Kontrollrummet

JT - Orange Bush

gäst · 9 · 1179

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

clavinova

  • Gäst
Någon slags filmmusik a la John Carpenter kanske?

.
« Senast ändrad: 19.12.2010, 21:39:54 by Jay Thomas »


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jag tycker faktiskt det är lite kul med Soundcloud för man kan liksom se hur låten uppför sig. I det här fallet så kan man hoppa till sessioner där det händer nya grejer och hoppa tillbaka till saker man gillade. Jag gjorde mig till medlem faktiskt. Låten då tja bra ljud lite väl repetetivt men justa körer och så fast inte så spännande tycker jag du har gjort många bättre om man säger så.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


asti

  • Gäst
Ja, det skulle nog passa bra som filmmusik i den genre John Carpenter håller till i!
Snygga ljud! Gillar särskilt den ljusa kören. Är det ljud hämtade från Omnisphere?


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Jag kan ju vara förödande ärlig i mina kommentarer och jag har ett svagt minne av att du kan ta det (har du sålt dina instrument än  :P)

Jag tänkte att introt skulle övergå i en traditionell låt efter en minut. Såg ut så i Soundcloud-spelaren. Men där fortsatte introt. Eftersom det är fråga om soundscape kan jag inte förvänta mig att låten följer en mall jag har i mitt huvud, så det får jag acceptera.

Körerna, vad är det? Och hur gör du? Låter nästan som de sjunger en text, inte bara: Ooohhh eller Aaaahhh. Hur går sånt till i moderna maskiner i dessa tider? Det låter härligt att ha såna resurser till hands!
« Senast ändrad: 27.11.2010, 12:16:21 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


clavinova

  • Gäst
Jag tycker faktiskt det är lite kul med Soundcloud för man kan liksom se hur låten uppför sig. I det här fallet så kan man hoppa till sessioner där det händer nya grejer och hoppa tillbaka till saker man gillade. Jag gjorde mig till medlem faktiskt. Låten då tja bra ljud lite väl repetetivt men justa körer och så fast inte så spännande tycker jag du har gjort många bättre om man säger så.

Tack Eddie! :)
Själv är jag väldigt nöjd med "låten", så där har vi inte samma åsikt. Inget värre än så...
Det är ju det repetitiva som är grejen med hel "låten", sedan kommer det lite extrapryttlar in för att bryta men grundtemat är detsamma.

Ja, det skulle nog passa bra som filmmusik i den genre John Carpenter håller till i!
Snygga ljud! Gillar särskilt den ljusa kören. Är det ljud hämtade från Omnisphere?

Tack asti! :)
Omnisphere när det gäller körljuden, resten från olika delar av Komplete7.

Jag kan ju vara förödande ärlig i mina kommentarer och jag har ett svagt minne av att du kan ta det (har du sålt dina instrument än  :P)

Jag tänkte att introt skulle övergå i en traditionell låt efter en minut. Såg ut så i Soundcloud-spelaren. Men där fortsatte introt. Eftersom det är fråga om soundscape kan jag inte förvänta mig att låten följer en mall jag har i mitt huvud, så det får jag acceptera.

Körerna, vad är det? Och hur gör du? Låter nästan som de sjunger en text, inte bara: Ooohhh eller Aaaahhh. Hur går sånt till i moderna maskiner i dessa tider? Det låter härligt att ha såna resurser till hands!

Tack MaxB! :)
Som ovan skrivet, Omnisphere. Pojkkörerna sjunger "Agnus Dei", resp "Kyrie". Lite av samma typ som Symphonic Choirs men inte alls lika avancerat. Färdiga samplingar istf realtidsmodulerat.

Jag gör inte traditionell musik utan oftas det musikaliska elementet till bilder, rörliga som fasta. Det finns olika åsikter om det är verkligen musik och så får det vara. Helt enkelt.


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Ett lugntstycke men några behagliga slingor.
Tycker dock att pianot kommer väldigt hastigt på, nästan så att man hoppar till, vid 1.06. Kanske är det så du vill ha det, men jag tycker att det bryter mot låtens anda/karaktär, men det är ju bara en smaksak.

Det distar svagt vid 3.28

Ha det gott
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Låten har en intressant amplitudkurva att titta på. Funkar som filmmusik, kanske till en dokumentär om kurvor och grafer :)

Saknas en melodi, men gillar ljuden. Pianot borde vara med mer, eller vad det är?
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjoho Stockholmare.

Mmmmm..as skönt stycke detta.Tänker sång på pianodelarna,det kan bli rätt fräckt mot kör pluggen.Nynnade med i en improviserad melodi,jorå.Men sen var det ju det där med texten..
Skall spåna lite om du vill..give me a message..hmmm..(bra namn på låten!)..text som drar åt det hållet kanske..?

Om det nu skall vara sång på denna...?

Mike


clavinova

  • Gäst
Ett lugntstycke men några behagliga slingor.
Tycker dock att pianot kommer väldigt hastigt på, nästan så att man hoppar till, vid 1.06. Kanske är det så du vill ha det, men jag tycker att det bryter mot låtens anda/karaktär, men det är ju bara en smaksak.

Det distar svagt vid 3.28

Ha det gott
Gurano

Tack Gurano! :)
Har inte reagerat över att det pianoliknande ljudet "hoppar på en" men jag ska kolla om jag gör något med den. Andan är ju som ovan skrivet, just "pianot" dock. Det ska vara lite Sh*t pommes frites upplevelse där.

Låten har en intressant amplitudkurva att titta på. Funkar som filmmusik, kanske till en dokumentär om kurvor och grafer :)

Saknas en melodi, men gillar ljuden. Pianot borde vara med mer, eller vad det är?


Tack Dividend! :)
Finns en melodi, dock en mycket långsam sådan och den står inte i centrum utan är i bakgrunden som ett framåtskridande tema. Det är inte piano utan något slags hopkok a la Eric Pershing.

Tjoho Stockholmare.

Mmmmm..as skönt stycke detta.Tänker sång på pianodelarna,det kan bli rätt fräckt mot kör pluggen.Nynnade med i en improviserad melodi,jorå.Men sen var det ju det där med texten..
Skall spåna lite om du vill..give me a message..hmmm..(bra namn på låten!)..text som drar åt det hållet kanske..?

Om det nu skall vara sång på denna...?

Mike

Yo Bod´n! :)
Tack och det vore jättespännande! Återkom gärna när du hittat på något. :)