Forum > Färdiga produktioner

Eddi & Asti - Freedom

<< < (2/3) > >>

Rattlesnake:
Mixen låter rätt bra nu, bra nivåer. Det enda jag tycker inte funkar är att rummorna tar för stor plats i ljudbilden, de breder ut sig i förgrunden. Antar att det är Ez du använder. Ett tips är att dra ihop panknapparna på overhead och rumskanalerna rejält. Jag reagerar lite på att trummor och ackegura inte riktigt är sams om takten i början.

Låten är lite för anonym för att jag ska falla för den, men jag tycker om de oväntade instrumentalpartierna. Och gillar Astis Lennonsound även om det kanske är en smula burkigt/vasst sångljud.

Eddi:

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 17.10.2010, 23:18:04 ---Mixen låter rätt bra nu, bra nivåer. Det enda jag tycker inte funkar är att rummorna tar för stor plats i ljudbilden, de breder ut sig i förgrunden. Antar att det är Ez du använder. Ett tips är att dra ihop panknapparna på overhead och rumskanalerna rejält. Jag reagerar lite på att trummor och ackegura inte riktigt är sams om takten i början.

Låten är lite för anonym för att jag ska falla för den, men jag tycker om de oväntade instrumentalpartierna. Och gillar Astis Lennonsound även om det kanske är en smula burkigt/vasst sångljud.

--- Slut citat ---
Trummorna är Superior och med flit ville jag att de skulle ta plats. Ett virvelslag som jag har retat mig på men glömt ändra gör att acken och trummorna inte kommer överens acken är dessvärre inte särskilt tight heller den skulle bara ligga i bakgrunden så där slarvade jag lite ska erkännas. Kul att du gillar det instrumentala partiet - något som gjordes relativt panikartat pga tidsbrist och som skulle påminna om A day in Life kaoset - inte likna men påminna om - jag håller med om att låten som sådan är lite väl anonym men efter ett antal lysnningar så växer den och framförallt nu med Asti på sång som tydligen fortfarande låter vass hm... jag tycker ju inte det  - men det får bli en till slipning på denna uppenbarligen. Tack för tyck Rattle

Dividend:
Det är bra sjunget.

Stör mig lite på det känns som att melodins inledning redan existerar, fast det är iofs en uppenbar följd med de givna harmonierna. Kan bara inte komma på varifrån jag hört det, nåt svenskt gullegull från 60-talet elelr dyl. Hootenanny?

Bra med allt bättre panorerat. Tycker asti skall upp, trummor ned. Bra låt!

Dividend:

:D

Sen finns ju den här också:

:D

Eddi:

--- Citat från: Dividend skrivet 18.10.2010, 02:46:17 ---Det är bra sjunget.

Stör mig lite på det känns som att melodins inledning redan existerar, fast det är iofs en uppenbar följd med de givna harmonierna. Kan bara inte komma på varifrån jag hört det, nåt svenskt gullegull från 60-talet elelr dyl. Hootenanny?

Bra med allt bättre panorerat. Tycker asti skall upp, trummor ned. Bra låt!

--- Slut citat ---
Ja jo något liknande finns ju i de videosar du postar men helt likt tror jag inte finns faktisk.Ny verre uppe nu med trummor ner Asti upp samtidigt som jag ytterligare sänkt Astis vassa framtoningen. Tack förtyck Div :D
Nu kanske den börjar bli helt klar?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion