sång här - det har ju alltid varit min hemsko så det suger jag i mig - tack alla.
MaxB:
Sologitarrens ljud låter i hänget som Santanas! Hyr in honom som studiomusiker för att få den karaktären på låten! B)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida