Forum > Färdiga produktioner

Eddi & Asti - Freedom

<< < (3/3)

asti:
Bättre! Skönt att du tog bort slutkommentaren!
 Om jag ska vara petig:
- Sången lite för hög de allra första stroferna! (..sing.., ...bring...)
- Nu ligger sången rätt igenom låten någon hundradel för sent.(jag vet , jag är jobbig  :))
- Är lite fundersam om basen är aningen för stark...?

Texten gav mig associationer till Tim Hardin's låt första gången jag hörde denna, men
tycker inte dom är lika annars. Ein bisschen Frieden hittar jag inga likheter med, förutom
delar av den textmässiga innebörden.

Eddi:

--- Citat från: asti skrivet 19.10.2010, 12:56:00 ---Bättre! Skönt att du tog bort slutkommentaren!
 Om jag ska vara petig:
- Nu ligger sången rätt igenom låten någon hundradel för sent.(jag vet , jag är jobbig  :))

Texten gav mig associationer till Tim Hardin's låt första gången jag hörde denna, men
tycker inte dom är lika annars. Ein bisschen Frieden hittar jag inga likheter med, förutom

--- Slut citat ---
:lol: du med dina hundradelar jaja jag ska kolla - tveksamt om det syns förresten?

Eddi:

--- Citat från: Eddi skrivet 20.10.2010, 01:25:56 ---
--- Citat från: asti skrivet 19.10.2010, 12:56:00 ---Bättre! Skönt att du tog bort slutkommentaren!
 Om jag ska vara petig:

--- Slut citat ---
:lol: du med dina hundradelar jaja jag ska kolla - tveksamt om det syns förresten?

--- Slut citat ---
Japp nu har jag dels sänkt leaden något och dragit den en hundradels sekund bakåt (du hade rätt där) samt sänkt basen en anings - på chorusen kan det fortfarande låta lite otajt men det handlar nog mest om acken.
Risken med såna här petitessförändringar är ju att man missar i det stora som med min bil i dag som gick igenom besiktningen trots lite glapp med ett parkeringsljus - stängde man motorhuven lös den igen MEN den stora skillnaden som de inte upptäckte var att bilen numer är LeMansblå och inte alls giftgrön som den är enligt registreringsbeviset  :lol:

asti:
Nu är jag nöjd!  :)
Gillar det instrumentala "sticket" - påminner mycket om Beatles!

Eddi:

--- Citat från: asti skrivet 20.10.2010, 10:14:37 ---Nu är jag nöjd!  :)
Gillar det instrumentala "sticket" - påminner mycket om Beatles!

--- Slut citat ---
Gott! Är du nöjd så är jag det med fast jag gillar alltihopa :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion