Forum > Demolåtar

Gurano - Torsdag, en udda fågel

(1/4) > >>

Gurano:
Hej igen
Plinkade fram denna udda fågel till min veckosvit. Hade tänkt mig en upplåt i samma fartiga rockstil som de övriga, men jag gick och stukade vänsterhanden i söndags så mina fingrar gör inte som jag vill alla gånger. Det fick bli en låt i ett mer slowtempo. Basen som finns ska vara med från början egentligen men jag fick klippa bort det då fingrarna snubblade :) (ska lägga till det senare)

Den e mixad med hörlurar så den låter kanske tyvärr bäst med lurar oxå?

Tacksam för tankar och synpunkter

Ha det gott
Gurano

[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/Torsdag_en_udda_fågel.mp3[/mp3]

Wernborg:
Låten går i rakt tempo men fillsen på trummorna ligger med triolkänsla. Inte bra.

Kanske lite mindre mängd av delay på gitarren.

Tycker nog också att det behövs mera låga frekvenser. Antingen om basen spelar lägre eller om du kompletterar med ett låg synt som bara kör grundtoner. Typ "ohörbart", fast som finns där.

Rock on.

MaxB:
Ja uj så mycket musik det produceras nförtiden. Hur hinner man med?

Roligt att blåset samspelar med gitarren (hör det en dryg minut in i låten).
Det är något du ska komma ihåg att arbeta mer med på kommande produktioner också.
Skitbra helt enkelt

asti:
Håller med Wernborg om tempokonflikten mellan fills och låten i övrigt!
Håller även med MaxB om att trumpeten var snygg ihop med gitarren.
Hittar ingen mer att hålla med så jag får försöka komma med något eget också:  :)
Det är nog lite för mycket samtidigt om du förstår vad jag menar, samt lite för mycket reverb!
Det borde väl också vara något parti som bryter av lite....?
Bra gitarrspel som vanligt!

Eddi:
Lite reverb på det här så... :D
Har inget konstruktivt att komma med men jag gillade pannkakslåten det finns en bra stringens i den.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion