Kontrollrummet

Colab med Minor2Go "Black bird"

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Girly

Ett colab med Minor2Go.
...här hör jag inga större problem med arbetssättet mp3-wave-mp3 här i alla fall  ;)
http://www.box.net/shared/rlp622mvhk
« Senast ändrad: 16.11.2010, 16:28:10 by Girly »
Spotify - Heartbeat Inverted *** SoundCloud - Lena Lannergren *** YouTube - Lena Lannergren


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Go röst. Ger vila att lyssna på.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


asti

  • Gäst
Fin låt och bra sång! Stråkljudet är lite jobbigt, tror att det är lite för högt,
men också att det känns lite "pumpande". Eller är det vindljuden som ligger
kvar i bakgrunden? Kanske hade passat bättre med ett ensamt piano...?


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Lite underlig ljudbild.. som om  Mp3:an inte höll måttet. ( antar att arret du fått är en mp3 :unsure: )
Annars snygga tongångar å bra sångmelodi. Din röst flyter lite ovanpå, skulle nog må bra av att skruvas lite på.. skulle nog oxå föredra ett bra reverb på sången. Med bra mix å lite stämmor blir det super!  :)


Utloggad Girly

MaxB: Tack!
Asti: Menar du att stråkarna är lite ljusa och "viiinande" i öronen?
Clemens: Yes, mp3 är korrekt. Stämmorna la jag ner för jag tyckte det blev lite "church-lady-warning" då... men ska kanske tänka om?!?!?! ...vill du ha lite mix-jobb kanske  ;)

Alla: Tack för inputen!
Spotify - Heartbeat Inverted *** SoundCloud - Lena Lannergren *** YouTube - Lena Lannergren


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Blev förvånad - övertygad om att jag skulle få höra en Beatlescover. Fin låt - var kommer den ifrån? Du har bra röst.
Mixen: Lite mycket reverb på stråket och lite enerverande "höga" (EQ) toner. Rösten flyter ovanpå som nån sa så delarna hänger inte helt ihop ännu - tror mig kunna ana en lite för stark kompression på rösten. Och så är den lite för torr. Men skruva på så blir det riktigt vackert.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Håller med de andra om att du har en riktigt skön röst.

Jag lyssnar nu bara i laptopens högtalare, men här slår stråkarna igenom väldigt mycket på det sköna pianolirets bekostnad.
Kanske sänka volymen på stråket en aning för att få fram pianot mer?

Vacker låt!

Me, Myself & I


asti

  • Gäst
Jag menar att stråkarna är för dominerande och blir lite jobbiga.
Det räcker kanske att dra ner volymen på dom för att dom ska smälta in bättre....


freddy

  • Gäst
Bra sång, snyggt vibrato! Låter musikastjärna :) Jag gillar t.ex. Lara Fabian mycket, kom att tänka på henne lite när jag lyssnade på denna låt, inte illa.

Hade väl önskat lite mer av produktionen så att säga. Stråkarna är för höga, dom grötar även till sången tycker jag, så dom skulle ner en hel del i mixen. Sen hade jag önskat att hela kompbandet kom in runt 2:40 där, när det blir mer kraftfull sång.

I övrigt var det bra, snyggt jobbat. Kul att höra.