Forum > Demolåtar

Eddi - The Moon Shines On

<< < (3/5) > >>

Dividend:
SKriver ner den imorgon.

Vet du tonart?

mahan:
Tjou Eddi!
Wonderful tonight...  sången kommer att krydda din låt , breakloose med stämmor, släpp lös alla ångår!
Obbnäsarna diggar, sitter i vår lilla sommarvilla o låter stämmorna drilla, ska bli kul att höra med sång detta!
Vad arret gäller så ska det skiljas mer på vers och chorus, men det är nåt du får tänkA på sen när sången slutloigen slängs på!
BRA JOBBAT!

h.  johan

Eddi:

--- Citat från: asti skrivet 06.11.2010, 00:41:21 ---Tror det skulle kunna bli något med lite sång på det här!
Som det är nu blir det kanske lite enformigt, men en bra bakgrund är det!

--- Slut citat ---
Tack för det basen är lite fel ska fixa men sång är på G

Eddi:

--- Citat från: MaxB skrivet 06.11.2010, 10:17:18 ---Basen ska spela hälften så många anslag större delen av låten. Det är en lugn låt! Kanske snabb bas på refrängen eller i nått stick eller tema på väg till nästa fas i låten.

Nu hör jag vad som orsakat att du börjat på den här.  :rolleyes:
Du skulle testa att göra en dansbandslåt! Eller hur? Så kom det här ut! Var det så?

Underbara ackordsföljder som lämnar öppet för hur många melodier som helst. Härligt!

--- Slut citat ---
Nähä det var inte alls början till en dansbandslåt utan snarare ett ärligt försök att få acken att låta bra och så hittade jag ett riff som ingen verkar ha kunnat koppla ihop med något befintligt vilket är skönt eftersom man alltid är orolig för att göra något som redan är gjort så att säga.
Ska lägga om basen eftersom jag spelar fel på ett par ställen men det kanske blir fjärdedelar istället då hm... den går ju i 68-takt så då blir det inte så mycket bas alls.
Kul att du gillar harmisarna ska försöka förvalta dom vettigt.

Eddi:

--- Citat från: Dividend skrivet 06.11.2010, 19:37:23 ---SKriver ner den imorgon.

Vet du tonart?

--- Slut citat ---
Kul med text och melodi från dig eller var det bara melodi - i vilket fall - välkommet du har PM.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion