Kontrollrummet

Forumfestival 15 - Rythm & Song - Röstningstråd t.o.m. 2010-12-05

gäst · 120 · 29063

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
5 - 11_Skaggi_Reggae-Morgonte.mp3
3 -  1_Du_och_jag_farfar-Emlan.mp3
1 - 12_Weak_(Stalker_Remix)-Julianna_och_Emu.mp3

Först kan jag konstatera att jag har för lite tid för att lyssna igenom allt ordentligt. Därför bllir kommentarerna för varje låt inte alltid det som önskas, kan man tänka, men jag hinner inte tänka på sånt. Jag skriver rakt upp och ner vad som dyker upp i mitt huvud.

1_Du_och_jag_farfar-Emlan.mp3
Härligt stämningsfyllt, känner Theresa Andersson-vibbar och det är inte dåligt

2_Ronjas_vaggvisa-Mats.mp3
Skojigt med en riktigt gammal vaggvisa. Då hon just somnat väcks hon igen vid 2:38. Skojiga killar i vaggvisekören.

3_Flygplan_bla-Dividend_1up.mp3
Jag gillar inte röstfixaren här. Men jag antar att den var en förutsättning. ;-)

4_Got_To_Be-Eddi.mp3
Järpeäää är komplett galen och så kommer en ännu galnare Yihaaah. Ja, vad ska man säga? Jo, jag vill höra Jerpeäää igen. Galet bidrag! :-)

5  Maja - bow35
Hört den förr, lämnar den utan kommentar här.

6  Mini mo - Angrod
Farlig för att den fastnar, utan att jag vill det.

7_Mizza_Macchina-Cykeln.mp3
Börjar lite som Mike Oldfield, men jag blir trött på det stora antalet slag på "the tin can", vad det nu är som orsakar det ljudet. Påminner mig väldigt mycket om midi-körer man använt genom tiderna.

8_Soldaterna_i_mitt_blod-Emlan.mp3
En till med liknande uppbyggnad som den första låten. Den här berörde mig inte som det tidigare bidraget. 

9_On_the_roof-Egghuvud.mp3
Grym röst som drar igång låten! Sen omväxlar den inte så mycket som jag skulle önska

10_Sliding_Doors-Rattlebike.mp3
Redan vid 22 sekunder skulle det vara skönt med en körstämma som komplement. Då man ska lyssna igenom ett så digert material som alla dessa bidrag innebär är 2:42 lång tid då jag inte upplevde att det hände så mycket nytt.

11_Skaggi_Reggae-Morgonte.mp3
Roligt med en sån här reggae. Texten är också skoj. Gillar den här.

12_Weak_(Stalker_Remix)-Julianna_och_Emu.mp3
God låt med ganska sköna stämningar.

« Senast ändrad: 01.12.2010, 12:52:21 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Ja, på söndag är sista dan att rösta, så kom igen!
/Asti, festivalentreprenör

Då tycker jag inte det finns nån större anledning att lämna in sina röster förren på söndag. Men vill ju göra en korrekt röstning så man inte ångrar sig i efterhand. Vissa låtar vinner ju på att lyssnas på mer än ett par gånger. Att rösta på första "ögonkastet" är inte min grej riktigt  :)


asti

  • Gäst
Ja, på söndag är sista dan att rösta, så kom igen!
/Asti, festivalentreprenör

Då tycker jag inte det finns nån större anledning att lämna in sina röster förren på söndag. Men vill ju göra en korrekt röstning så man inte ångrar sig i efterhand. Vissa låtar vinner ju på att lyssnas på mer än ett par gånger. Att rösta på första "ögonkastet" är inte min grej riktigt  :)

Håller med! Dessutom får vi leva i ovisshet i det längsta!  :)
/Asti, t.f. besserwisser


Utloggad BaconMcMuffin

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 101
  • Better known as "Julianna"
    • Visa profil
    • Julianna's music on soundclick.com
Ja, på söndag är sista dan att rösta, så kom igen!
/Asti, festivalentreprenör

Då tycker jag inte det finns nån större anledning att lämna in sina röster förren på söndag. Men vill ju göra en korrekt röstning så man inte ångrar sig i efterhand. Vissa låtar vinner ju på att lyssnas på mer än ett par gånger. Att rösta på första "ögonkastet" är inte min grej riktigt  :)

SAME HERE!!  :)  Plus, I've had a house full of visitors for over a week (American Thanksgiving)... and I want to listen at full volume.  So I'm waiting... ;)
The human theremin.


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Okej så här kommer eggets röster.

1.   Okay! Snygg A cappella. Lite vasst och essigt och reverbet känns stort och jobbigt. Tyckte det var lite för lite rytm. Inte riktigt min typ av musik men vackert   på något sätt
2.   Snyggt intro.  Bra rytmik  Sången drog tyvärr ner det.
3.   Hmm inte så illa men lite konstig melodi.   
4.   Lite enformigt, mer av ljudkuliss än en låt.
5.   Låter aboriginalt på något sätt. Lite tufft är det, men jag tycker nog inte att det håller i längden
6.   Idén är kul men jag tycker att genomförandet haltar.
7.   Det blir också lite för mycket av en kuliss och inte så mycket till låt tycker jag. Det blev lite för mycket olika ljud också
8.   Kändes lite som en upprepning av den första låten.
9.   Varför är han på taket egentligen?  ;)
10.   Snyggt. Lite för mycket A cappella här också men det tar sig på slutet och melodin är väldans snygg.
11.    Detta funkar faktiskt för mig. Känns som en låt som håller ihop, även om jag direkt ogillar reagge.
12.   Sensuellt och väldans vackert. Undrar om vi har samma ”krashbibliotek” Tycker mig känna igen impactljudet. Lite korsning mellan Enigma och något industriaktigt. Min solklara 1.a. (in english: Sensual and very beautiful. Feels like a cross over between Enigma and industrial music. I recognise the crash sounds. My number one. Good work.)



Generellt så tyckte jag nog att vi inte var lika bra som vi brukar vara, (inkluderat mig själv). Det är inte lätt att göra musik av bara rytmik och sång. Det kanske beror på att vi saknar tradition av att göra det?

Summa summarum
låt 12: 5 poäng
Låt 11: 3 poäng
Låt 10: 1 poäng



Tack eggs !

Allt gjort i logic o reason, tror glaskrosset är logic.... några nerladdade samplingar jag hittade är också med kanske....fast nog inte glaset :)

tackar ödmjukt för points från de som givit :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad BaconMcMuffin

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 101
  • Better known as "Julianna"
    • Visa profil
    • Julianna's music on soundclick.com
...Allt gjort i logic o reason, tror glaskrosset är logic....

Well... not *everything*.  Vocals originally recorded in Sonar. :lol:

  :wub: And YES!  THANK YOU ALL for your votes!  It's been so lovely to see people enjoying this funny little thing we made!  :wub:
The human theremin.


Utloggad Kon-Trollet

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 479
  • - ljudgud -
    • Visa profil
troll1 röstar:


nummer åtta - fem poäng

nummer tio - tre poäng

nummer sex - en poäng

varför:

tyckte att emelie fuskade mindre än många.
alltför många använder sig av olika effekter
för att förvandla röster till instrument.
 - finast melodi dessutom.

skallerhojsgrabbarna körar riktigt fint.

grodAn var ju bara för fånig och får min skrattpoäng.
« Senast ändrad: 02.12.2010, 10:25:07 by Kon-Trollet »


Utloggad morgonte

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 153
    • Visa profil
tyckte att emelie fuskade mindre än många.
alltför många använder sig av olika effekter
för att förvandla röster till instrument.

Just det, regel nr 14: "Röstinspelning må ej effektläggas så att den låter som något annat än röst"
 ;)
If music be the food of love, play on. -William Shakespeare


Utloggad Angrod

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 542
    • Visa profil
troll1 röstar:


nummer sex - en poäng

varför:

grodAn var ju bara för fånig och får min skrattpoäng.

Tackar och bockar! För första festivalpoängen, någonsin. (Har inte varit med tidigare) B)
Rock'nRoll is more then just to Rock'nRoll


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg

Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
tyckte att emelie fuskade mindre än många.
alltför många använder sig av olika effekter
för att förvandla röster till instrument.

Just det, regel nr 14: "Röstinspelning må ej effektläggas så att den låter som något annat än röst"
 ;)

Just =)
https://soundcloud.com/secondary-protocol



Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
tyckte att emelie fuskade mindre än många.
alltför många använder sig av olika effekter
för att förvandla röster till instrument.

Just det, regel nr 14: "Röstinspelning må ej effektläggas så att den låter som något annat än röst"
 ;)
Skitregel!


 ;)
DON'T PANIC


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil

Utloggad sixties

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 488
    • Visa profil
har lyssnat några gånger på låtarna och det fanns många bra, men några utmätkte sig lite mer och de får mina poäng.

5 poäng till nr 8  soldaterna i mitt blod.
 otroligt bra sång, låter lite som Carola (i positiv mening), bra låt och arangemang. låter som en färdig skiva med någon artist man vill höra mer av. den andra låten var också bra men jag vill ge poäng även till några andra.

3 poäng till nr 11 skäggi reggae
svängig låt, fyndig text, och låter nästan som det var stig vig som sjunger. riktigt bra.

1 poäng till nr 12 weak. Great vocals, and it sounds like a record with some top list artist. superb production.

det fanns fler bra låtar men tyvärr räckte inte poängen till dem.
 nr 9 egghuvud var bra.
nr7 mini mo gillade jag fast den blev lite tjatig, tänkte på beach boys och Jan & Arnie (dean).




Utloggad aROCKER

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 733
    • Visa profil
tyckte att emelie fuskade mindre än många.
alltför många använder sig av olika effekter
för att förvandla röster till instrument.

Just det, regel nr 14: "Röstinspelning må ej effektläggas så att den låter som något annat än röst"
 ;)
Skitregel!

Hahaha, som Ö-viksbo så är jag ju hockeyintresserad med allt vad det innebär...och denna intervju hade jag glömt, helt underbart ärlig Tommy här.  :lol: ^_^ :D :)


 ;)


Utloggad Mats

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 234
    • Visa profil
    • Spenatstrand
troll1 röstar:


nummer åtta - fem poäng

nummer tio - tre poäng

nummer sex - en poäng

varför:

tyckte att emelie fuskade mindre än många.
alltför många använder sig av olika effekter
för att förvandla röster till instrument.
 - finast melodi dessutom.

skallerhojsgrabbarna körar riktigt fint.

grodAn var ju bara för fånig och får min skrattpoäng.


Jaha?
Jag hade inga effekter, bara reverb, men fick jag poäng, nähä  :ph34r:

Även om det inte var bra tycker jag att det passar med en tröstpoäng för nerlagt tid, här snackar vi inte 15 minuter utan flera timmar  :rolleyes:

Annars lovar jag att spamma kommande festivaler med 15 minuters slaskar    B)
the amatör formerly known as flabb


Utloggad Emlan

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 260
    • Visa profil
Jag niger och bockar och tackar så fint jag bara kan för alla röster, och alla fina ord. Alldeles varm och glad blir jag! Och värme behövs då verkligen här där man har 20 minus, massa snö och spark till jobbet. så TACK!!!

Här är rösterna från mig:
Fem poäng till nr. 10 Rattlebike - Sliding Doors,
låten gör mig alldeles rörd, smakfullt och uttrycksfullt, vackra stämmor... och rörande text.

Tre poäng till nr. 2. Mats - Ronjas Vaggvisa
Ja!! Den går hem! Ingen tröstpoäng alls, jag gillar den! Mystisk, den låter ungefär som det ser ut runtomkring mig när jag tar sparken i mörkret! Troll överallt!

1 poäng till nr. 11 Morgonte - Skaggi Reggae
Skoj, skoj! Det svänger och har skojiga rim.
Men vad är det som låter som någon slags orgel?

Bra jobbat allesammans!


Utloggad morgonte

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 153
    • Visa profil
Men vad är det som låter som någon slags orgel?
Citerar ur diskografi-tråden :) http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=24380.msg175320#msg175320

"Det som möjligen kan väcka frågor är orgeln, men jag lovar och svär att det är tre ooh-samplingar lagda på varandra i Halion som sen körts genom effektdelen i B4."
If music be the food of love, play on. -William Shakespeare


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Tjoho... way to go girls :wub:

Nummer 12  -  5 poäng - This one gave me goose bumps  :wub:
Nummer   1  -  3 poäng - Vackert vackert vackert  :D
Nummer   8  -  1 poäng - Vackert vackert  :)

Over and out from Spacetrucker  B)
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Tjo!

Poängen:

5p låt 9, Eggs
3p låt 10, Sliding doors
1p låt 1, Emlan

Skriver lite om låtarna senare också :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Mats

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 234
    • Visa profil
    • Spenatstrand
Tre poäng till nr. 2. Mats - Ronjas Vaggvisa
Ja!! Den går hem! Ingen tröstpoäng alls, jag gillar den! Mystisk, den låter ungefär som det ser ut runtomkring mig när jag tar sparken i mörkret! Troll överallt!

Hihi, tack :)
the amatör formerly known as flabb


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Lite tankar, reflektioner och poäng till festivalens bidrag!



Låt nr  1  Du och jag farfar - Emlan

Skönsång på hög nivå, med bra körarr. Hade ju varit kul om man utforskat festivaltemat lite mer, och lagt på mer percussion och rytmer, känns lite som att man tog den lätta vägen ut. Men.......för det finns alltid ett men :), sång, text och känsla väger upp bristerna i rytm delen. Jag blir berörd. Så det blir poäng för denna!


Låt nr  2  Ronjas vaggvisa - Mats

Detta börjar ju riktigt lovande med fantasifull rytmik där det låter som om man gått lös i köket. Vid 27s så kommer en basstämma in och jag skiner upp i ett lyckligt leende, det låter ju nästan som basstämman i "Leave in silence" med Depeche Mode och framtiden för detta bidrag ser ljus ut. Men sen händer nåt.....Depeche vibbarna slås i spillror när Mattisborgen helt plötsligt tornar upp sig i horisonten och närmar sig i ultraljudsfart, och mitt lyckliga leende byts ut mot ett svagt illamående. Inget personligt mot Mats, men tyvärr så har jag överdoserat Ronjastämmor i mina dar och blir allt annat än lycklig när dessa dyker upp. Så hur skickligt hantverket än må vara utfört så klarar jag inte att lyssna igenom hela låten......sorry!!! ( Fan, titeln borde ju ha förvarnat mig  :wacko:  :lol:)

Låt nr  3  Flygplan blå - Dividend & 1up

Detta är ju en rolig idé, men känns just som det, en idé. Det är ganska slarvigt och dessutom så faller den utanför en av dom lättaste reglerna att följa i festivalen som säger att låten får vara max 5min och minst 1min. Denna klockar in på 52s och är därmed inte godkänd.
Med detta sagt så hoppas jag innerligt att skaparna ev denna gör ett seriöst försök att göra en genomarbetad och längre version av denna, för det skulle jag tycka vore spännande att höra. Lyssna gärna på "Hide & Seek" med Imogen Heap för inspiration


Låt nr  4  GotToBe - Eddi

Jag läste på om förutsättningarna för denna.....vilket lät mer som ett försvarstal än en discografi. Finns ingen anledning att inta försvarsställning på denna. Ibland är det som skapas i stundens ingivelse det absolut bästa då det inte har besudlats av eftertänksamhet och analys. Detta är ganska kul att lyssna på. Man drar lite på smilbanden. Det blir inga poäng men lik fan så är det ett värdigt bidrag. Det som för mig tar bidraget utanför poängligan, är EZ trummorna i bakgrunden (eller vilken trumplugg det nu är....men det låter EZ) Jag verkligen ogillar ljudet från den pluggen. Tyvärr verkar det som dom flesta som använder pluggen här på KR (och på andra ställen) nöjer sig med att hålla sig i pluggen. Mitt råd är att alltid exportera ut Kick, virvel, hithat och överhäng som wavefiler för vidare effektläggning, bearbetning mm i din DAW för att få till ett råare och mer själfullt ljud än det plastiga eländet som pluggen erbjuder. Så med lite ljudbearbetning hade detta alster kunnat förtjäna en plats på pallen just för sin lekfullhet och spontanitet.




Låt nr  5  Maja - bow35

Detta låter väl som allt annat som jag hört från dig på demosektionen. börjar det inte bli dags för dig att ta det stora klivet ut i flerspårsinspelningens värld? Investera i en schysst kondensatormikrofon och lär dig ett DAW. Reaper t.ex är ju ett grymt inspelningsprogram som e gratis. (Men man vill att du betalar en liten liten summa om du känner dig nöjd med programmet). Gratispluggar finns det hur mycket som helst till alla möjliga och omöjliga ändamål.


Låt nr  6  Mini mo - Angrod

Man får ursäkta mig, men jag vet inte riktigt vad budskapet eller idén går ut på. Detta låter inte så kul i mina öron. Lite som när man fick sin första portastudio på fyra spår. Man pingpongade lite sångstämmor och la på sin Yamaha RX11 (trummaskin) för att testa hur man gjorde.
Visst ljudkvalitén e väl lite bättre här, men det vinner man inga festivaler på. Menar inget illa, det var säkert kul att göra men i mina öron låter det oinspirerat.


Låt nr  7  Mizza Macchina - Cykeln

Ja du, herr velociped!!!! Hur va de nu med instrumenten :) Ja du vet ju själv att bidraget inte är 100% giltligt enligt festivalens regler, så det blir inga poäng här. Förutom det, så låter det som en hektisk dag i tomtens verkstad julen 2112. Coolt m.a.o :)


Låt nr  8  Soldaterna i mitt blod - Emlan

Ja här har det ju tillkommit lite fingerknäpp och handklapp sen förra låten. Tyvärr berör inte denna mig alls lika mycket som "Du och jag farfar"
När man som jag använder sig mycket av engelska både privat och i yrket så brukar "mina soladater" referera till nåt helt annat än vad du tänkt och det blir ofrivilligt komiskt vilket gör att jag känner mig elak, då jag tolkar texten som att du kämpat dig igenom en sjukdom :(
Sången är oklanderlig och du har en vacker röst!


Låt nr  9  On the roof - Egghuvud

Jotack...här va de ös. Bra tryck i pipan, lekfull rytmik, tjejkörerna är läckra och virvelsolona tillför spänning. Men det håller inte riktigt hela vägen. Tror det beror på att du valt att sjunga alla tre verserna i "Cornell" läget.  Hade man gått ner och tagit andra versen en oktav ner och även dragit ner arret lite mer sparsmakat för att sen i tredje och sista dra på för allt vad tygen håller i ett klimax av sällan skådat slag så hade detta kunnat bli min fempoängare. Just nu funderar jag på om den ska kvala in på poänglistan överhuvudtaget.


Låt nr 10  Sliding Doors - Rattlebike

Detta är på inga sätt en dålig låt....tvärtom är det en väldigt bra låt med sköna harmonier, stämmor och en bra text. Tyvärr tycker jag inte den passar i denna form. Den ska helt enkelt spelas med instrument och en inlånad ydderF på steelguitar. Så lägg gärna ner lite tid och omsorg på denna efter festivalen. Den kommer att bli bra.
Till sist en fråga.....vad tänkte ni, när ni la delay på sången på accapellabiten? Det låter ju inte klokt och fyller ingen som helst funktion. Ett litet svagt reverb...javisst....men inte delay. Möjligtvis i en modern danslåt i ett accapellastick....men inte i en sån här goding med gamla anor. Fy!! ;)

Låt nr 11  Skäggi' Reggae - Morgonte

Denna gillar jag!!! Rolig text på gränsen till sexistisk då dom flesta killar även vill att kvinnor rakar sina ben och under sina armar och även där ni vet :) Men sexistisk humor är kul :lol: Kul idé att köra körerna genom effektdelen på B4:an. Sådana genidrag bör premieras. Låten är bra arrad och det händer lite under resan. Trumljuden är lite tråkiga men bra spelade så att det låter reaggae. Kul även när ljuden får återspegla texten som t.ex saxklipparsamplingen. Lite otight här och där men överlag ett gediget bidrag. Denna och "On the roof" slåss om min enpoängare

 

Låt nr 12  Weak(Stalker remix) - Julianna feat Emu

Ja dom flesta visste väl redan att detta skulle bli min 5 poängare. "Dom röstar ju alltid på varandra" tänker en del.....och ja det stämmer nog!! Men varför gör vi det? Svaret e ju så enkelt som att vi gillar i stort sett samma musik med några få undantag. Vi e båda stora fans av Depeche och Recoil (och synthmusik generellt) och vi har dessutom haft turen att få se dom båda live under året som gått :) Så alla ni som hört Recoil inser också varför detta bidrag får mina fem poäng. Inte för att det låter som Recoil.....det låter Emu....men det är medvetet eller antagligen mest troligt undermedvetet Recoil-inspirerat. Enligt mig så är detta ett maximalt uttnyttjande av festivaltemat. Jag hade hoppats på fler bidrag av den här elektroniska sorten där varje litet slag är noga genomtänkt. Låten evolverar över tid och Juliannas röst kryper in under skinnet på ett obehagligt men förtjänstfullt sätt. Det blir mörkt och nästan ondskefullt och jag kan inget annat än älska det!!!! Jag antar att stycket kommer att tillföras lite mer tonala element sen när festivalen är över. Det kommer att bli fett med lite svepande pads, råa syntharppegion och tunga syntbasar :).



Efter att Morgonte och Egget en lång stund brottas om enpoängaren så blir mina poäng följande!

5p - Låt nr 12  Weak(Stalker remix) - Julianna feat Emu

3p - Låt nr  1  Du och jag farfar - Emlan

1p - Låt nr 11  Skäggi' Reggae - Morgonte
« Senast ändrad: 04.12.2010, 17:22:26 by jonnerstone »


Utloggad Mats

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 234
    • Visa profil
    • Spenatstrand
Haha, förlåt jonnerstone, jag skall skärpa mig ;)
the amatör formerly known as flabb



Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
En liten fråga till festivalgeneralen:

Hur har festivalgeneralen tänkt att behandla dom bidrag som på ett eller annat sätt brutit mot festivalreglerna och som fått poäng? Nån form av reprimand bör väl åtas? Annars kan ju övriga deltagare känna att man ansträngt sig att följa reglerna i onödan och att meningen med att ha regler kan kännas smått meningslös!

Som jag förstått så är det bidrag nummer sju(7) som använt sig av tonala instrument, samt bidrag nummer tre(3) som inte uppfyller "minst en minut"-regeln.

Att helt sonika plocka bort rösterna är ju inte att föredra då det ju försvinner poäng som kunde tillfallit ett bidrag som hållit sig inom regelverket!

Mmmm...tåls att tänka på inför morgondagens slutsignal  ;)



Utloggad BaconMcMuffin

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 101
  • Better known as "Julianna"
    • Visa profil
    • Julianna's music on soundclick.com
The votes from California are in!

5 poäng till Låt nr 11  Skäggi' Reggae - Morgonte
3 poäng till Låt nr  9  On the roof - Egghuvud
1 poäng till Låt nr  1  Du och jag farfar - Emlan


I'm a SUCKER for the Reggae, and Morgonte did a great job here... I'd seriously add this to my iPod Reggae mix.  No question.

Eggs did a great job making a song out of almost nothing, without being just acapella... and that's what I was looking for.  GREAT JOB.

Emlan, I really can't ignore your amazing talent.  Such a beautiful voice. 
« Senast ändrad: 04.12.2010, 22:03:13 by BaconMcMuffin »
The human theremin.


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
The votes from California are in and they look like this:
5 poäng till Låt nr 11  Skäggi' Reggae - Morgonte
3 poäng till
1 poäng till
Hmm what about the other - you missed the 2 other---I guess ;)

/Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad BaconMcMuffin

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 101
  • Better known as "Julianna"
    • Visa profil
    • Julianna's music on soundclick.com
The votes from California are in and they look like this:
5 poäng till Låt nr 11  Skäggi' Reggae - Morgonte
3 poäng till
1 poäng till
Hmm what about the other - you missed the 2 other---I guess ;)

/Gurano

I fixed it!  :)
The human theremin.


Utloggad bow35

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 402
  • Allt är tillåtet men allt är inte nyttigt.
    • Visa profil
jonnerstone:
Citera
Låt nr  5  Maja - bow35

Detta låter väl som allt annat som jag hört från dig på demosektionen. börjar det inte bli dags för dig att ta det stora klivet ut i flerspårsinspelningens värld? Investera i en schysst kondensatormikrofon och lär dig ett DAW. Reaper t.ex är ju ett grymt inspelningsprogram som e gratis. (Men man vill att du betalar en liten liten summa om du känner dig nöjd med programmet). Gratispluggar finns det hur mycket som helst till alla möjliga och omöjliga ändamål.

Leker med audacity.


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
The votes from California are in and they look like this:
5 poäng till Låt nr 11  Skäggi' Reggae - Morgonte
3 poäng till
1 poäng till
Hmm what about the other - you missed the 2 other---I guess ;)
/Gurano
I fixed it!  :)

I don't get it? You vote for only one track 5 points but no track gets 3 or 1 point?
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil

Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
The votes from California are in and they look like this:
5 poäng till Låt nr 11  Skäggi' Reggae - Morgonte
3 poäng till
1 poäng till
Hmm what about the other - you missed the 2 other---I guess ;)
/Gurano
I fixed it!  :)

I don't get it? You vote for only one track 5 points but no track gets 3 or 1 point?

Kolla hennes inlägg längre upp...det är justerat sen ett par timmar tillbaka  :)

EDIT: EMU var visst vaken han med  :lol:


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
1. du och jag farfar - emlan
Vackert och snyggt. Men lite tråkigt. Tyvärr.

2. ronjas vaggvisa - Mats
Lite som en tolkning av Machine Messiah med Yes.
Riktigt snygga rytmer. Rösterna lite som efterfesten av körslaget...
Poäng!


3.Flygplan - dividend och 1up
Någon har lyssnat på Imogen Heap? Odefinierad låt för mig. Och för kort.

4. Got to be - eddi
Väldigt konstigt. Och hemska trummor som är alldeles för rena och snälla i sammanhanget.

5. Maja - Bow35
Nix. Funkar tyvärr inte för mig.

6. Mini mo - angrod
Damp damp da da da damp
Inte min tepåse detta.

7. Mizza Macchina - cykeln
Uppenbart regelbrott. diskad.

8. Soldaterna i mitt blod - emlan
Lika vackert och snyggt som i första låten. Detta tilltalade mig mer. Lite förkyld sång och överarrat, men det slinker igenom ändå. Poäng


9. On the roof - egghuvud
Hysteriskt. Ett enda läge på sången och det blev för jobbigt för mig.

10. sliding doors - rattlebike
Stämmorna låter lite harmony-processor. Hymn som behöver instrument.

11. skaggi reaggae - morgonte
Tokiga texter och på-skoj-uttryck. Jag gillade aldrig Dag Vag och sånt heller särskilt mycket.

12. weak - julianna och emu
Galet bra sång av Julianna. Aldrig hört dig sjunga så bra. Suggestivt och mörkt.
Poäng.


Bidragen överlag kändes som att de hade blivit bättre om det arrades med instrument än bara med sång. Och då är ju reglerna bara en begränsning och inte en sporre. Jag vet för jag försökte själv göra ett bidrag men gick bet. Så all heder åt er som orkade i mål, även om det var ett riktigt riktigt svårt ämne denna gång. Bra jobbat!

5 poäng: Bidrag 12 Weak
3 poäng: Bidrag 2 Ronjas vaggvisa
1 poäng: Bidrag 8 Soldaterna i mitt blod


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
for (//&%&/ maxb vakna nu ;)
Jag är så kort, att jag inte ser så högt upp.  :P
Ganska trött är jag också!
Ordningen är återställd!
Godnatt!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google