Kontrollrummet

Fuzzbub-presentation här, tills slut. :)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Ja vem är jag då?  En ångermanlänning född -69 som alltid har haft musiken varmt om hjärtat.  Lyssnar på det mesta även om det mest handlar om gitarrbaserad musik
på ett eller annat sätt. 
Själv spelar jag gitarr och i princip uteslutande gitarr även om jag grejar ett simpelt trumkomp vid behov.  Bas likaså.  Alla gitarrister kan ju spela bas.   :P

Har musicerat med både Badlands och IKEN här på kontrollrummet och vi hörs rätt ofta och har haft samt kommer att ha gemensamma spelningar.
Spelar i bandet the palth (www.myspace.com/thepalth) som spelar rätt tung rock.   Jag är smått allergiskt mot metal utan vill ha mera åt rockhållet gärna med
punkinslag.  Några favoriter är Radio Birdman, MC5, Stooges o.s.v.  Den stora Guden är dock Neil Young.  :) 

Det här med studio/inspelning/mixning är jag ganska grön på men leker hemmavid och i repan.  Förhoppningsvis lär man sig nåt och jag har redan snappat upp ett och annat här på kontrollrummet som verkar vara ett skoj ställe att hänga på!   :)
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil

Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud

Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Mossa mossa vi har ju setts på spelningen i Haninge - vore kul att höra dina alster i demotrådarna.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
 :rolleyes:
Näe,alla gitarrister kan inte spela bas..... :P
Ett jävligt sent ''Välkommen Bub!!''  ;)
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Mossa mossa vi har ju setts på spelningen i Haninge - vore kul att höra dina alster i demotrådarna.

Ja fast jag vet inte om vi han snacka något men det blir det säkert tillfälle till i Haninge! :) 
Ska försöka skärpa mig och lägga upp fler låtar på demos.  Jag är i utvecklingsstadiet dock när det gäller det här med hemmaknåpande... /JEH

:rolleyes:
Näe,alla gitarrister kan inte spela bas..... :P
Ett jävligt sent ''Välkommen Bub!!''  ;)

Tackar mannen! Hur går det med flytt och allt?  Hojta till om du behöver bärhjälp!  /JEH
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed