Kontrollrummet

CPG & Asti - Everything you do falls right back on you

gäst · 7 · 913

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

asti

  • Gäst
CPG ville göra en låt i 7/8-dels takt, men han kan inte räkna så långt så det fick bli 5/8 eller möjligen 5/4...?
Funkar det eller blir det bara rörigt? Försökte hålla arrangemanget litet för att få en klarare mix.

Titel: Everything you do falls right back on you
Artist: CPG & Asti
Längd: 3:09
År: 2010



Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Det låter väldans proffsigt om detta både takter sången OCH trummor samt mix. Det låter modernt också - detta kinderägg tror jag Yllet gillar - även mixen.
Jag stampade takten fast det blev fel några gånger så jag tror att jag bröt foten på ett par ställen :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


asti

  • Gäst
Det låter väldans proffsigt om detta både takter sången OCH trummor samt mix. Det låter modernt också - detta kinderägg tror jag Yllet gillar - även mixen.
Jag stampade takten fast det blev fel några gånger så jag tror att jag bröt foten på ett par ställen :D
Aj, det var ju liksom inte meningen med låten! Taktlöst av mig!  :)
Kul i alla fall att du tycker det låter OK!
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Svänger skönt
Stämsången sitter perfekt
Gillar nedtoningen och sen när du drar på, kul!
Knepiga rytmer, gör det inte helt enkelt att lyssna på. Kanske renodla det mer till enklare takter, behöver inte direkt vara 4/4?


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
J-ligt snyggt detta!
En klart annorlunda Asti-låt på flera sätt
Rytmen, sången, basspelet
och mittenpartiet
Gillar särskilt partiet där du sjunger solo med sparsamma trummor .. och så stämmorna (sådär vid 120)
Verkligt bra låt
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Roligt. Imponerande skönt med körstämmorna även i introt. Säkert och snabbt med goda harmonier. Uppskattar att dessa kom tillbaka två gånger till i låten.
Bra mix också. Funderar på hur det skulle vara att skruva fram lite mer diskant på hi-hat...
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


asti

  • Gäst
Tokai - Rytmen är ju i det här fallet det viktigaste i låten, så den vill vi inte ändra!
           Ville också experimenera lite med dynamik och sång....
           Roligt att du tycker det svänger!  :)

Cykeln - Kul att du gillar vår lite annorlunda låt!
           Nu har vi hållt nere arrangemanget - 2 elgitarrer, 1 ak.gitarr, elbas och trummor
           förutom sången, så sången kommer fram bättre och vi tror mixen blir klarare.

MaxB - Körsången låter det som vi lyckats med!  :)
          Känns som att mixen håller också...
          Vet inte hur enkelt det är att öka diskanten på hi-hat:en i EZ Drummer,
          men det ska vi kolla upp!

Tack för lyssning och kommentarer!
/Asti & CPG