Forum > Demolåtar
Eddi - Im Gone
MaxB:
Rösten ligger bra i låten och mikrofonen ger den ett skönt sound.
Det låter som en shysst blues med gitarrpålägget.
Trummorna i mitten gasar på som galningar och en ide är att låten direkt efter det skulle öka tempo till det dubbla istället för att gunga som det blir nu. Det är en bra idé som trummorna bidrog till. Dock passar ett sånt där gungparti som följer också men inte efter att trummorna gör på detta viset. Senare skulle den gärna komma tillbaka till det initiala halva tempot igen. Om det inte blir ett parti med dubbelhastighet bör trummorna hålla sig på mattan.
En bluesig gitarr som Guranos förgyller helheten. Arbeta vidare och nosa på iden med dubbelt tempo. Jag tror på den!
Eddi:
--- Citat från: Vallhagen skrivet 28.11.2010, 13:51:00 ---
--- Citat från: Eddi skrivet 28.11.2010, 11:09:19 ---
Tips på vad göra av detta ?
--- Slut citat ---
Sätt ihop trummor och bas, det funkar inte som det är nu!
Annars är låten gosig som utkast. Jag gillar din röst.
tjing
--- Slut citat ---
Tack Bengan
Men vadå funkar inte basen och drumsen ihop? Det är ju just det jag trodde att jag har jobbat ihop :wub:
Hur menar du att det inte funkar svänget eller...?
Eddi:
--- Citat från: MaxB skrivet 28.11.2010, 15:06:44 ---Rösten ligger bra i låten och mikrofonen ger den ett skönt sound.
Det låter som en shysst blues med gitarrpålägget.
Trummorna i mitten gasar på som galningar och en ide är att låten direkt efter det skulle öka tempo till det dubbla istället för att gunga som det blir nu. Det är en bra idé som trummorna bidrog till. Dock passar ett sånt där gungparti som följer också men inte efter att trummorna gör på detta viset. Senare skulle den gärna komma tillbaka till det initiala halva tempot igen. Om det inte blir ett parti med dubbelhastighet bör trummorna hålla sig på mattan.
En bluesig gitarr som Guranos förgyller helheten. Arbeta vidare och nosa på iden med dubbelt tempo. Jag tror på den!
--- Slut citat ---
Tja dubbla hastigheten varför inte det kan jag testa - och jo Guranos gura låter skönt här.
Vallhagen:
--- Citat från: Eddi skrivet 28.11.2010, 15:11:09 ---Hur menar du att det inte funkar svänget eller...?
--- Slut citat ---
Japp, jag tycker att basen och trummorna inte lirar tillsammans. De drar åt varsitt håll, motar varandra.
Det kan förstås vara jag som "inte fattar", och det är du som bestämmer(!), men nä, det känns inte "rätt" här.
Jag ska lyssna igen.
tjing
Vallhagen:
Så, nu har jag lyssnat igen. Såhär:
Versen och intro så shufflar du på basen men inte på trummorna. Där funkar det inte.
"Yes im gone" och framåt är det däremot "rätt".
Mellan dessa partier (vers refräng?) så sitter mr Animal bakom trummorna ett par takter medan basen lunkar vidare på egna markeringar; det funkar inte alls heller.
Man kan lira "swing" på ett instrument och "rakt" på ett annat, men i den här låten ska du nog vara konsekvent och traditionell.
Hur som helst så kan det bli bra:)
tjing
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida