Kontrollrummet

Studiokollektiv i Linköping

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad VS

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 53
    • Visa profil
    • Various skies productions
Jag har varit studiolös sedan min flytt till Linköping, vilket är ett drygt år sedan, och har spelat in det jag behöver hos kompisar istället för i lägenheten men mer och mer jobb ramlar in så det börjar bli dags att hitta en dedikerad lokal igen. När jag fortfarande bodde i Örebro så satt jag i ett rum på 19kvm och även om det funkade perfekt så vore det skönt med en större yta och lite fler rum. Jag har än så länge varit och kikat på två potentiella lokaler varav den ena var nästintill klockren. Hyran är dock lite för hög för vad jag känner att jag skulle kunna tänka mig lägga i förhållande till hur mycket jag skulle utnyttja den så jag tänkte se om det finns två eller kanske tre personer i Linköping (med omnejd så klart) som är sugna på att hoppa ur sin hemmaskrubb och kanske till och med satsa lite mer seriöst på sin musik och sitt ljudarbete.

Beroende på hur många vi skulle kunna tänkas bli så tippar jag på att hyran skulle ligga runt 1000-1500kr/person där jag dock skulle lägga merparten av hyran, vi skulle kunna ha bokningsschema att gå efter, all min utrustning skulle kunna få nyttjas (under ansvar såklart, och det är fritt fram att ta dit sin egen) och man skulle kunna ha ett litet kreativt center att komma till för att snacka med de andra och utbyta idéer.

Är det någon där ute som känner att det låter intressant? Jag har tankar och idéer om hur det skulle kunna skötas och drivas så lek med tanken och hör av dig! Mail, PM, Msn, allt funkar.
Peter Saverman, Various Skies Productions

RME Hammerfall HDSP 9652 till salu!! PM:a vid intresse.


Burnin Sven

  • Gäst
Kolla med Studie förbunden kanske finns läge på en lokal där typ på Maskinskylten.


Utloggad VS

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 53
    • Visa profil
    • Various skies productions
Tackar för tipset! Jag har ingenting emot studieförbunden, har själv spenderat många timmar i både replokaler och i studiosammanhang, men det har rört sig lite till den nivån där det ger ett lite mer intimt och seriöst intryck med egna lokaler än att hyra in sig hos ett studieförbund.
Peter Saverman, Various Skies Productions

RME Hammerfall HDSP 9652 till salu!! PM:a vid intresse.


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Låter skitkul. Kan du inte tänka dig att flytta till Lindome.  :lol:


Burnin Sven

  • Gäst
Tänkte mer på att det kunde vara ett bra läge att få kontakter i stan (eventuellt med partners som du söker här) samt även få lite koll på hur det ser ut med studios i stan, det finns nog en del. Om jag inte minns fel så jobbar väl Linköpings mr studio själv på Studiefrämjandet, kommer inte ihåg vad han heter men en kompetent man är det. På Maskinskylten som har funnits i många herrans år finns nog än i dag hela skalan från nybörjare och uppåt dvs ganska många kunniga inom det flesta områden. Här finns väl max två utöver mig från Linköpingtrakten tror jag (jag själv bor i Sya utanför Mjölby)

Vad är det för typ av musik som ska spelas in?


Utloggad VS

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 53
    • Visa profil
    • Various skies productions
Låter skitkul. Kan du inte tänka dig att flytta till Lindome.  :lol:

Jag kan ju ha det som alternativ om det blir dålig respons här i stan.  ;)
Peter Saverman, Various Skies Productions

RME Hammerfall HDSP 9652 till salu!! PM:a vid intresse.


Utloggad VS

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 53
    • Visa profil
    • Various skies productions
Tänkte mer på att det kunde vara ett bra läge att få kontakter i stan (eventuellt med partners som du söker här) samt även få lite koll på hur det ser ut med studios i stan, det finns nog en del. Om jag inte minns fel så jobbar väl Linköpings mr studio själv på Studiefrämjandet, kommer inte ihåg vad han heter men en kompetent man är det. På Maskinskylten som har funnits i många herrans år finns nog än i dag hela skalan från nybörjare och uppåt dvs ganska många kunniga inom det flesta områden. Här finns väl max två utöver mig från Linköpingtrakten tror jag (jag själv bor i Sya utanför Mjölby)

Vad är det för typ av musik som ska spelas in?

Ahaa, du tänkte så. Ja, en liten lapp upp på en anslagstavla där vore kanske inte helt fel. Jag har lagt ut samma post på Studio's forum och fått ett litet napp där som kanske kan leda någonstans.

För min del är det pop/rock som gäller, jobbar på leads från bolag. Annars kommer det bli en del jobb med radioreklamer och ett privat power metal-projekt.
Peter Saverman, Various Skies Productions

RME Hammerfall HDSP 9652 till salu!! PM:a vid intresse.


Burnin Sven

  • Gäst

Utloggad VS

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 53
    • Visa profil
    • Various skies productions
Låter intressant lycka till.

Tackar!
Peter Saverman, Various Skies Productions

RME Hammerfall HDSP 9652 till salu!! PM:a vid intresse.