Kul och häftigt med pianot som ligger och drömmer nånstans ovan metalltuggandet. Som en svala som svävar i cirklar runt en skrotkvarn på en bilskrot. I början tyckar jag den påminner väldigt mycket om effekten när man råkar sätta ett midi instrument på omni istället för att ge den en egen kanal. Så pianot helt plötsligt försöker spela alla trummor. 
Tack. Ja, det behövs lite kontraster ibland på skrotgården.
Trummorna låter inte programmerade för mig, de låter bara tajt. Bra snärt i virvel och baskagge. Däremot stör jag mig lite på att den öppna hihaten låter väldigt såsigt, som om den vore uppblandat med bjällerstavar. Du tänker väl inte göra en jullåt av den? 
Hehe, kan verkligen se framför mig hur denna platsar på nästa "absolut jul", mellan Christer Sjögren och Carola.
Håller helt med, brukar köra med en annan hihat nu, ska byta till den. Förhoppningen är att det blir riktig trummis på allt med sen, men det ligger längre fram i planeringen.
Tycker partiet efter 79s blir lite mindre unikt, då börjar det likna annat man hört från dig och andra. Sen hämtar sig låten och blir intressant igen. Men vid 3½ minut är allt liksom sagt och blir upprepning. Hade du nypt låten där istället för halvminuten senare tror jag att slutintrycket hade blivit lite fräschare.
Det kanske är receptet helt enkelt, att avsluta den lite tidigare.
Mixen blir ju lite ihålig utan bas, men saknar den annars inte. Gillar förresten de tvära övergångarna mellan bredstereo och nästan-mono. Blir lnån slags filmkänsla, att helt plötsligt har man bytt scen och man betraktar händelseförloppet från distans.
Risken är nog att det blir lite mindre mono-känsla framöver, men jag gillar också den effekten. Bas ska absolut på!
Tack för en bra kommentar Rattlesnake. Kul att du orkade ta dig igenom metaltugget!