Tackar för de vänliga och uppmuntrande kommentarena
MaxB - Tack! Orientaliskt ja, jag tyckte koton (The koto (琴 or 箏) is a traditional Japanese stringed musical instrument, similar to the Chinese guzheng) passade in på nåt sätt... men Mumintrollen var nog en överraskning.
Kul att vi lyckade överraska dig med "den" tonen. "Den" tonen faktiskt låter olika om den sjungs och eller om den framsförs instrumentalt, trots att det är samma ton. Har melodislingan kvar spelad på synt, var ju tvungen att kolla
Uriah - Oväntat... det tar jag som en positiv kommentar

Kul att du gillar, de gör ja me.
Angående "Robinson trumman"; Jag stal den från en skiva min sambo hade med sig hem i baggaget efter ett besök i Kina. På en låt på denna skiva finns denna trumma med och låten börjar med några takter enbart denna trumma... Denna trumma är egentligen katalysatorn till denna låt, jag hade melodislingan liggande men fick inte liksom till det men sen då jag la dit trumloopen så sa det klick.
Cykeln - Javisst är texten super, kyllä

Jag har en viss förkärlek till pampig musik och Raijas röst sitter perfekt här tycker jag... och dessutom sjunger hon ju faktiskt inte så illa. Hade till att börja med lite problem med hennes dynamik, höll på att spräcka micken... Men då jag sade till henne att ta ett steg bakåt bildde det bättre.
Clavinova - Tack, som sagt, gillar pampig musik. Dedär med sisu har antagligen att göra med den finska texten? Texten ja, det är nog nån sorts käleksförklaring är jag rädd för

.
Space och Raija tackar
« Senast ändrad: 06.10.2010, 10:15:52 by spacetrucker »
Life is too short to remove USB safely