Forum > Demolåtar
Astis Orkester med Emlan - Du är allt som jag har (ny version)
asti:
--- Citat från: equality skrivet 09.11.2010, 15:45:21 ---Fin låt av känt asti-märke. Skulle nog vilja ha den mer avskalad med lite annan, lugnare basgång, den följer akeguran för mycket, kanske längre toner, fjärdedelar? Får lite Harrisonvibbar av sticket, snyggt och kul för en gammal beatlemaniac.
--- Slut citat ---
Det blir nog ett lite mindre arr, men jag är osäker på vad som ska bort! Troligen trummor och bas
och endast behålla cellon av stråket......Får testa lite olika varianter.
Kul att du hittar något Beatlesinfluerat i detta, det har jag inte alls tänkt på själv!
Tack för lyssning och tips!
/Asti
egghuvud:
Problemet med denna är att de olika delarna saknar klister mellan sig. Verserna bygger inte upp till refrängen skiftningen mellan dur och moll känns också lite omotiverad på något sätt. Låten ger ett lite rörigt intryck så jag tycker inte detta är en av dina bättre låtar. Sedan finns det delar som är värda att jobba vidare med men jag skulle nog fundera kring melodin och kring harmonierna. Arrangemanget har jag inget att klaga på. Jag hörde eventuellt lite möjligt bossakomp.
:)
asti:
--- Citat från: egghuvud skrivet 10.11.2010, 13:56:04 ---Problemet med denna är att de olika delarna saknar klister mellan sig. Verserna bygger inte upp till refrängen skiftningen mellan dur och moll känns också lite omotiverad på något sätt. Låten ger ett lite rörigt intryck så jag tycker inte detta är en av dina bättre låtar. Sedan finns det delar som är värda att jobba vidare med men jag skulle nog fundera kring melodin och kring harmonierna. Arrangemanget har jag inget att klaga på. Jag hörde eventuellt lite möjligt bossakomp.
:)
--- Slut citat ---
OK, jag tar till mig dina synpunkter. Ska i alla fall pröva ett mindre arrangemang och se hur det funkar.
Jag hade en annan melodi i första skedet, men upptäckte att den blev lite för svår att sjunga,
så jag fick "anpassa" den och det kanske inte blev så bra.....
Tack för lyssning och synpunkter!
/Asti
freddy:
Hade varit nice med lite elektroniska inslag, avgrundsvrål och distade syntmattor. ;)
Nej, men det låter asti helt klart. Jag väljer att kommentera mixen, som jag upplever som basig, i lågt mellanregister och bas känns det som instrumenten bråkar lite om platsen, kanske skära av gitarrerna lite eller så?
Sen har jag en allmän fråga, finns det någon astilåt där du sjunger oktaven högre? Alltså inte den bekväma talsången som det är i vanliga fall? Tror jag frågade dig förr, jag tycker det skulle vara intressant om du vågade utveckla rösten lite mer, falsetten annars, om du inte vill ta i. :)
asti:
--- Citat från: freddy skrivet 10.11.2010, 14:18:29 ---Hade varit nice med lite elektroniska inslag, avgrundsvrål och distade syntmattor. ;)
Nej, men det låter asti helt klart. Jag väljer att kommentera mixen, som jag upplever som basig, i lågt mellanregister och bas känns det som instrumenten bråkar lite om platsen, kanske skära av gitarrerna lite eller så?
Sen har jag en allmän fråga, finns det någon astilåt där du sjunger oktaven högre? Alltså inte den bekväma talsången som det är i vanliga fall? Tror jag frågade dig förr, jag tycker det skulle vara intressant om du vågade utveckla rösten lite mer, falsetten annars, om du inte vill ta i. :)
--- Slut citat ---
Elektroniska inslag vore spännande - avgrundsvrål och distade syntmattor tror jag inte passar mina låtar riktigt. :)
Jag skär några db på gitarrerna nu runt 125 Hz, men det kanske behövs mer......
Bland mina låtar med engelsk text finns en del där jag sjunger högre upp i frekvensområdet,
t.ex Fantasy, Under your spell. Tyvärr är jag rätt begränsad i mitt röstomfång och har ingen
stark röst, så jag känner mig mer bekväm med den här sångstilen.
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida