Forum > Färdiga produktioner
Karl/Clemens - "Calling You"
Wernborg:
Fru W. tyckte det lät bra och som Peter Gabriel. :)
Dividend:
Peter gabriel... Min enda invändning mot din musik Karl är att du alltid kör gabriel-harmonik i ALLA låtar. Ja gillar harmoniken men är det inte bättre att hitta en egen sådan? ;)
Låten då. SKITBRA. Karl sjunger riktigt bra, och jag läser att en update på sången, så den blir optimal, kommer! Och clemens, du förgyller arret med synthar och svävande harmoniska eskapader, som gör det till ett av många mästerverk på kr.
Clemens:
--- Citat från: Wernborg skrivet 08.11.2010, 21:29:50 ---Lyssnat några ggr nu. Grymt snygg ljudbild du har fått till. Ett litet slag på virveln vid 112 som kommer lite jobbigt sent. Det borde väl gå att byta ut. Om inte enstaka slag så en hel takt eller två?
Riktigt bra sång, trummor och keys. Härligt basspel också.
Kul att få vara med på detta.
Den där gitarrloopen i slutet är lite stressad va? Om det är meningen att den ska vara så kanske ner i volym och blöt upp den ännu mer?'
Kanonbra!!
--- Slut citat ---
Tjena W!
Ja den blev klar till slut och riktigt schyssta gitarrprylar från dig! Jo..Anders var ju på om viverlslaget..
Lite meckigt då det ligger overheadmickar å pukmikar, totalt sjutton spår om jag inte minns fel..så man måste väl in på i stort sett samtliga..med det går ju.. Basspelet lyfte låten enormt..blir nog bara livebasar nu om Bribedant orkar :)
Gitarrloopen som jag klippte från spår av dig, ligger ju minst sagt fel..slarvfel av mig!..får nog dra lite i den
Tack! /C
Clemens:
--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 09.11.2010, 15:59:08 ---
--- Citat från: freddy skrivet 08.11.2010, 18:00:59 ---Tjo,
Det mesta har nog sagts redan. Jag tycker också låten funkar. Men upplever ibland att sången drunknar i övriga instrument. I övrigt bra. Påminner om någon dire straits-låt tror jag.
Bra collab.
--- Slut citat ---
Väldigt fin låt, snyggt ljud.
Men även jag tycker att sången borde upp en bit, melodin och rösten är verkligen bra.
Jag har precis skaffat nya Audio Technica ATH M-50 och sitter o jämför ljudet i dem med mina andra lurar Sennheiser HD 280 pro. I de senare hör jag sången skapligt, fast ändå lite svagt. Genom AT-lurarna är den definitivt för svag. Och då ska väl ATH M-50 vara en av de allra bästa lurarna att mixa i? HD 280 Pro har ett lite för starkt mellanregister för att lyssningen ska bli helt ärlig.
Om den som sjungit på en låt även mixar, brukar sången ofta bli i svagaste laget, de flesta av oss lider nog att höra sig själva, ja nästan skäms, "va fan, jag kan ju inte sjunga osv..." man vill gärna bädda in sången i pianon o gitarrer då den inte sticker ut för mycket. Men i denna vackra låt är det fin sång väl värd att sätta på en lite högre piedestal.
MVH Håkan i Ljusne.
--- Slut citat ---
Hej Håkan!
La sången ett par snäpp lägre än vad jag brukar för att få lite mer tryck i musiken, blev kanske väl lågt då? Själv kör jag Ultrasone 2500 och även Gardo-lurar som ligger mer i mellan å diskant, vilken lur som är bäst att mixa i vete sjutton, men jag föredrar Ultrasone i alla fall. Brukar hur som helst alltid monitorlyssna
i slutändan då hörlursmixar inte blir optimala.
Nä.. vi är två gamla rävar, så nån sån prestationsångest finns inte :D.. Kul att du gillar! /C
Clemens:
--- Citat från: Wernborg skrivet 09.11.2010, 19:26:28 ---Fru W. tyckte det lät bra och som Peter Gabriel. :)
--- Slut citat ---
Misstänkte väl att det skulle komma...Hälsa Fru W att hon har bra smak! :lol:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida