Forum > Demolåtar

Gurano - Torsdag, en udda fågel

<< < (2/4) > >>

Håkan Nilsson:
Jag tycker det är reverb så det räcker jag. Tom lite för mycket på tex gitarren? Mycket reverb i mixar tycker jag snor plats från de ljud som är själva musiken. Tycke o smak förstås.  :rolleyes:

spacetrucker:
Lämna lite mer rum för trumpet-gitarr solot. Det drunknar lite i allt det andra nu. Intressant intro :) . Lätta lite på trycket i låten och lägg på en melodislinga med "fågeln" i introt som gav lite österländska vibbar

Space

Gurano:
Hej igen
Tänkte bara tillägga att låtidén kom till som hastigast i torsdags. Min plan att göra en veckosvit (hmmmm alltså en låt om dagen har redan spruckit).  <_<

Wernborg: Slängde bara på trummor för att få någon takt, men du har nog helt rätt i det hela - ska se över. Guraliret behöver extremt mycket delay för att bli som jag vill ha det, men det blev nog lite väl mycket reverb ändå. Ska försöka lätta på det lite lite lite ;)

MaxB: Jag får väl lyfta fram blåset lite till då, bara för dig MB ;)

Asti: Ska se över takten/trummorna - det är den lättare delen att byta ut :). Hmmm ni brukar tycka att jag använder för mycket reverb (bra att du skrev reverb, eftersom jag använder begreppet delay som mer studseko och reverb som blöt rumskänsla) och jag kan väl hålla med lite lite då ;)

Eddi: Javisst lite mer reverberberberberb :) Ska försöka klargöra/frigöra gurornas slingor lite bättre så få vi se vad det blir av det hela

Håkan: Ska se över reverbet - men inte delayet ;)

Spacetrucker: Ok ska lyfta fram å kanske utveckla blåset lite

Tack alla för vettiga tankar
Gurano

Gurano:
Hejsan
Nu har jag minskat reverbet, minskat stereobredden, sänkt basen lite, lagt till lite synth i början (ska lägga på mer i låten senare), gjort så att blåset hörs mer och än så länge bara ändrat trummorna i mitten av låten.

Bättre-sämre-bra-dåligt-vad göra annorlunda-skit-Mmmmarabou osv ??

Tacksam för era tankar
[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/Torsdag_en_udda_fågel.mp3[/mp3]

Ha det
Gurano

mahan:
Tjou Guranimo!
Nice funkybeat, great instrumentering, men varför i hela tusendet måste du ha hela bandet på fullt hela vägen? Dela upp parts där t.ex blåsarna har huvudrolla och gitarrerna ligger på kaffepaus, och ge den snygga basen en chans, en liten solodel med basse och trumsen kanske. Och för att denna sorts musik ska låta tajt ska reverb och delay minimeras. Svänger som bara den om detta men arra om så att alla lirare får göra sitt bästa. Och kolla Werborgs kommentar om trummorna!

h.  johan

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion