Kontrollrummet

Gurano - Onsdagslunk

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Hej!
Onsdagen löper obönhörligen vidare mot torsdagen - så här kommer min onsdagslunk!
Den kräver kanske några lyssningar men jag är tacksam för era tankar till förbättring/förändring!

Ha det gott
Gurano

[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/Onsdagslunk.mp3[/mp3]
« Senast ändrad: 28.10.2010, 00:12:07 by Gurano »
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
 Tjoho.
Cool röjare,lite skumt mixat dock.Sänk guran så bas å trummor kryper fram.Nu anar jag bara nåt läckert driv bakom guran och det måste höras mera.Gura liret bra,det kan nog bli nåt fräckt av detta.

Jizes,du producerar ju låtar så jag knappt hinner med att lyssna  :) Tycker det är kul att du är inspirerad..det smittar av sig.
Jag spenderar mer och mer tid i studion igen,och det känns bra.Så kanske det dyker upp nåt så småningom..

Mike


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Tjoho.
Cool röjare,lite skumt mixat dock.Sänk guran så bas å trummor kryper fram.Nu anar jag bara nåt läckert driv bakom guran och det måste höras mera.Gura liret bra,det kan nog bli nåt fräckt av detta.
Jizes,du producerar ju låtar så jag knappt hinner med att lyssna  :) Tycker det är kul att du är inspirerad..det smittar av sig.
Jag spenderar mer och mer tid i studion igen,och det känns bra.Så kanske det dyker upp nåt så småningom..
Mike
Du har nog helt rätt i hög gura och om mixningen - ska se över detta efter helgen. Ska iväg på fiskeresa nu :D.

Har precis fått Studios specialnummer om mixning - och jag försökte inatt, med trötta öron, prova lite grejor som stod där. Men det blir nog bra till slut, hoppas jag. Numret innehåller en bra mixskola (med 3 timmars dvd-övningar och genomgångar) - kan rekommenderas för oss på KR som inget kan ;).

Hoppas att det dyker upp nåt alster från dig, vad det lider - tror att dina verk är efterlängtade.
Känner du inte för att göra egna alster så vet du att du alltid kan lägga en go röst eller nåt annat i mina låtar ;)

Ha det gott och tack för komment
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Om nu intresse finns så har jag hörsammat HM´s tankar och sänkt guran lite, höjt bas å trummor - Bättre?
Troligen så är den för hårt komprimerad på det stora hela fortfarande.

Ha det
G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Jättehög utsignal. Ligger typ över 95% hela tiden :) Fick skruva ned en hel del.

Jag gillade själva grundriffet, enkelt utan att bli banalt, fast lite slamrigt! :) Ingen dist dock vad jag kunde höra. Skulle nog slänga in nåt lugnar parti här och var (typ enbart bas och kanske sång? Risk att det låter 90-tals grunge dock :) Fast det kan ju funka det med. Mer dynamik är överlag en god idé här!

 Som det är nu blir det lite för mycket "på"? Neverending solo, som dock mysko nog funkar tycker jag :)
« Senast ändrad: 01.11.2010, 19:09:26 by Dividend »
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Jättehög utsignal. Ligger typ över 95% hela tiden :) Fick skruva ned en hel del.
Jag gillade själva grundriffet, enkelt utan att bli banalt, fast lite slamrigt! :) Ingen dist dock vad jag kunde höra. Skulle nog slänga in nåt lugnar parti här och var (typ enbart bas och kanske sång? Risk att det låter 90-tals grunge dock :) Fast det kan ju funka det med. Mer dynamik är överlag en god idé här!
Som det är nu blir det lite för mycket "på"? Neverending solo, som dock mysko nog funkar tycker jag :)
Hmm märkligt det där med utsignalen - men du är inte den första som säger det. I mitt musikprogram ser det dock normalt ut....men du har säkert rätt så jag la just nu upp en lägre volymversion. Ska fundera lite på din idé/tanke kring något som bryter...kanske bara en bas, men min grundtanke var/är att det ska mala på och därför kanske passa in i min "rockiga" veckosvit, där eg alla låtar är väldigt mycket "på".

Tack för att du tog dig tid att lyssna å kommentera
Gurano
« Senast ändrad: 01.11.2010, 22:16:24 by Gurano »
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjoho igen då.

Då skall vi se..

Jorå,rätt rattat.Nu faller allt på plats.Det finns vissa delar i detta som ger mig gåshud.Visst,ett jämtjockt stycke musik.Men som sagt,vissa delar är genialiska i sin enkelhet.Några orgel prylar och några gura passager - kanon!
Man skulle kunna banta bort lite i gura arret kanske..njaaä - skit i det.De läckra passagerna kan gå förlorade då.

Bra stycke detta.Ett av dina bättre tycker jag.Jag tar en lyssning till,ha det gott.

Mike


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Snyggt, många sköna prylar här :D

Gillar!

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Passar på att kommentera Onsdagslunken såhär på onsdag :)
Jo, alltså, jag har sagt det tidigare och säger det igen; Jag saknar sångaren/sångerskan. Dethär är ju hur bra som helst men lite långtråkigt såhär. Synthsolot gillade jag.

Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Tjoho igen då.
Då skall vi se..
Jorå,rätt rattat.Nu faller allt på plats.Det finns vissa delar i detta som ger mig gåshud.Visst,ett jämtjockt stycke musik.Men som sagt,vissa delar är genialiska i sin enkelhet.Några orgel prylar och några gura passager - kanon!
Man skulle kunna banta bort lite i gura arret kanske..njaaä - skit i det.De läckra passagerna kan gå förlorade då.
Bra stycke detta.Ett av dina bättre tycker jag.Jag tar en lyssning till,ha det gott.
Mike
Tackar - det värmer att höra. Kul att du tycker att jag rattat åt rätt håll - jag lär mig sakta :)

Snyggt, många sköna prylar här :D
Gillar!
/Marre
Man bugar å bockar! Tackar :)

Passar på att kommentera Onsdagslunken såhär på onsdag :)
Jo, alltså, jag har sagt det tidigare och säger det igen; Jag saknar sångaren/sångerskan. Dethär är ju hur bra som helst men lite långtråkigt såhär. Synthsolot gillade jag.
Space
Tackar - kul att du gillar trots avsaknad av sång. Jag vill oxå gärna ha sång, men jag sjunger inte själv. I nästan varenda låt så öppnar jag för den som vill sjunga, men får inga napp tyvärr. Så nu har jag slutat att fråga - so it is! Men sluta inte att lyssna å kritisera mina bidrag för det. Jag vill gärna ha feedback ändå ;)

Tack för lyss å komment
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou Göran!
Och en försenad gratulation!!!!
Detta låter häftigt, bra gurerat och trumerat! Bara sången igen som fattas, hur ska vi fixa det då? ;)

Fortsätt med proddandedt så länge det sitter i...
har ju själv kommit i en grotta där det ingen musik finns innuti.. :wacko:

Bra jobbat, kom in med mera, vi ha flera! :)

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Tjou Göran!
Och en försenad gratulation!!!!
Detta låter häftigt, bra gurerat och trumerat! Bara sången igen som fattas, hur ska vi fixa det då? ;)
Fortsätt med proddandedt så länge det sitter i...
har ju själv kommit i en grotta där det ingen musik finns innuti.. :wacko:
Bra jobbat, kom in med mera, vi ha flera! :)
h.  johan
Tack för gratulationen :)
och roligt att du gillar! Vad gäller sång så är det som jag skrivit tidigare i tråden - vem som helst får sjunga - du kanske ;)

Ha det gott
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad scorpions91

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 133
    • Visa profil
Tjoho.
Cool röjare,lite skumt mixat dock.Sänk guran så bas å trummor kryper fram.Nu anar jag bara nåt läckert driv bakom guran och det måste höras mera.Gura liret bra,det kan nog bli nåt fräckt av detta.
Jizes,du producerar ju låtar så jag knappt hinner med att lyssna  :) Tycker det är kul att du är inspirerad..det smittar av sig.
Jag spenderar mer och mer tid i studion igen,och det känns bra.Så kanske det dyker upp nåt så småningom..
Mike
Du har nog helt rätt i hög gura och om mixningen - ska se över detta efter helgen. Ska iväg på fiskeresa nu :D.

Har precis fått Studios specialnummer om mixning - och jag försökte inatt, med trötta öron, prova lite grejor som stod där. Men det blir nog bra till slut, hoppas jag. Numret innehåller en bra mixskola (med 3 timmars dvd-övningar och genomgångar) - kan rekommenderas för oss på KR som inget kan ;).

Hoppas att det dyker upp nåt alster från dig, vad det lider - tror att dina verk är efterlängtade.
Känner du inte för att göra egna alster så vet du att du alltid kan lägga en go röst eller nåt annat i mina låtar ;)

Ha det gott och tack för komment
Gurano

Riktigt grym låt! Jag har också det numret inklusive dvd:n, och jag har lärt mig en del på den!


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Riktigt grym låt! Jag har också det numret inklusive dvd:n, och jag har lärt mig en del på den!
Tackar scorpion!
Visst finns det en del att lära från det numret.

Ha det gott
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
En riktig dänga detta!
snygga ljud på gurorna
fullt ös rakt igenom - kanske ett lite lugnare parti för att bryta av inna avslutning?
Tycker att det är instrumentell musik - kanske skulle kunna lyfta fram något tema/melodisnutt
som får sola sig lite över det övriga på några ställen
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Tack Cykeln!
Ska fundera på ett lugnare parti! Hmm ska kanske förstärka något tema så att det framträder mer/alt tar ut svängarna mer å dansar mer fritt bland tonerna.

Tack för dina tankar
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!