Vilket j***a schysst teleljud!!
Blir avis som fasen! Sen är det grymt lirat dessutom.
Låten då? Jodå den är bra och påminner i början starkt om "Cortez the killer" med Neil Young.
Jag kan nog sätta en peng på att du också är ett fan.
Har jag rätt?
Det överlägset sämsta är dock trummorna... Den där maskinen måste vara från stenåldern, det
finns ju mjukvarugrejor som låter väldigt mycket bättre. Byt!
F.ö. kanske sången är lite hög
och lite reverb på den skulle inte skada (lyssna på jobbets dator nu så jag reserverar mig lite).
F.ö. har jag inget att klaga på.
Skönt låt helt enkelt. Bra jobbat! /JEH
Tack! Jo Neil är en av favoriterna, men jag är så pass gammal att i yngre dar när jag gjorde låtar så sa en del att: "det där var likt Neil Young", det var bara det att då visste jag inte vem han var. Så det är ingen stil jag härmat.
Sången har både reverb o delay, kanske för lite? Jag gjorde allt det här på inte många timmar, man hör väl annorlunda efter några dar.
Ang trummor o mjukvara är det kört för mig, jag fattar mig inte på datorer alls, inte en chans, jag gör det här i en ganska avancerad portastudio plus lite skapliga outboardburkar. Men jag har nyligen skaffat en äkta Premier 60-tals virvel med ett kanonljud, jag har programmerat kagge o hihat typ sen har jag spelat äkta virvel till det, insp med två mickar. Krasharna slår jag dit manuellt också, fast på trumburken. Kanske ska jag byta ut virveln till en äkta? Fast jag hade inte tänkt att den här trummisen skulle veva runt för mycket.
Jag har nyss (igår) köpt nya Audio Technica lurar som jag använt en hel del vid mixen, tar väl ett tag att lära sig dem med.
Telen är en American Standard med Delta Tone orginalmickar, plus att jag har låtit Paul Guy monter en tredje mittmick, en strata noiseless. I stället för femvägsbrytare som tremickade tele brukar ha så har jag skippat tonkontrollen och i stället funkar den som en steglös balanskontroll mellan stallmick o mittmick. På den här låten spelar jag en hel del på mittmicken. Så det går inte helt enkelt att härma det ljudet. Tack för konstruktiv kritik, ska fundera på att spela virveln live...