Forum > Demolåtar

Eddi - Im Gone

<< < (5/7) > >>

Gurano:

--- Citat från: Eddi skrivet 02.12.2010, 21:05:51 ---MaxB´s elaka utfall var ett resultat av ett telefonsamtal där vi sa att vi skulle utmana lite att han skulle få medhåll eller mothugg - ingetdera hände! Grejen är att han tycker som han skriver och det värsta är att jag håller med - låten lyfter inte och blir tråkig i längden med förutsägbara repetetiva inslag som inte ger oss det där harmoniella utslaget som vi vill ha i form av dominantåtergång etc. Så antingen blir det en ommudulering eller så dör denna i halvfärdiga vilket är mer troligt. Anyway tack för att ni lyssnade till detta lilla experiment.

--- Slut citat ---
Hej! Bra med ditt förtydligande - personligen så tror jag inte på den typen av planerade elaka utfall för att få respons - effekten blir nog snarare att man undviker ämnet, tror jag.
Jag tycker inte att du ska skrota denna för den har potential åt en massa olika håll - mitt tips är att utveckla/förändra åt något håll.

Ha det gott
Gurano

Eddi:

--- Citat från: Gurano skrivet 02.12.2010, 21:19:19 ---
--- Citat från: Eddi skrivet 02.12.2010, 21:05:51 ---MaxB´s elaka utfall var ett resultat av ett telefonsamtal där vi sa att vi skulle utmana lite att han skulle få medhåll eller mothugg - ingetdera hände! Grejen är att han tycker som han skriver och det värsta är att jag håller med - låten lyfter inte och blir tråkig i längden med förutsägbara repetetiva inslag som inte ger oss det där harmoniella utslaget som vi vill ha i form av dominantåtergång etc. Så antingen blir det en ommudulering eller så dör denna i halvfärdiga vilket är mer troligt. Anyway tack för att ni lyssnade till detta lilla experiment.

--- Slut citat ---
Hej! Bra med ditt förtydligande - personligen så tror jag inte på den typen av planerade elaka utfall för att få respons - effekten blir nog snarare att man undviker ämnet, tror jag.
Jag tycker inte att du ska skrota denna för den har potential åt en massa olika håll - mitt tips är att utveckla/förändra åt något håll.

Ha det gott
Gurano

--- Slut citat ---
Nja nej det var nog första och sista gången men just i det här läget så var vi ganska ense om att låten inte blev det som den skulle så då var det ju redan kört - trots en lovande början och dina goda idéer. Tanken från början var ju att få till en bra låt i alla fall så det handlar ju inte om att manipulera någonting egentligen - kul att du fortfarande tycker att den ska utvecklas ok tar till mig det.

Gurano:
Om jag då får tycka lite till då :)
så tycker jag att du har en bra och nära närvaro i sången (önskar att jag kunde sjunga så oxå ;)) vilket tillsammans med basen ger en rätt laidback känsla - den känslan skulle jag bygga på, tror jag. Med det i fokus så är din gura alldeles för aggressiv i både stil å ljud - den behöver bli lite mer laidback. Trummorna skulle kunna gunga mer tillsammans med baslunket oxå.

Men det är ju bara som jag hör det förstås!

Ha det gott
Gurano

MaxB:
Jag tycker Gurano har en god analys här!

Dividend:
Jag skulle gärna ge goda råd på den här, men kommer inte på nåt vettigt alls att säga efter 2-3 lyssningar.
Jag skulle ha gett upp för länge sen på den här, tror jag (ansett den färdig) men när det där orgel-solot kommer så blir det genast lite bättre.

Kanske jobba på instrumentalinsatserna i något längre, ja som på slutet, men lite mer i samklang eller omväxlande med sången?

Som typ de som gör blues brukar göra :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion