Forum > Demolåtar
Eddi - The Moon Shines On
Eddi:
--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 06.11.2010, 11:36:14 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 06.11.2010, 10:17:18 ---Basen ska spela hälften så många anslag större delen av låten. Det är en lugn låt! Kanske snabb bas på refrängen eller i nått stick eller tema på väg till nästa fas i låten.
Nu hör jag vad som orsakat att du börjat på den här. :rolleyes:
Du skulle testa att göra en dansbandslåt! Eller hur? Så kom det här ut! Var det så?
Underbara ackordsföljder som lämnar öppet för hur många melodier som helst. Härligt!
--- Slut citat ---
Spela basen lika som baskaggen, gammalt beprövat o effektivt, nu låter det lite otajt, jag får tom känslan att det sackar?! Men om du joxar vidare blir det säkert bra.
--- Slut citat ---
Du har rätt det sackar på några ställen och inte bara i basen hör jag - ska i alla fall lägga om den så får vi se. Tack för tyck Håkan.
Eddi:
--- Citat från: mahan skrivet 06.11.2010, 21:19:24 ---Tjou Eddi!
Wonderful tonight... sången kommer att krydda din låt , breakloose med stämmor, släpp lös alla ångår!
Obbnäsarna diggar, sitter i vår lilla sommarvilla o låter stämmorna drilla, ska bli kul att höra med sång detta!
Vad arret gäller så ska det skiljas mer på vers och chorus, men det är nåt du får tänkA på sen när sången slutloigen slängs på!
BRA JOBBAT!
h. johan
--- Slut citat ---
Tack för sköna ord Obbnäsarn med bihang - jag jobbar vidare.
Håkan Nilsson:
Kanske en lite skitigare kompgitarr med öppna ackord skulle vara snyggt? Lite overdrive och halsmick... En lätt överstyrd elgitarr, gärna med ett stereodelay i rätt tempo, kan vara väldigt snyggt i långsamma melodiballader. Eller vad man nu kallar denna låt.
spacetrucker:
Tjoho. Jo, håller med tidigare talare, du spelar basen just så som jag också hade gjort... men nog hör jag ju nu att det säkert är rätt att spela i takt med bastrumman.
Håller med mahan att chorusen kunde avvika från versen lite mer men det fixar sig säkert när sången kommer på.
Väntar på mera ;)
Space
Eddi:
--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 07.11.2010, 10:57:46 ---Kanske en lite skitigare kompgitarr med öppna ackord skulle vara snyggt? Lite overdrive och halsmick... En lätt överstyrd elgitarr, gärna med ett stereodelay i rätt tempo, kan vara väldigt snyggt i långsamma melodiballader. Eller vad man nu kallar denna låt.
--- Slut citat ---
Bra förslag tack Håkan - hur ställer man förresten ett stereodelay i rätt tempo - inget jag har försökt med tidigare.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida