Forum > Demolåtar
Spacetrucker feat. Raija - Saapuu yö
spacetrucker:
Tack Marre, tack Clavinova. Tack för de vänliga orden, jag rodnar :wub:
Det är kul dehär att höra hur folk upplever ens låtar. När man är mitt uppe i låten och jobbar med den så blir man ju blind själv, åtminståne jag, och kan inte se bilerna i musiken.
Sensuell krigardrottning från Savonlinna med korpar och allt, wow :D
Saabuu öö, det låter lite som Estniska ^_^
Space
Rattlesnake:
Verkligen häftigt! Jag trodde innan att jag knappt skulle orka lyssna igenom denna, för jag har verkligen (av melodifestivaler grundade) fördomar om sång på det finska språket... Men jag har nog aldrig hört det så här vackert. Som franska går det inte att få, men i utdragna toner artikulerade på detta sätt är det nästintill njutbart.
Häftigt också hur sången ligger i stereobilden. Resten av instrumenteringen låter också bra. Störde mig lite i början av den lite vassa leadsynthen, men jag vande mig till slut. Trummorna tycker jag kunde vara mäktigare, med mullrande botten.
Jag har svårt för för meloditonerna vid 101 respektive 178s, men de vid 105 respektive 183s låter häftigt.
spacetrucker:
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 08.10.2010, 23:19:22 ---Verkligen häftigt! Jag trodde innan att jag knappt skulle orka lyssna igenom denna, för jag har verkligen (av melodifestivaler grundade) fördomar om sång på det finska språket... Men jag har nog aldrig hört det så här vackert. Som franska går det inte att få, men i utdragna toner artikulerade på detta sätt är det nästintill njutbart.
Häftigt också hur sången ligger i stereobilden. Resten av instrumenteringen låter också bra. Störde mig lite i början av den lite vassa leadsynthen, men jag vande mig till slut. Trummorna tycker jag kunde vara mäktigare, med mullrande botten.
Jag har svårt för för meloditonerna vid 101 respektive 178s, men de vid 105 respektive 183s låter häftigt.
--- Slut citat ---
Tackar :D
Detta är faktiskt första gången jag gjort nåt på finska. Då jag skrev texten (första versen, Raija skrev den andra) så försökte jag tänka på hur orden låter, inte bara på rim och dylikt... kul att Du tycker det låter bra, det är uppmuntrande :lol:
Leadsynthen i börja och slutet... det är synth + distad gitarr.
Space
Tokai:
Lite Björk över det hela (ja, lite ialla fall)
Men det funkar inte att köra trummor utan nåt slags break - tyckert jag, blir för mycker bankande hela tiden
Finskan är ju så sensuell - skönt att höra sångerskan vem hon nu är. Raija kanske?
Mycket bra!
BaconMcMuffin:
Wow. What a lovely lovely voice. That minor note at 105 is just absolutely delicious. :wub: Well worth a listen for even that single note.
Wow. Very theatrical, but easy to listen to, even without the film to go along with it. It doesn't need one. I can already see it in my head... Bands of angry Horses and Riders are coming to my small, ancient village, looking for my father... I run for cover and hide in the woods...
I haven't heard Finnish in a very long time - it's lovely. Kul that you used it!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida