Frångår min princip att alltid försöka skriva något positivt om varje låt,
skyller på min "man cold", så ta inte åt er för mycket bara för min recension må va grinig

1. Enkelt men effektivt pulsbeat, sköna körer o skön sång, låter lite som "Idol-Linnea", minus för att 'rytm'-delen av temat inte var mer.
2. All kökspersonal i Mattisborgen arbetar för högtryck, läktaraktig stämsång men saknar utbyggd ide, blir lite tjatig i längden, var roligare göra än att lyssna på.
3. Skum vocodergrej, rytmgrejen passar inte riktigt in, alltför kort.
4. Trist trumloop, en hop jobbiga blandade ljud, nog roligare sätta ihop än att lyssna på, idefattig
5. Inga konstigheter här, monotont jammande med trumma o improviserad? sång, nog roligare att skapa än att lyssna på här med
6. Studentikost, stämsång, tjatig, nog roligare göra än att lyssna på, plus för catchy 'mini mo' hook
7. Mer instrumentljud än rytminstrument, klar regelbrytare, annars ganska skönt gung med mjuka bakgrundskörer, hade gillat nåt skönsjungande stämma som seglade på ytan
8. Lite mer rytm här, återigen skön sång o bra text, lite kort
9. Now we're talking, här var det rytm o sång, bra gung, lite skönäckliga splatterkrossljud, att få med marschtrummor så det låter bra också
10. Lite swenglishsång, sköna barbeshopaktiga stämmor,fin låt men låter som en låt man hört men kommer inte på vilken, alltså gills inte kommentaren

Lite blekt med rytmdel till att börja med men artade sig på slutet, marschtrummor här med(!)
11. Rolig text, låter som instrument används men det var väl röster rakt över, bra jobbat. Pratversen i mitten fick mig att associera till Dag Vag.
12. Stämningsfylld, glaskrossgrejen blir lite störande, lite effektsökande
5p Låt 1, Du och jag farfar, Emlan, kan inte ge annat än full pott, fin sång, känslosam och bra text
3p Låt 9, On the roof, egghuvud - bra uttryck o rytm, spännande o svängig
1p Låt 5, Maja, bow35 - tröstpoäng till bow35 för träget arbete i genren