Så där då!! Nu har jag testat ca. en timme.
Lite intryck då! Jo tack visst lät den bra,men det tycker jag även X3:an gör.
I jämförelse då,så tycker jag att HD:n var lite mer svårrattad/känslig med inställningar där X3:an låter bra på en gång(kan ju iof. sig bero på att jag ägt en X3:a ett par år

)
Däremot var den(HD:n) mycket mer flexibel vad gäller effekter och signalrouting,även dynamiken var bättre.
Kändes lite som HD modellerna är mer inriktade för spel genom 'Riktiga' Gitarr-förstärkare/Poweramps.
Men visst både Amp-modellerna och effekter lät lite bättre än X3:an
X3:an å andra sidan är mer flexibel när det kommer till Data/inspelning med sina Bas-simmuleringar Sång-preampar och möjlighet att dubblera som USB-ljudkort (HD kan inget av detta)
Slutsatsen blir då denna:
Vill man ha en flexibel inspelningsenhet att Gura/Basa/sjunga genom och som även kan spela in 'parallella signalvägar' typ en gitarr med Ampsim och en utan(för senare 'Reamping') så är X3:an fortfarande mest mångsidig.
Är man o andra sidan ute efter bästa möjliga Gitarr-sound med massa roliga effekter väljer man HD:n(även den som tänker använda den 'live' borde sattsa på HD:n)
Så mitt råd blir att satsa på en HD300 eller en Begagnad X3:a vilka nu snabbt sjunker i pris(Jo jag vet,försöker ju sälja en X3:a
nu,och vet med säkerhet att om jag lagt ut annonsen för 1-2 månader sedan skulle den gå direkt för ca. tusingen mer

)
Eller så är man som jag och bara måste ha 'Extra allt' och drägglar över HD500 ..