Forum > Demolåtar
Kornstad - A light in shadows ny version 2011-07-05
Kornstad:
Oj då...den blev visst mono.
Fixat ny fil nu så det skall vara rätt. ;)
Eddi:
Ja här vare stereo i alla fall. Det hänger ju väldigt mycket på vad som kommer efter de här slutorden - det bara måste explodera tycker man. Långt men skönt intro och så sedan en väldigt lugn ny låt känns det som men som sagt det hänger på både fortsättning och drums. Jag hör dubbelkaggar och growl faktiskt fast jag hoppas inte. Kör vidare på denna - har för mig att du lämnat några i halvfärdiga som inte utvecklats trots god kritik och det är synd.
Kornstad:
Tack Eddi. Andra halvan av långpartietär tänkt att bli tyngre. Trummorna skall börja jobba ordentligt, lite tuffare elguror skall på osv för att bygga upp inför den betydligt hårdare fortsättningen siom kommer att vara instrumental en bit och med keyboardsolo.
Det skall vara sång därefter i det tyngre partiet, dock ingen growlsång, utan vi kör enbart på "ren" sång.
Ajaj...du satte fingret på en mycket öm punkt. ;)
Jag skäms lite för det där faktiskt. Har så många idéer som vill ut, men så lite tid att lira in ordentligt. Ofta blir valet att antingen lira in idén, eller fortsätta på det tidigare påbörjade och riskera att glömma det nya. Skall försöka bättra mig.
Clemens:
ja..får du till denna så... B)
asti:
Intressant och varierat intro - snyggt spelat, framförallt pianot!
Nu gäller det att bestämma fortsättningen! Ska det börja om/fortsätta
i samma stil eller ska det "braka loss" med trummor...
Den här första delen tycker jag knappast behöver några trummor.
Blir spännande att följa!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida