Forum > Demolåtar
Eddi - Im Gone
Eddi:
--- Citat från: Vallhagen skrivet 28.11.2010, 21:56:30 ---Så, nu har jag lyssnat igen. Såhär:
Versen och intro så shufflar du på basen men inte på trummorna. Där funkar det inte.
"Yes im gone" och framåt är det däremot "rätt".
Mellan dessa partier (vers refräng?) så sitter mr Animal bakom trummorna ett par takter medan basen lunkar vidare på egna markeringar; det funkar inte alls heller.
Man kan lira "swing" på ett instrument och "rakt" på ett annat, men i den här låten ska du nog vara konsekvent och traditionell.
Hur som helst så kan det bli bra:)
tjing
--- Slut citat ---
Bra tack juste nu tror jag det gick upp en Liljeholmens - jag hajar. Kors i taket.
Bengan_gbg:
skriver under på Bengan V - det lirar inte riktigt ihopa...en busy drummer som inte är överens med basisten är ingen hit. Däremot slås jag av hur bra röst du har när du inte dränker allt i effekter. stort framsteg där sedan senast alltså!
Lite snubblig sång på sina ställen. Kanske läge att kapa ett ord eller två där...sedan är allt laid back och skönt.
Eddi:
--- Citat från: Bengan_gbg skrivet 28.11.2010, 23:13:50 ---skriver under på Bengan V - det lirar inte riktigt ihopa...en busy drummer som inte är överens med basisten är ingen hit. Däremot slås jag av hur bra röst du har när du inte dränker allt i effekter. stort framsteg där sedan senast alltså!
Lite snubblig sång på sina ställen. Kanske läge att kapa ett ord eller två där...sedan är allt laid back och skönt.
--- Slut citat ---
Får väl skriva tack Bengan igen då fast med adress Gbg
Det här är en låt tillägnad alla Bengan i världen skojigt att ni svarar :lol:
Sedan är ni ju entydiga i att trummisen och bassisten egentligen har träffats via internet och inte riktigt är kompatibla - jag ska minsann snacka med dom. Så här kan det ju inte fortgå.
Roligt med reaktioner tack så mycket.
MaxB:
Det här temat kan svänga fett! Du är på väg!
Harmonica mike:
Tjoho Eddi.
Nu är du ju nästan i mina marker och nosar :) Gillar det här men får hålla med bengorna,trummor å bas är inte riktigt överens.
Gott och en ordentlig portion taggig feeling från röst - låtide´ med stor potencial.
Mike
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida