Forum > Färdiga produktioner

Gurano & Marruschkka - The show must go on

<< < (7/8) > >>

Gurano:
För den intresserade:
Upptäckte att delar av stämmorna var för låga så jag höjde dem ett snäpp. Ny verre i 1a tråden.

Ha det gott
Gurano

Marruschkka:

--- Citat från: Larsson skrivet 01.12.2010, 22:44:30 ---
--- Citat från: Gurano skrivet 01.12.2010, 22:16:43 ---
--- Citat från: Larsson skrivet 01.12.2010, 21:58:58 ---hej
skön låt får 90-tals vibbar från basgången, bra refräng
skitbra sång marre, spelet känns lite otight
jag tror att om orgeln skulle följa med & förtydliga ackordbytena
istället för att bara ligga som en rak ton.. så skulle det hela lyfta ännu ett snäpp! :)
/Larsson :)

--- Slut citat ---
Hejsan å kul att du gillar
Jo du har rätt, å jag är medveten om små små otajtheter - å då gäller det nog eg basen på några småställen (några mikrosekunder fel här å var). Men jag tror inte att lösningen är att markera med orgeln - snarare att mer exakt placera några av basens toner. Får se om jag ändrar detta.

Ja visst sjunger Marre bra! :)

Tack för att du tog dig tid att lyssna och kommentera
Gurano

--- Slut citat ---

ja det funkar som det är, men för tight kan det aldrig bli! ;)
bra jobbat

--- Slut citat ---

Har glömt att tacka dej för respons Larsson, men bättre sent än aldrig!

Jag är nöjd, men tycker min överstämma skär igenom ibland, annars tok-gillar jag den här låten i sann 90-talsanda :rolleyes:

Såå bra gitarr-ljud här Gurano..mums!

God Jul!!

zorrow:
Jag lyssnade på översta versionen i tråden. Hoppas det var rätt. Jag skulle vilja ha lite mer reverb på sången i versen. Den blir lite kall som det låter i mina öron. Refrängen är minst 1,5 Db för hög för att passa i mixen, sänk sänk. Men... jättebra låt och bra sjunget av Marre! Se över sången i mixen allt annat låter jättebra!

Eddi:
Nej nej nej håller för en gångs skull inte med Uffe - sången är perfekt - sänk inte - underbart att höra Marre så klar och basen som jag tyckte låg på lite för mycket känns helt ok nu gitarren :wub: suck den är ELEKTRISK och då menar jag inte elgitarr så jäkla bra det låter......
Flytta till FÄRDIGA är mitt råd.

Gurano:
Nu har jag sänkt överstämman lite - så nu ser jag denna som klar!

Gurano

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion