Forum > Demolåtar

Kornstad - A light in shadows ny version 2011-07-05

(1/5) > >>

Kornstad:
Har ÄNTLIGEN haft tid att sitta med låten nu igen och lägger ut för lite feedback.
Har spånat runt och gjort ett utkast på det hårdare partiet som skall komma, vilket ligger i slutet för tillfället.
Här har jag lagt trummor, men tidigare i låten fattas detta fortfarande då jag inte har en blekaste hur en trummis skulle spela till detta...?  Lite för svårt guraspel för mig här ännu, men jag träääänar och börjar närma mig iaf.   ;)

Tankar så här långt? Passar det med den hårdare fortsättningen, eller är jag helt ute och seglar?
Skall komma tilbaks till det lugnare partiet igen sedan är det tänkt också.

As I wander here in silence
My future fades to past
Been searching for a reason
I found it here at last..

Chase the dream that lures before me
Try to still my hunger for a reason for me
A reason to be
Got to put a light in shadows
Rush ahead to find the truth
I’m not afraid
I’ll find a way
To pull it through

It’s so difficult to keep
The darkest parts inside, that I don’t want to free
Though I know the taste so sweet
The hunger roam inside, but I stand on my feet
I force it back

Fuzzbub:

--- Citat från: Kornstad skrivet 06.11.2010, 12:51:59 ---Hej på er,

Hade bara 10 minuter på mig att lira in en ide som jag fick nu, men jag hoppas att det är tillräckligt för att ni skall kunna få känning för det ändå. Har det väldigt tydligt i huvudet just nu och det är så himla störande när man inte har tid...

Vad tror ni om detta? Skall bli någon minut längre intror tror jag, med basen som börjar vandra och distade guror som lirar slingan också. Sedan stannar det upp för en lite lugnare första vers innan låten går upp i tempo.

--- Slut citat ---

Jo det är sååå irriterande när man får en idé men inte kan pränta ner den direkt.  Vanligtvis går den förlorad då, fastän man tror att man ska komma ihåg...   :angry:

Det här låter väldigt intressant tycker jag.  Måste säga att det är bra jobbat på den korta tiden dessutom!   Man "hör" ju bombastiska gitarrer/klaviatur i symfonirockstil
i minst 14 minuter efter det här introt!  :)   Ska bli spännade och höra vad det blir.     /JEH

Eddi:
Sköna tongånger lite långt som intro eller...? Himla bra ljudbild. Ska bli kul att följa.

MaxB:
Skitbra intro. En stark röst passar också bra, om den kommer in med sång, efter dessa c:a 80-90 sekunder. Så här är det måhända ett långt intro men med mer arr är det perfekt.

spacetrucker:
Långa intron är min svaghet :D
Om bara fortsättningen blir lika bra som introt blir detta kanon

Space

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion