Forum > Färdiga produktioner
Dariuz
Eddi:
Jag tänkte Darin när jag lyssnade och kan väl tycka att du inte nådde fram riktigt med den gråtmildheten som han gör - alltså släpp på mer - men det är svårt när mollharmonierna står som spön i backen kanske du ska gå upp istället för ner på några ställen. Sedan läste jag inläggen och hör att de klagar på trummorna vilket jag inte alls hade problem med - helt rätt för genren tycker jag.
Snygg prod bra låt men mer jäklaranamma efterlyses för att torka bort tråket som det blir med mollharmonierna och ja rösten har du ju.
Vallhagen:
Hej Dariuz.
Först som sist: jag gillar inte det här nånstans, men det beror bara på min musiksmak, så ta det inte personligt. Sen det konstruktiva:
Låten är klockrent kommersiellt hitig. Jag ser dig liksom rulla på "idol" och juryn har bara positivt att säga. Din röst är oxå toppen till genren. Stark och stabil och lagom smörig.
Det hackiga rythmrasslet (maraccas?) slår hål på min tinnitus så att jag måste sänka volymen. Rythmen är nog rätt, men dämpa dem kraftigt. Och det är nåt med keysen oxå vid enstaka tillfällen.. som om du faktiskt spelar fel? Eller ska det vara så?
Vässa med lite mer dynamik kanske? Ett vrål en gång?
Hur som helst, det här är fint i sin genre. Jag blir inte förvånad om jag hör det här i popradio any day:)
Kör hårt!
Eddi:
Nåt jag glömjde nämna i tidigare inlägg var att kanske det är liite för mycket piano - tänkte på det när jag lyssnade första gången och nu igen - kanske kunde reffen slippa pianot?
Dariuz:
Tack återigen för kommentarerna. Först av allt ska jag säga att det är inte jag som sjunger på låten, utan det är jag som skrivit och producerat allt. Eftersom det är såpass viktigt med bra sång bestämde jag mig för att hitta en riktigt bra sångare, och lyckades få kontakt med den här killen som har en röst som passar perfekt till genren och är otroligt skicklig.
Jag håller på att jobba med en annan version, där jag har ändrat trummorna, då det är många som tyckt att de varit störande. Har bla tonat ner maraccasen, och gjort ett åtminstone lite mer konventionellt beat.
Dariuz:
Hej!
Har gjort en ny version nu, som jag bifogar till detta meddelande. Har ändrat på trummorna, samt lite i arret. Är denna versionen bättre? Vad kan förbättras i den?
/Dariuz
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida