Oj vad skoj med lite feedback - tack för de värdefulla synpunkterna!

Max - jag vet inte riktigt vad du syftar på med sången. Jag har en tendens att skriva mina melodier så högt att jag knappt klarar av att sjunga dem, så det kanske är nåt sånt du hör - att min röst blir för skitnödigt pressad?

Freddy - Grymt kul att höra din åsikt! Jo, trummorna är spelade på pads och ljudet är Nashville-pluggen i EzDrummer. Du har nog rätt i att pukorna är bumliga och kanske lite många åttondelsbygg. Overallsoundet är lite hängmatta-EQ, så det är nog spot-on att det saknas en del i mellanregistret. Och introt är en halvminut, så kan gott kortas ja...

Jag använder Cubase 5. Ljudkort är ett Lexicon I-Onix U42S. Det mesta i akustikväg är inspelat med en rätt billig kinamick, TSM MT87S. Nu har jag fått låna en SE Electronics rörmik av en vän, och det gör sången en hel del roligare. Körerna i sticken är inspelade med den.
cykeln - tack för din kommentar, jättekul att du gillade det! Trummorna är ju riktiga såtillvida att allt är spelat och ingen kvantisering är gjord (enstaka manuell editering dock). Men ljuden är alltså samplade.
Wernborg - oj - Steely Dan var nog inget jag själv haft i åtanke, men jag blir förstås smickrad över referensen!

Jag har iofs en bakgrund i lite slick musik så det färgar kanske av sig.
Emulator - okej - jag måste erkänna att den bit i musikproduktion där jag upplever själv att jag befinner mig på allra djupast vatten är just slutputsningen - det som kallas mastering. Jag vill dock inte kalla det jag sysslar med för mastering, det är ett grovt overstatement. Jag skruvar lite på en del inbyggda pluggar i Cubase 5 och hoppas mest att jag inte förstör nåt...