Lyssnade igenom sista verren nyss.
Jorå,tycker det funkar fint så här.Virveln ligger inte riktigt hundra,men det är ju "the real stuff" so what the heck..Man har ju hört studioproddar med virveln släpandes som ett brölloppsklänningssjok - här är den bluesig och helrätt.
Jag saknar ju orgel men det är mera av en egen fundering.Jag tycker att du har förvaltat bluesarvet väl i denna,så det är dags för nya resor.
Rock on mate
Mike
Tackar, tackar. Jag testade att spela lite fartigare orgel, men det lät inget vidare. Jag gillar själv låtar med bitvisa partier med enbart bara bas och trummor, det är tanken bakom det här. Att sätta virvelslagen tyckte jag var svårare än när man sitter vid ett helt set och kör kgge och hihat samtidigt, nu hade jag bara virveln att slå på. Nästa låt kanske jag lägger orgel på, eller får nån som kan spela bättre än jag att spela. Jag kan få till ganska häftigt ljud med min enkla keyboard om jag kör den genom gitarrstärkaren.
Att sjunga mina egna låtar på svenska känns bra mycket enklare än engelska, på detta språk bör man ju härma chicagodialekt eller cockney eller nåt för att bli godkänd. Jag har en hel drös oinspelade egna svenska alster jag vill göra, det är all möjlig stil på dem.
Freddy:
Den här låten får vara färdigskruvad nu, gitarrerna är så hårt komprimerade som jag vill, platta gitarrer som de flesta mixar dem tycker jag är kass. Och elgitarren spelar bitvis extrem rent och svagt på den här låten, man hör den knappt men den finns där. Mixen ska återspegla ett tomt svart och hotfyllt hav. Är man ute på havet så händer inte en massa plötsliga grejer. Jag har inte skurit en massa bas på telen heller, jag ser ingen vits i basigt gitarrljud när elbasen är så framträdande och lågfläskig. Nu orkar jag inte joxa mer med den här, ev gör jag en helt ny version med helt levande trummor. Då skulle jag arra om låten lite också.
Supertack för alla kommentarer och uppmuntran!

Igår lyckades jag som datadyslektiker göra en sorts ful stillbildsviddjo och även att lägga ut den på tuben. Ska försöka lära mig mer om Moviemaker-programmet, rörliga bilder vore fint.... Youtube är grejen att komma ut med sina alster.