Jösses vad svar.. Oj oj.. Tack alla.. Jätteskoj.. 
Men vi tar dom i tur & ordning!Om jag glömmer att det är Hogge för en liten stund så skulle jag säga som så att det låter som två ytterligheter möts här ett bra sparsmakat arr och en nedtyngd rockröst som på nåt sätt inte riktigt hör ihop. Sen har jag mina funderingar på det ickeintrikata vad gäller texten men det kan jag ju hålla för mig själv.
Böev du nåt klokare? Nä kanske inte.
Haha.. Särskilt mycket klokare blev jag tyvärr inte, men jag tar ändå tacksamt emot Dina synpunkter.. Att min röst och låten inte riktigt passar ihop känns dock bra. Jag gillar ytterligheter

Aningen "glad i hågen" för tillfället men jag hoppas att du är med på vad jag menar ändå.
Vågar dock inte vänta tills imorgon med kommentaren. Kan ju bli lite jobbigt för mig om tjejen din kommer hit och ber mig förklara varför du "gått ner på knä". För att inte tala om frugan min...ojojoj.... 
Just nu känner jag att detta är en "bra" låt. Dina melodier och din röst kan dock få till och med ett utkast med banjo och blockflöjt att låta bra, så just nu är jag kräsen och det räcker inte för mig. Har jag kollat på Bagge & co idag eller....
Nej ärligt talat.
Introt, grymt och lagom avskalat och versen likaså.
Sedan kommer reffen, men här blir jag ruggigt kluven.
Just nu upplever jag den mer som en grymt bra brygga innan refräng. Versen lugn, bryggan ökar en aning där du lagt till lite elguror och så och sedan vid 77 på spelaren WHAM!! UPP ett par noter, PÅ med gurorna och ge oss riktigt härligt Hoggevrål och jag kommer få ståpäls så skjortan blir punkterad.... Åhhh vad bra det hade vart.
Men det är ju en bra låt... 
Din fyllegubbe

Tack Kornstad. Jag kan se att det är många som inte riktigt går igång på reffen tyvärr, men personligen tycker jag att den är super.. Men det var ändå en intressant tanke där att göra den till en brygga för att "stänka på" än mer i en ny refräng?? Hmmm... Men samtidigt känner jag att det är så jag gör hela tiden.. Ville testa nåt annat här..
Men men.. Vi får se.. Lite att fundera på det..
För övrigt så är Du väldigt bra för mitt ego

Ja kanske lite variation i pianoslingan eller något annat pianoriff som bryter av. Blir nästan lite för banalt liksom. Men det funkar väl det här annars. Rock on!
Texten behöver du nog jobba på
Tack Freddy.. I know.. Variation på pianoslingan är på G.. Jag känner själv att det blir lite långrandigt.. Vad gäller texten så är det enbart en arbetstext. Det är inget som ska vara kvar i den färdiga versionen..
Reffen imponerar inte, den är svagare än resten upplever jag och så ska det ju inte vara.
Du har en häftig röst! Jag har tyvärr inga tips på vad som skulle motverka min inställning till refrängen så strunta i vad jag tycker om den.
Synd att Du inte gillar reffen.. Nu har jag lyssnat på detta mååååånga gånger och hos mig har reffen växt sig oerhört stark.. Men som sagt.. Vi får se vad som händer?
Men tack för Din respons MaxB & Dina vänliga ord!!
Vid ytterliggare lyssning så är det ändå något med "struttigheten" som tilltalar. Den är med både i vers och refräng. Känner ändå att det skull fungera att ta in något annorlunda just innan "say hallo..."-delen. Hmm...
Hehe.. Tack igen Max.. För övrigt är Ditt förslag något jag sitter & grubblar på...
Själv undrar jag om Kornstad vågar återkomma om 2:an idag 
HAHA.. Kornstad är trygg i sin sexualitet, så det är ingen fara.. Han & jag har gjort det där förr

Njae....han har hållit sig lugn än så länge iaf så jag tror att det skall gå vägen. 
För säkerhets skull dårå - Jag är överjävligt hetero, så Du går säker Kornstad....... Eller?

Jag tycker det finns nåt här, rösten e cool. Dock håller jag med om att versen är starkare än refrängen, i alla fall vid en första genomlyssning.
/Jon
Thank's pal.. Du röstar som majoriteten här.. Men som sagt - i dagsläget blir reffen kvar.. Möjligen att jag (som redan skrivits) gör den till en brygga.. Men då ska jag få till en jäkligt grym refräng isåfall...