Forum > Färdiga produktioner

Karl/Clemens - "Calling You"

<< < (8/13) > >>

Clemens:

--- Citat från: karl skrivet 08.11.2010, 01:23:56 ---
--- Citat från: Clemens skrivet 07.11.2010, 20:54:14 ---
--- Citat från: Eddi skrivet 07.11.2010, 12:14:24 ---Ett fullpoängs KR colab - helt underbar och smäktande.
Skulle jag gärna se/lyssna på Live på Out of kontroll - finns det en sådan möjlighet?

--- Slut citat ---

Halloj Eddi!

Ja..vore ju kul att spela live, men mycké stök skulle det bli att få ihop det tror jag..men man skall aldrig säga aldrig..Min drömsplelning skulle va:

"The Picture" med Karl
"The Darkness" med Micke
"My secret garden" med Micke
"Calling you" med Karl

Och som stadigt band: Anders: trummor , Bribedant :bas, Werrnborg gitarr,  å nån till på gitarr + två keys
+  backingtracks på alla svåra prylar  :D,  drömma kan man.. Tack! /C

--- Slut citat ---
Jag ställer upp på det :)

--- Slut citat ---

:wub: /C

Clemens:

--- Citat från: Eddi skrivet 08.11.2010, 02:39:07 ---Nu du C fick du nåt att tänka på :D
Och jag sa fel förut Micke hör ju till stan det är Wernis bara - men han ska väl hit med Chrome så det ser ljust ut :)

--- Slut citat ---

Ja ..tänkte väl det..( Micke ) Får se hur det går, gäller ju att ha tid som vanligt tyvärr...

Clemens:

--- Citat från: Fuzzbub skrivet 08.11.2010, 10:52:01 ---Det här kategoriserar jag som proffsgrejor utan tvekan.  Inte mycket att klaga på alls ljudmässigt och
låten är riktigt bra.   Det enda suspekta jag kan hitta :o  är strofen "I wonder what you telling me",
där jag undrar om det inte skall vara "I wonder what you're telling me".  En petitess kan hända.  :) 

Summa summarum, en mycket imponerande produktion!    /JEH   

--- Slut citat ---

Texten är utanför mitt område.. :) skoj att det funkar!

Clemens:

--- Citat från: hagis skrivet 08.11.2010, 15:09:42 ---
--- Citat från: Clemens skrivet 07.11.2010, 20:54:14 ---
--- Citat från: Eddi skrivet 07.11.2010, 12:14:24 ---Ett fullpoängs KR colab - helt underbar och smäktande.
Skulle jag gärna se/lyssna på Live på Out of kontroll - finns det en sådan möjlighet?

--- Slut citat ---

Halloj Eddi!

Ja..vore ju kul att spela live, men mycké stök skulle det bli att få ihop det tror jag..men man skall aldrig säga aldrig..Min drömsplelning skulle va:

"The Picture" med Karl
"The Darkness" med Micke
"My secret garden" med Micke
"Calling you" med Karl

Och som stadigt band: Anders: trummor , Bribedant :bas, Werrnborg gitarr,  å nån till på gitarr + två keys
+  backingtracks på alla svåra prylar  :D,  drömma kan man.. Tack! /C

--- Slut citat ---
Jag hänger på också  :)
/Anders

--- Slut citat ---

Ålright! kul! Funderar på om Pontus skulle vilja hänga på? ( om vi nu får ihop det )

Clemens:

--- Citat från: freddy skrivet 08.11.2010, 18:00:59 ---Tjo,

Det mesta har nog sagts redan. Jag tycker också låten funkar. Men upplever ibland att sången drunknar i övriga instrument. I övrigt bra. Påminner om någon dire straits-låt tror jag.

Bra collab.

--- Slut citat ---

Tjo själv  :)

Ja..Dire Straits?..hör ju massa andra influenser, men osvuret är bäst! blir väl kanske en "sångvända" till då.. :) Tack /C

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion