Kontrollrummet

corners and angles

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad lind

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 1
    • Visa profil
hej hoj!
är lite ny här men provar väl o posta en låt iaf

http://hem.bredband.net/b241949/corners_and_angles-slask.mp3


allt är väl egentligen lite halvdant gjort, men det jag är ute efter är väl nån korsning mellan death cabs och radio depts sound.. men alla synpunkter är förstås välkomna

tack och hej


DåligtGehör

  • Gäst
(För en slask så var det) riktigt njutbart. Skön avslappnad stämning och rullande härlig rytmik.

Cymbalen etablerar sig aldrig riktigt i låten. Känns lite vilsen och smälter heller inte samman med ljudbilden - kan vara en ljudfråga. Men det finns redan hi-hat, varför inte använda en handtrumma av något slag och kanske göra en mer utveclad figur under de partier där nu cymbalen används?

Kunde kanske vara aningen mer dynamik i kompet. Lite mer växande/avtagande, tension/release. Det finns ibland men saknas under vissa perioder och då nästan överöstas lågmälda sångfraser. Ännu mer samspel mellan röst och komp så skulle det låta ännu bättre.


Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil
Frekvenser som spelar precis på rätt strängar hos mig! Skön stämning, snyggt och rätt känsla i sången.

Med din röst så tror jag att du skulle göra riktigt bra ifrån dig på mina låtar, även om det är en helt annan genre...