Forum > Demolåtar

Gurano - En Dagens!

<< < (2/3) > >>

Gurano:
Så e de - du har goda öron helt klart - jag hör det med men jag måste nog anstränga mig lite då (är nog lite slapp och  spelar in det som kommer ut i fingrarna - ibland blir dur moll å moll blir dur - men det går ju lätt att ändra hehe)

G

Bengan_gbg:
Kan nog bara kalla det här för "Sweet Home Alabama på steroider"...eller möjligtvis fultjack. Tror du får bena upp det hela lite men det är ju bra driv o mkt som händer.

Gurano:

--- Citat från: Bengan_gbg skrivet 28.11.2010, 00:02:02 ---Kan nog bara kalla det här för "Sweet Home Alabama på steroider"...eller möjligtvis fultjack. Tror du får bena upp det hela lite men det är ju bra driv o mkt som händer.

--- Slut citat ---
Jodå både du och MaxB är inne på liknelsen med SHA och visst finns likheten - men det gör inget, tycker jag. Grundriffet är så pass bra så man kan mycket väl tillåta sig att utveckla det åt massor med håll om man vill. Jag ser det snarare som fintjack än fultjack :)

Kanske att man bör bena i detta men utkastet är bara ett försök att få ett introriff drivande genom hela låten. Det är inga komplicerade slingor så där behöver man nog inte bena så mycket, tycker i alla fall jag. Ja vi får se åt vilket håll försöket drar vidare.

Tack för komment
Gurano

MaxB:

--- Citat från: Gurano skrivet 28.11.2010, 12:00:49 ---
--- Citat från: Bengan_gbg skrivet 28.11.2010, 00:02:02 ---...Kan nog bara kalla det här för "Sweet Home Alabama på steroider"...eller möjligtvis fultjack...
--- Slut citat ---
...Jag ser det snarare som fintjack än fultjack :)

--- Slut citat ---

Finns inget fintjack!  :P

Gurano:

--- Citat från: MaxB skrivet 28.11.2010, 14:56:10 ---Finns inget fintjack!  :P

--- Slut citat ---
Jodå
Mjölk med mandelkubb!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion