Kontrollrummet

Gurano - Medieval way in modern time

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Hej
Det är tänkt att denna ska ha suggestiv sång. Tacksam för synpunkter på helheten, typ allt :)

Gurano

Sättning:
Oboe
Tuba
Trummor
Xylofon
Elgitarr


Ha det gott
Gurano

[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/MedievalWayInModernTime.mp3[/mp3]
« Senast ändrad: 21.11.2010, 01:32:27 by Gurano »
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Härligt medieval på någon kontinent!

Citera
Det är tänkt att denna ska ha suggestiv sång

Så nu ska vi äntligen få njuta av Guranos sång!  ;)

Jag tycker du har fångat en rolig blandning musik här. Jag får snabbt associationer med nån speciell sekvens i en film som handlar om mäktiga krigare.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Härligt medieval på någon kontinent!
Så nu ska vi äntligen få njuta av Guranos sång!  ;)
Jag tycker du har fångat en rolig blandning musik här. Jag får snabbt associationer med nån speciell sekvens i en film som handlar om mäktiga krigare.
Kul att du uppskattar mina medeltida trevanden :)
Hmm jag-sång - -njaää, som jag hör det så passar en mörk suggestiv röst alternativt en ljus änglalik röst. Där kvalar inte jag in tyvärr. Hoppas få hjälp av någon med en av dessa kvaliteer. Vill man njuta av min sång så får man hålla sig till de 2 taffliga sångförsök som redan finns här på KR :D

Tack för komment
Gurano 
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Hej
Har lagt på lite mer elgitarr på 2a halvan. Funkar det? Funderar på att lägga på mer......men vet inte om det blir för högtravande?

Ha det gott
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Mmm, häftigt. Du lyckas återigen få till en sån där mystisk medeltidskänsla. Matchar din avatar som jag tänker hör hemma i en MC Escherbild.
Oboen låter läcker först, nästan som en skalmeja. Men när det blir snabbare mellan tonerna blir det tyvärr lite för syntetiskt. Kanske funkar bättre om du gjorde tonerna lite kortare så de inte blir legato?
Xylofonen får mig att tänka på signaturen till "Pellepennan och suddagumman", vilket kanske inte är helt positivt.

Svårt att bestämma mig för vad jag tycker om anakronismer som elgura och medeltid.
Tycker mig höra lite snygga körsamplingar där bakom guran.
Ska bli spännande att höra utvecklingen. :rolleyes:
DON'T PANIC


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Tackar! Kul att du gillar trots att du är lite tveksam till vissa element i låten! :)

Hoppas att du bestämmer dig för att elgurorna är lite läckra i mina medeltida trevanden i alla fall. Jag tycker själv att de är en stämnings/spänningshöjare. Målet är inte att göra en ren medeltida låt, för då kan man eg. lika gärna lyssna på Joculatores Upsaliensis eller liknande som spelar/sjunger efter originallåtar. På samma sätt är det rätt trist att lyssna på någon som låter som t.ex. Vivaldi el Liszt - då kan man lika gärna lyssna på någon kammarorkester som lirar efter deras noter liksom - tja så ser jag på saken :). Målet är att försöka dra en låt/genre lite till och blanda det som ofta inte blandas - vet inte om jag lyckas men jag har roligt på vägen :D

Du har helt rätt i oboen - ska se över de korta move´sen där - tack för det! och jäpp det finns en kör bakom gurorna. Tänk vilka olika associationsbanor man kan ha; suddagumman och pellepennan hehe, tack för den!

Kul att du liknar min Avatar med Escher - - bilden utgörs eg av min dotter i motljus

Ha det gott och tack för lyss å tyck
Gurano
« Senast ändrad: 21.11.2010, 17:28:58 by Gurano »
Kör hårt - så länge det ryker!