Kontrollrummet

Gurano - Fly High

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
LÅTNAMN: Fly high
ARTIST/GRUPP: G Wertwein
GENRE: Psycedelica-Flum-Rock
LÅTLÄNGD: 4,15 minuter
KOMPOSITÖR: G Wertwein
PRODUCENT: G Wertwein
EV. MEDVERKANDE: -
INSPELNINGSÅR: 2010 nov
FORMAT: mp3

Ingen respons efter att jag förlängt den med en & halv minut - får väl se den som att det inte finns mer att säga om mix eller annat......nä skämt å sido, det kanske beror på att man har lyssnat sig trött på mina många bidrag? Jag får väl i alla fall se denna som klar (iaf så långt jag kan dra den för tillfället), därav flytten till färdiga demos



Hej
Fick en småtokig idé igår. Kände för att göra en låt som inspirerats av Pink Floyd & U2. Jag tycker att det var svårt att få ett bra ljud. Vad tycker ni om ljudet? och om helheten? Kanske att synthen blev lite flummig, men jag tyckte den var rätt cool :D

Jag vet att det är mycket delay, men det är så jag vill ha det ;)

Sättning:
Trummor
Guror
Bas
Orgel
Synth

Ha det gott
Gurano

« Senast ändrad: 26.11.2010, 00:11:31 by Gurano »
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Som du skriver coool! :D Schysst sound å mix kan jag tycka..riktigt bra detta! /C


Utloggad Angrod

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 542
    • Visa profil
Helshysst! Bra tempo i låten. Dämpad virveltrumma tror jag. Lite mycket ridesymbal för min del, men trummor är ju ett kapitel för sig och smaken delad.
Inte hörde jag nån synth som störde. Men jag kanske tillhör flumgenerationen, som gillar lite flum? :-)
Rock'nRoll is more then just to Rock'nRoll


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
JÖSSES va du e produktiv :D Själv är jag mitt i ett datorbyte å får inget gjort alls. Håller på att uppdatera från XP till Windows 7 (64)...
Själva låten då. Pink Floyd var det ja, låter riktigt bra. Gillar mixen och delayn och allting. Lite halvfärdig kan jag väl tycka att den är. Jagmenar så att den tar slut utan att riktigt komma igång... skanar väl ett parti med sång eller nåt.

Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Den här gillar jag :P

Skönt flum och synten gör det där lilla extra.

Snyggt :D

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


clavinova

  • Gäst
Schnückt! Kändes lite seg i början men sen kom den igång, tycker jag. :)


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Som du skriver coool! :D Schysst sound å mix kan jag tycka..riktigt bra detta! /C
Man tackar :D

Helshysst! Bra tempo i låten. Dämpad virveltrumma tror jag. Lite mycket ridesymbal för min del, men trummor är ju ett kapitel för sig och smaken delad. Inte hörde jag nån synth som störde. Men jag kanske tillhör flumgenerationen, som gillar lite flum? :-)
Jo trummor är ett kapitel för sig - är inte särskilt bra på att få till det, men eftersom jag inte kan bättre så får det duga ;)
Kul att du gillar

JÖSSES va du e produktiv :D Själv är jag mitt i ett datorbyte å får inget gjort alls. Håller på att uppdatera från XP till Windows 7 (64)... Själva låten då. Pink Floyd var det ja, låter riktigt bra. Gillar mixen och delayn och allting. Lite halvfärdig kan jag väl tycka att den är. Jagmenar så att den tar slut utan att riktigt komma igång... skanar väl ett parti med sång eller nåt.
Space
Lycka till med W7 - jag har oxå W7 64 bitar å det funkar utmärkt. Pink Floyd gjorde ju ibland jäkligt långa låtar så vi får se om jag förlänger den med ett klimaxparti (eller nåt) - men nån sång? tja jag vet inte..vi får la se. Kul att du gillar.

Den här gillar jag :P
Skönt flum och synten gör det där lilla extra.
Snyggt :D
/Marre
Tackar! kul att du gillar (det var denna låt jag höll på att pilla med när vi senast pratades vid ;) )

Schnückt! Kändes lite seg i början men sen kom den igång, tycker jag. :)
Vielen dank! Tackar - den måste ju vara lite seg i början annars kan den ju inte komma igång liksom ;)  B)

Tack alla för komment - kul att ni inte har negativa synpunkter på ljudbilden, för jag hade ett jäkla schjååå att få det att låta som det gör.

Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Ola

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 611
  • guran
    • Visa profil
    • ola j
HeJ  Gurano det låter kanon, snygg ljud bild, och bas ljudet gillas skarpt

bra jobbat !
 
https://soundcloud.com/olajegreus


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Roligt med pinkan-influenser! Du är bra på att hantera instrumenten och idéer som dyker upp!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Skönt driv i denna låt.Bra ljudbild också.Aningens typ två kilo mindre reverb på gurorna skulle sitta,men jag vet ju att du vill ha det så här så...jag härdar ut :)

Gott jobb i vart fall.

Ps.Får du nån ordning på den jag skulle testa sång på?

Mike


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Hej HM
kul att du gillar. Ja som du vet så är jag svag för delay och reverb.

Jag råkade förlänga låten nu med hela 1,5 minuter, så nu är låten hela 4 minuter lång.
Funkar förlängningen med det 1a? Länk finns i 1a inlägget.

Ha det
Gurano
« Senast ändrad: 25.11.2010, 01:41:55 by Gurano »
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Hoppsan!
Missade ditt inlägg MaxB - tackar, man bugar och bockar

Nu är låten förlängd.
Ha det
Gurano

« Senast ändrad: 26.11.2010, 00:10:46 by Gurano »
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
LÅTNAMN: Fly high
ARTIST/GRUPP: G Wertwein
GENRE: Psycedelica
LÅTLÄNGD: 4,15 minuter
KOMPOSITÖR: G Wertwein
PRODUCENT: G Wertwein
EV. MEDVERKANDE: -
INSPELNINGSÅR: 2010 nov
FORMAT: mp3

Hejsan
Ingen respons efter att jag förlängt den med en & halv minut - får väl se den som att det inte finns mer att säga om mix eller annat......nä skämt å sido, det kanske beror på att man har lyssnat sig trött på mina många bidrag? Jag får väl i alla fall se denna som klar (iaf så långt jag kan dra den för tillfället), därav flytten till färdiga demos

Ha det gott
Gurano
« Senast ändrad: 25.11.2010, 22:40:18 by Gurano »
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Javisst onekligen en nära-PF-upplevelse. Jag har missat kortversionen totalt så jag kan inte säga om den blev bättre eller sämre men det jag hör utan tvivel är att med PF-sång på denna så blir den mer än storartad. Såg att HM efterlyste någon att sjunga till och denna är ju helt exemplarisk för det ändamålet - i dina andra låtar - inte alla - så är det så mycket reverbgura så sång inte får plats men det gör det verkligen i denna. Så uppvakta HM med denna du tycker jag - skulle bli intressant av bara tusan.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Javisst onekligen en nära-PF-upplevelse. Jag har missat kortversionen totalt så jag kan inte säga om den blev bättre eller sämre men det jag hör utan tvivel är att med PF-sång på denna så blir den mer än storartad. Såg att HM efterlyste någon att sjunga till och denna är ju helt exemplarisk för det ändamålet - i dina andra låtar - inte alla - så är det så mycket reverbgura så sång inte får plats men det gör det verkligen i denna. Så uppvakta HM med denna du tycker jag - skulle bli intressant av bara tusan.
Jo lite PF-sång skulle sitta som ett smeck tror jag oxå, men vi får se om det blir sång över huvudtaget. Men kul att du tycker den är stortartad trots avsaknad av detta ;)

Tack för att du tog dig tid
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Vallhagen

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 845
  • fan fan
    • Visa profil
    • Primitiv hemsida. Min musik här!
Tjena

jag associerar mer till Rush än Pink floyd, men det kanske inte gör nåt :P ?

Bra grejer tycker jag. Men, om jag får välja, så SKA det vara sång på det här. Åtminstone nånting, nånstans.

Ljudbild med delay o grejer tycker jag bara är gött i detta fall. Mer specifik om prod kan jag inte vara med den sunklyssning (39-kronorslurar) jag sitter med nu.

Kör hårt!
Nu på myspace! http://www.myspace.com/vallhagen
Å hej, Jag o Dede på myspace! http://www.myspace.com/splitteralternative
...och Hellvalla Burn! http://www.hellvallaburn.com/
Yeah!


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Tjena
jag associerar mer till Rush än Pink floyd, men det kanske inte gör nåt :P ?
Bra grejer tycker jag. Men, om jag får välja, så SKA det vara sång på det här. Åtminstone nånting, nånstans.
Ljudbild med delay o grejer tycker jag bara är gött i detta fall. Mer specifik om prod kan jag inte vara med den sunklyssning (39-kronorslurar) jag sitter med nu.
Kör hårt!
Hej
Kul att du gillar! Helt ok att associera med Rush - det finns säkert inslag av de oxå. Håller med om att sång skulle behövas men då jag ogärna sjunger själv så väntar jag lite med detta.

Tack för tyck!
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!