Kontrollrummet

temu.......fire walk with me....uppdaterad 3,01

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
LÅTNAMN:            fire walk whit me
ARTIST/GRUPP:      Temu
GENRE:                 electronica
LÅTLÄNGD:            5.30
KOMPOSITÖR:        Emulator, Ynot
PRODUCENT:          Emulator
EV. MEDVERKANDE: emu, ynot
INSPELNINGSÅR:     2007
FORMAT:               mp3

Dags igen!         www.vassmusic.com/FIRE 3 epi.mp3

Detta är den sista (?) tänkta låten i Temu-samarbetets lilla EP-projekt. som verkar bli en fulllängdare .


uppdaterad läng guror mm

www.vassmusic.com/FIRE 3 Renderedlongre.mp3



ny uppdaterad i mångt o mycket....
vassmusic.com/FIRE outof.mp3
« Senast ändrad: 16.06.2007, 18:02:14 by ynot »
att leva är att dö


Utloggad tsmalmbe

Lyssnar på den här för att det kommer Twin Peaks på TV just nu. Skall den lyssnas på 44.1 eller 48KHz? Ganska dystert i stämningen, men så var ju TP överlag. Detta är något jag kunde tänka mig ta fram nu och då och lyssna på. Men nog kräver det en speciell sinnestämning för att lyssnas, lätt musik är det här inte.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Djäklar vilken skön första minut, sen tycker jag att låten trampar vatten lite.  Lite som att den lovar för mycket. En mer traditionell refräng herrar TEMU kanske kan kosta på sig?  :unsure:

ynot sjunger fire så att man undrar om det inte blir lite bromsspår i filsingarna? Grymt.


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
blev ju gott detta tony!

Forsoker ordna korer sa fort det gar  :)


Liten intressant mix denna kan jag upplysa om. Ynot skickar en ide, jag bollar tillbaka med ett arr med trummor lite bas och slammer. tillbaka kommer nu detta!

gotta love teh net!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Okkei!

Fire...hmm... men ändå tänder nog inte riktigt 100%.
Kanske kunde plocka upp stegen i firewalken med basskaggen lite mer. Nu blir det lixåm lite jämntjockt. Stadigt och grymt sound dock.
Nånting special som väcker, får en att haja til saknas. Har ju int själv gått på eld förstås... :P

Många snygga små gitarrdetaljer, synthsound plus andra snygga magiska sound som kunde få turas om att uppträda, nu slåss dom lixåm om utrymmet.

Sången ja, den funkar ju snyggt ända till 3:22 där det hörs en omtagning och sen vissa problem mot slutet med samspelet mellan sången och tremologitarren.

Behövs lite fixning och så släng in ett 8,5 sekunders supergitarrsolo på halvvägs.

Låten e fin och kommer att passa in i er tänkta EP-serie!
Well done!


h.  Johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Första lyssningen och jag vet inte vad jag skall säga. Det känns som en låt som skulle kunna växa. Sannolikhet stor.
Därför ger jag inte betyg nu, mer än att säga att vissa delar är rätt grymma, andra smått sunkiga ;) (samspelet sångare och resten är bra)
Vad handlar texten om??? Twin PEaks? :)

https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
TExten i sann  lynch anda d v s abstrakt om makt o onska   ....tror jag
tackar för lyssning tror oxå att den kan behöva ett par lyssningar för att hinna krypa under skinnet.
men utvecklingen kan ta vilka vägar som helst..


tack för feed grabbar ;)
att leva är att dö


Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil
Grymt! Spännande och mörkt med ett stänk av mystik.

Jag har nog kommenterat det tidigare på andra låtar. Ofta så får jag känslan av att vilja höja ljudet så att jag hör. Vet inte om någon förstår vad jag egentligen menar. Det kan ju vara så att det är mina pc-högtalare som är boven i dramat?!

Slutet på låten är lite ostrukturerat, helt plötsligt är låte nbara slut. Kan ni inte bygga upp till ett avslut så att man känner att låten håller på att ta slut?

Bra sång, härligt skum text! Instrumenten är jättebra och det händer massa småsaker lite då och då. Jag gillar detta!


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
tackar lighthead...
skall gå igenom struklturen lite som vanligt ligger det mer tid o energi i början .kanske ta ett par timmar i slutet till oxå


tony
att leva är att dö


Utloggad HomoNeophilus

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 454
  • fnord
    • Visa profil
Skön och mörk, bra grund att stå på men behöver lite jobb. Skulle må bra av lite mer dynamik kanske, få upp punchen i trummorna, men framför allt känns den tom i mellanregistret och uppåt. Sången täcker rätt bra men varje gång den försvinner uppstår ett tomrum som man hör något av långt i bakgrunden. Gitarren skulle på sina ställen kunna vara ännu mer kaotisk och distad och mindre delayad. Det flummiga psy-gitarrandet är iofs ballt men skulle (förlåt om jag trampar på någons tår nu) behöva vara lite bättre spelad, eller bättre genomtänkt, för att ge det intryck som jag upplever att det är tänkt. Tänk Edge. Faktum är att jag tänker lite på U2:s Bullet the blue sky när jag hör låten! Nånting i stämningen.
Jag tror låten skulle må bra av att strippas en hel del. Låta det vara kaotiskt, och än mer så, på vissa ställen och naknare på andra.
Bottomline: Det här skulle kunna bli riktigt riktigt bra men jag tror det behövs tydlighet i arrangemanget. Eller nåt sånt...
http://www.psyjuntan.se
http://www.pantunes.se
http://www.ljudmigrering.se


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Tack allihop för synpunkter, vi kör på med denna som med alla andra alster (massa versioner...mycket pill ;)  ) innan allt är klart.

Light head: Ett problem med vår musik tror jag är tt det ofta krävs rätt bra lyssning för att man skall uppfatta allt. Om det går att få till eller inte vet jag inte, men det är ofta MÅNGA lager av ljud, och förste efter flertalet lyssningar träder de fram. Men vi ska försöka bättra oss på mixningen, gäller nog samtliga låtar.

HNeophilus; tack för en mer omfattande analys!  Lyssna gärna på andra alster vi har postat, de har hunnit längre i utvecklingskedjan :)

Alive, Echoes, Canvas, Fear No Evil. Postade av Emulator eller Ynot.


Tack igen!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
uppdaterat lite med önskemål i skallen


http://www.vassmusic.com/FIRE%203%20Renderedlongre.mp3
att leva är att dö


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjena..
Nu blev det liksom lite stereo i skallen..Vette fanken vad det berodde på,hangover maybe..Tung kagge,kan bero på den.Nåväl,schyssta prestationer här med!
Gillar fompet i kaggen.Påminner mig om när jag "byggde" en eld kastare av en spruta modell större i fjorton års åldern.Fyllde den med bensin..
Det sa bara fomp,och så brann hela härligheten upp.Som tur var så klarade jag mig hel skinnad,men den funkade grymt i 2 sekunder :ph34r:

Glöm inte att en platta ska till Boden! Jag lovar,det blir ingen eldkastare av den.. :D Fast en intressant teori dock..Skulle nog funkat som skydd för handen.

Mvh
Micael


DåligtGehör

  • Gäst
Citera
Djäklar vilken skön första minut, sen tycker jag att låten trampar vatten lite.  Lite som att den lovar för mycket.

Jag tycker det ligger en del i det som Wernborg säger. Iofs njutar jag av låten på många ställen men det finns också lite av att gå ut och lägga ribban högt för att sedan emellanåt trampa vatten.

Citera
Låta det vara kaotiskt, och än mer så, på vissa ställen och naknare på andra.

Jag håller även med om ovanstående. MEN det är främs de två första minuterna som är problemet. Det är där det mest jämntjockt, rätt fantasilöst och man upplever att man börjar tröttna något. Så även om jag uppskattar det som händer från ca: 1:57 så blir det aldrig lika bra helhetsmässigt som om låten hade varit bra hela vägen.

Jag tycker det behövs lite av det som finns mer av efter breaket även innan breaket. Mer dynamik, mer fantasi, bättre och intressantare linjer och grepp både på sången och i arret kring. Men även "del två" kan få sin släng av sleven.

Skulle under vissa partier velat ha en mjukare, mer sårbar sång som kontrast till de mer kraftfulla sångpartierna.
« Senast ändrad: 25.05.2007, 15:08:28 by DåligtGehör »


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
morr. kan inte lyssna  :(
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com

Utloggad Arete

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 94
    • Visa profil
Låter mysigt, sången är riktigt go. Jäkligt bumlig stereobas, tycker jag nog ni kan göra bra mycket behagligare. Bler mest bröt i basen (på det dåliga sättet :-) ). Lovande stycke, fixa till så mixen inte blir så röriga bara. Allt måste inte vara stereo i excess :-P


Utloggad PoPWerK

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 46
    • Visa profil
    • PoPWerK Music
Terantino meets Depeche mode....

Som gammal syntare så lät det väldigt mycket Depeche mode, Black selebration !!! och dom herrarna går inte av för hackor. Sången deremot , bra röst, men lät lite för plågad och långt bak. Mittpartiets gitarriff var helskönt men det lät som om det var en annan låt som mixades in.

Låten är ganska så exprimentel och kanske så skall vara.....jag har svårt att ge några raka puckar för det låter dj-igt proffsigt.
Skall genast leta fler musikstycken från dig.

/Michael
/Michael

___Am, F , C , Gsus.....om och om igen___


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
kul som fanken!

kan upplysa lite då om projektet TEMU: Jag och Ynot har hittilss kommit igång med 11 låtar som skall vara klara i september är det tänkt, sen skall det komma på skiva på något sätt. Finn postade under namnet: TEMU (låttitel) av ynot och emulator.


Depeche mode är mina husgudar, och ynot gillar oxo...så man blir lite stolt ;)

jättekul att det uppskattas.


Fan ynot, kanske dags för mixnings-irl?

https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Trodde jag hade hört den här, eller...? Fasen vilka mäktiga produktioner ni får till boys!
Helimpad! Ruggigt bra fram till mellanpartiet som jag inte riktigt mentalt fixar eller är jag för soft? När Ynot sjunger sina höga meeeeeeeeeeee... kan ingen förbli oberörd.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves



Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
roligt o höra denna igen med en enhel del distans.
att leva är att dö


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
haha, bump of the year :D


tack freddan!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


freddy

  • Gäst
Fiiiiiiiiiire! :)

Med denna text och titel så är det svårt för freddan att inte bumpa :D


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Njaee... Det här var inte något för mig tyvärr..
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez