Kontrollrummet

Chrome ft Julianna: Changes

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
LÅTNAMN: Changes
ARTIST/GRUPP: Chrome feat. Julianna
GENRE: Rythm and skrot?
LÅTLÄNGD: lång
KOMPOSITÖR: BWM
PRODUCENT: Barkman
EV. MEDVERKANDE: Julianna
INSPELNINGSÅR: 2010
FORMAT: mp3

Hej Hopp!

har suttit och meckat med den här låten nu så öronen blöder. In o ut, fram o tillbaks, dit och åter.

Fick en hel drös sångfiler av Julianna som jag plockat runt lite med, och byggt ihop nån slags körhistoria av. Vissa ändelser skall göras om, eftersom det jag fick skickat inte var tänkt att låta samtidigt, men efter ett tag så tyckte jag ändå det satt rätt bra.

Nivåer är åt skogen, en pitcheffekt saknas på lite spoken word av W, en synthbas fjollar med i början som jag inte riktigt vet hur jag glömde dör, samt min backing vox dyker upp oanmäld på ett ställe :D


Det jag och vi nu undrar är om själva formen och arrangemanget grovt kan funka? Tänkt att detta skall avsluta  vårt projekt "untitled", varför låten avslutas med lite refrängloopar där bits & pieces från andra låtar på skivan skall komma in lite, som en slags wrapup av det hela.

Sångeffekten är inte heller den spikad, men något åt detta hållet för att få lite kompromisslöst småelakt sound, framförallt från andra versen är önskvart tror jag. Trummorna är nog också lite väl dominanta.



Vad tror ni?

[mp3=200,20,0,left]http://slask.bwmusic.se/changes02.mp3[/mp3]

http://slask.bwmusic.se/changes02.mp3
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad BaconMcMuffin

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 101
  • Better known as "Julianna"
    • Visa profil
    • Julianna's music on soundclick.com
You know... now that I understand how you have arranged the ending... I could actually sing it that way and it would sound one hell of a lot better!!!  :lol:  But, oh... of course, you probably just did it as an excuse to use your new Vocalign plug in...  :P
The human theremin.


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
hmm. Har vi inte en tråd för denna redan?


Edit: Har letat men, nej, jag la nog aldrig upp den.
« Senast ändrad: 04.10.2010, 15:36:05 by Wernborg »


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
I could actually sing it that way and it would sound one hell of a lot better!!!  :lol:  But, oh... of course, you probably just did it as an excuse to use your new Vocalign plug in...  :P


 :lol:


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
hmm. Har vi inte en tråd för denna redan?


Edit: Har letat men, nej, jag la nog aldrig upp den.
Tack, jag har letat och letat och fattade nada. :D

Jag gillar det här. Tycker hela upplägget är läckert från början till slut, trots att det är ganska jämntjockt komp.
Sånginsatserna är strålande. Distvoxen vid 129s- är jag väl måttligt förtjust i. Men lustigt nog kommer Juliannas röst fram nästan lika klart ändå. Gillar thereminimitationen hon gör på slutet - grymt.
Trummorna var över lag ganska snälla. Men övertonsekot som ligger på virveln på refrängerna tycker jag låter äckligt, som att det blir digitaldist. Det kan jag vara utan.

Men en läcker resa genom olika maskinrum är det. Refrängerna är riktigt bra. Och jag hör inga fel på mixen. :)
DON'T PANIC


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
hmm. Har vi inte en tråd för denna redan?


Edit: Har letat men, nej, jag la nog aldrig upp den.
Tack, jag har letat och letat och fattade nada. :D

Jag gillar det här. Tycker hela upplägget är läckert från början till slut, trots att det är ganska jämntjockt komp.
Sånginsatserna är strålande. Distvoxen vid 129s- är jag väl måttligt förtjust i. Men lustigt nog kommer Juliannas röst fram nästan lika klart ändå. Gillar thereminimitationen hon gör på slutet - grymt.
Trummorna var över lag ganska snälla. Men övertonsekot som ligger på virveln på refrängerna tycker jag låter äckligt, som att det blir digitaldist. Det kan jag vara utan.

Men en läcker resa genom olika maskinrum är det. Refrängerna är riktigt bra. Och jag hör inga fel på mixen. :)

Tack!! Ja, J's röst fungerar skitbra här, och riktigt rba prestation också!  Trummorna ÄR ett bekymmer i låten, vill ha mer elakt slammer..men har fastnat lite nu. "Äckligt" va ju också en beskrivning på virvelekot :lol: Måste dock säga att den passar väl in -det skall ändras. Julianna har också riktigt svårt för den.

Dostvoxen ja. Ja...jag tycker ju att den nästan framhäver det som är bra med Js sång. Den står för det fula, dåliga, elaka etc, och hon för de andra :lol: kan titta på att runda av den lite mindre elak, och sänka.

Det jämntjocka kompet är tänkt som en malande maskinell vägg som kör obönhörligt, och det behöver smyckas ut med lite småplock, som kommer i senare version :)


Tack för bra feeback Rattle, och skitkul att det gillas :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Fin låt. Nice Song, Som utan att komma upp i det där riktiga creschendot ändå ger suget. Who without ending up in the ultimate climax allthough give the suck. Vad som retade mig lite var knastret som jag trodde hörde till en fuzzgura men som jag alltmer tror att ha att göra med virvelkaggen - ska det vara så? What annoyed me was the constant knasster which I thought was a Fuzz guitar but now belive has to do with the sweirldrum - is it ment to be so?

Kommer väl att ändras en del då det salufördes som slask antar jag.
Will probebly change some though it was presented as a trash I suppose.

Excuse me for my integrated own version off Google translator. Makes appr. the same sence :wacko:
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Tack för synpunkter Eko! Måste kolla på det där med virvelkaggen. Normalt brukar jag gilla lite nerskitade, distade virvelsmällar, men denna gång blev det lite kasst. "having a bad drum week", så det kommer filas på det där sen, tack för påpekandet !

Kul att låten ändå uppskattas =)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


clavinova

  • Gäst
Skulle kunna analysera detta i bitar men håller i mig och säger bara GRYM! :)


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Wow, här händer det saker. Gillar mycket, me like :D
Några saker som störde mig, knastret och sen trumljudet där vid 175 på kr spelaren som sedan återkommer. Det lät i mina öron helt fel, torrt, på nåt sätt. Sången är förträfflig. The singing is very, very nice :D

Ser fram emot fortsättning på denna historia. Looking forward for the next episode

Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
hmm. Har vi inte en tråd för denna redan?


Edit: Har letat men, nej, jag la nog aldrig upp den.
Tack, jag har letat och letat och fattade nada. :D

Kom på hur det var. Denna låten har sitt ursprung i den här. (Nothing stays the same), men jag var så missnöjd med låten så det fick bli en ny. Och den dagen satt Chrome-hatten på. Ny låt och sedan skickades den till Emu på rehab och jag glömde bort den. Typ.

Vi hade extrema interna bryderier med alla Higher part 1-4 ett tag och en kort stund ingick även denna i Higher-sviten, men fick bli avslutande låt på plattan istället. (Om allt faller på plats som tänkt)

Vet inte om det gjorde saken klarare, men nu har jag skrivit upp så då kanske vi själva kommer ihåg att den inte är en Higher-del   :wacko:   :lol:

Vi brukar arbeta på detta sätt och det rekommenderas verkligen till andra samarbeten också. Alltså att vi har en överenskommelse att sätta våra namn på alla låtar oavsett varifrån de har sitt ursprung. Är övertygad om att det föder kreativitet istället för att fundera över vem som skrev vad. Det blir också mindre prestige att behålla sina egna "älsklingar" i arren. Jaja. Emu vinner alltid i alla fall. Så länge jag får göra gitarrerna så....  :lol:

Tänkte visst högt.


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
hmm. Har vi inte en tråd för denna redan?


Edit: Har letat men, nej, jag la nog aldrig upp den.
Tack, jag har letat och letat och fattade nada. :D

Kom på hur det var. Denna låten har sitt ursprung i den här. (Nothing stays the same), men jag var så missnöjd med låten så det fick bli en ny. Och den dagen satt Chrome-hatten på. Ny låt och sedan skickades den till Emu på rehab och jag glömde bort den. Typ.

Vi hade extrema interna bryderier med alla Higher part 1-4 ett tag och en kort stund ingick även denna i Higher-sviten, men fick bli avslutande låt på plattan istället. (Om allt faller på plats som tänkt)

Vet inte om det gjorde saken klarare, men nu har jag skrivit upp så då kanske vi själva kommer ihåg att den inte är en Higher-del   :wacko:   :lol:

Vi brukar arbeta på detta sätt och det rekommenderas verkligen till andra samarbeten också. Alltså att vi har en överenskommelse att sätta våra namn på alla låtar oavsett varifrån de har sitt ursprung. Är övertygad om att det föder kreativitet istället för att fundera över vem som skrev vad. Det blir också mindre prestige att behålla sina egna "älsklingar" i arren. Jaja. Emu vinner alltid i alla fall. Så länge jag får göra gitarrerna så....  :lol:

Tänkte visst högt.
En föreläsningsturné om samarbetsformer kanske? Folk älskar sånt fast dom fattar inget i alla fall så det ser ljust ut W.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
fantastisk rösr o prestation ... bra låt o lir kanske lite mindre instrument i mellan partierna .. ex inte dist gura o spansk gura samtidigt..
känner liksom igen med lite bättre :)

 tony
att leva är att dö


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Ja va fn säger man ??
Äckligt!!! :rolleyes: Ett riktigt mästerverk.
Kanske lite jämntjockt,men va fanken detta är bra.
Och som dom flesta andra.. Virveln?? Njae... ;)
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
För att spinna vidare lite på samarbetsinlägget tidigare....

Har för mig att ett par av verserna eller om det var refrängen skrevs i någon slags stafettform över msn. Rekommenderas också, det är riktigt kul.


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Skulle kunna analysera detta i bitar men håller i mig och säger bara GRYM! :)


thnx clavi =)

Wow, här händer det saker. Gillar mycket, me like :D
Några saker som störde mig, knastret och sen trumljudet där vid 175 på kr spelaren som sedan återkommer. Det lät i mina öron helt fel, torrt, på nåt sätt. Sången är förträfflig. The singing is very, very nice :D

Ser fram emot fortsättning på denna historia. Looking forward for the next episode

Space

Tack tack! Ja, i know. bad drumweek :D Vill ha mer tjong, bacon och fluff i sagda trummorna. Hoppas det är löst tills nästa version :lol:


hmm. Har vi inte en tråd för denna redan?


Edit: Har letat men, nej, jag la nog aldrig upp den.
Tack, jag har letat och letat och fattade nada. :D

Kom på hur det var. Denna låten har sitt ursprung i den här. (Nothing stays the same), men jag var så missnöjd med låten så det fick bli en ny. Och den dagen satt Chrome-hatten på. Ny låt och sedan skickades den till Emu på rehab och jag glömde bort den. Typ.

Vi hade extrema interna bryderier med alla Higher part 1-4 ett tag och en kort stund ingick även denna i Higher-sviten, men fick bli avslutande låt på plattan istället. (Om allt faller på plats som tänkt)

Vet inte om det gjorde saken klarare, men nu har jag skrivit upp så då kanske vi själva kommer ihåg att den inte är en Higher-del   :wacko:   :lol:

Vi brukar arbeta på detta sätt och det rekommenderas verkligen till andra samarbeten också. Alltså att vi har en överenskommelse att sätta våra namn på alla låtar oavsett varifrån de har sitt ursprung. Är övertygad om att det föder kreativitet istället för att fundera över vem som skrev vad. Det blir också mindre prestige att behålla sina egna "älsklingar" i arren. Jaja. Emu vinner alltid i alla fall. Så länge jag får göra gitarrerna så....  :lol:

Tänkte visst högt.

:lol: Ja, jobbar man med att skriva låtar ihop är det enklast såhär helt klart.

För att spinna vidare lite på samarbetsinlägget tidigare....

Har för mig att ett par av verserna eller om det var refrängen skrevs i någon slags stafettform över msn. Rekommenderas också, det är riktigt kul.

det har blivit några texter över msn nu faktiskt, funkar bra med korrekturfolket online så att säga, framförallt några gånger när alla sågar hejvilt och inte nöjer sig förrän det är bra :)

fantastisk rösr o prestation ... bra låt o lir kanske lite mindre instrument i mellan partierna .. ex inte dist gura o spansk gura samtidigt..
känner liksom igen med lite bättre :)

 tony

Tack und bock Tony! Får se över lirandet mellan, och spanska distkomguror...eller hur det nu blev :lol:

Nu får du väl själv komma igång lite igen tycker jag =)

Ja va fn säger man ??
Äckligt!!! :rolleyes: Ett riktigt mästerverk.
Kanske lite jämntjockt,men va fanken detta är bra.
Och som dom flesta andra.. Virveln?? Njae... ;)


äckligt igen alltså :lol:

tack för fina ord, och även de mindre fina om den där (&%¤(/#&(%/&) virveln! :D

Förhoppningsvis kommer visionen med malande jämntjocka som nånslags halvtransframkallande elak vägg att funka bra när det är lite pålagda saker o småfinesser som förhöjer lite mer under resans gång.

Skitroligt att det uppskattas, och ja, jag har trumjobb to attend.



tack allihop!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


freddy

  • Gäst
Bra låt och intressant arr. Snygg sång av Julianna, gillar speciellt det spruckna på refrängen.

Virveln på refrängen får mig att associera med digitaldist, ligger något biljud efter varje slag.

Upplever sången som lite för dynamisk för min smak, behöver nog mer kompression. Speciellt på andra versen. Några toner här och där glider av lite i slutet med.

Önskar nog lite högre kompgitarr med, om den får plats. Samt lite mer tryck, men det tror jag kommer när den mastras om inte annat.

Sa jag att det blir en riktigt bra skiva detta? :)


Utloggad kpinnen

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 85
    • Visa profil
Stort !

Intressant låt, i början tänkte jag på fläskkvartetten och sen kom Juliannas sång och gjorde det mer intressant.
Håller dock med freddy, jag vill oxå gärna höra lite mer kompgura.


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Bra låt och intressant arr. Snygg sång av Julianna, gillar speciellt det spruckna på refrängen.

Virveln på refrängen får mig att associera med digitaldist, ligger något biljud efter varje slag.

Upplever sången som lite för dynamisk för min smak, behöver nog mer kompression. Speciellt på andra versen. Några toner här och där glider av lite i slutet med.

Önskar nog lite högre kompgitarr med, om den får plats. Samt lite mer tryck, men det tror jag kommer när den mastras om inte annat.

Sa jag att det blir en riktigt bra skiva detta? :)

Tack för synpunkter. Skall se över den allmänt hatade virveln sen. Jag tror på lite mer medn snyggare dist ;)  Tror J vill sjunga om slutet i viss mån, och det är väl lite mitt fel som klippte ihop slutet av strofer som inte var menade att vara där :D

Kompgitarrvolym noterat!


tack för bra kritik, och jag tror jag hört det där om skivan. tack!  :wub:

Julianas sångljud är konstigt.
Jobba på det.


Agree. Skall jobba på det. Thanx herr loop.

Stort !

Intressant låt, i början tänkte jag på fläskkvartetten och sen kom Juliannas sång och gjorde det mer intressant.
Håller dock med freddy, jag vill oxå gärna höra lite mer kompgura.

Thnx!  Gurakollen skall göras som sagt =)



tack allihop!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Ja, låter fläskkvartetten.

Snyggt sjunget.

Nåt med sångljudet?

Väldigt snyggt trixat ihop av dig emu, hörs att det är många tagningar. Gillar väl inte riktigt det där konstiga piano-ljudet, som spelar nåt solo över 4 takter vid 120-130, sen återkommer ett riktigt piano som spelar ett arpeggio lite senare. Utveckla det :)

SKulle kunna bli en riktig hit om pianot förmedlade nånting.
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Ja, sångljudet är rätt hårt processat för att låta lite mer bacon, men det blev nog inte nån riktig hit antar jag, -flera ha påpekat att det låter skumt. Nåt pianoljud vid 120........vete fåglarene, tror det ligger en gitarr där bara?  :blink:

SKall titta igenom arpeggiopartiet också!

tack för tyck =)





https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Väldigt snyggt trixat ihop av dig emu, hörs att det är många tagningar. Gillar väl inte riktigt det där konstiga piano-ljudet, som spelar nåt solo över 4 takter vid 120-130, sen återkommer ett riktigt piano som spelar ett arpeggio lite senare. Utveckla det :)

SKulle kunna bli en riktig hit om pianot förmedlade nånting.
Det där konstiga pianoljudet är en helt vanlig spansk gitarr och jag tycker inte den låter konstig alls.

Hur skulle det låta om pianot ifall det förmedlade någonting? Var hör du pianoarpeggiot? Är det dom tre uppåtgående tonerna som svar på sången i refrängen du menar?


asti

  • Gäst
Tungt och skönt sound i låten! Jättesnyggt vid "Everything changes...." t.ex 82 sekunder!
Också riktigt snyggt gitarrsound! Men vid ca 110 sek låter det som att kombinationen av toner
inte riktigt stämmer, tror det är två gitarrer....låter lite rörigt där för någon sekund.
Tycker introts "vandrande" sång "changes" inte behövs, det räcker med Julianna.
Skitbra sång överlag av Julianna, men är lite fundersam på ett par ställen, t.ex 266 sek, där det
låter lite surt. Men jag är förkyld just nu och har antagligen fått en släng av "pitch fever", så
det kan ni ta med en nypa salt!  :)
Skön låt!


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
fick lite Massivevibes i början och hade hållt i sig hade jag tyckt om allt...tycker den mer blev lite powerb...
bra sound som alltid bra sång även om jag kanske tycker det är lite för mycket attityd....keep going

Allt gott / karl
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Tungt och skönt sound i låten! Jättesnyggt vid "Everything changes...." t.ex 82 sekunder!
Också riktigt snyggt gitarrsound! Men vid ca 110 sek låter det som att kombinationen av toner
inte riktigt stämmer, tror det är två gitarrer....låter lite rörigt där för någon sekund.
Tycker introts "vandrande" sång "changes" inte behövs, det räcker med Julianna.
Skitbra sång överlag av Julianna, men är lite fundersam på ett par ställen, t.ex 266 sek, där det
låter lite surt. Men jag är förkyld just nu och har antagligen fått en släng av "pitch fever", så
det kan ni ta med en nypa salt!  :)
Skön låt!


Tack för synpunkter asti! Hör inte riktigt alla toner såhär nu med laptop vid 110, så det får jag be att återkomma till. Är det det "mörka" chaAAAaangEEeess" du tänker på i början där?

På slutet är det sura helt mitt fel. J sjöng en massa saker i helt annan kontext, och jag har klippt ihop saker som inte var tänkta att höras samtidigt :S Skall klippa, klistra och mellodajna, eller så blir det ny sång där helt enkelt :)


Tack för påringningen, kul med konstruktiva synpunkter, och att det gillas :)

fick lite Massivevibes i början och hade hållt i sig hade jag tyckt om allt...tycker den mer blev lite powerb...
bra sound som alltid bra sång även om jag kanske tycker det är lite för mycket attityd....keep going

Allt gott / karl

Lite mycket attityd + powerballad alltså...kanske kan lösas genom lite mer aggresiv/kallare backing till det hela?

tack för synpunkter :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Hmmm, jag såg att jag inte lämnat någon kommentar på denna fast jag lyssnat på den ett antal ggr. Skall genast åtgärdas.

Jag gillar synthbasen som "fjollar" i början. Ta inte bort den.  :)
Jätteskön låt detta och partiet där låten stannar upp för att byggas upp igen är riktigt snyggt.

Julianna, you make a great performance in this song and I just love the vibrato you have on the longer notes. Great job!

Det känns som att det fattas lite högre mellanregister innan trummorna kommer igång. En "clean" gura kanske eller ngt liknande?
Me, Myself & I


asti

  • Gäst

Utloggad BaconMcMuffin

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 101
  • Better known as "Julianna"
    • Visa profil
    • Julianna's music on soundclick.com
Thanks, Kornstad!  People either love the vibrato or hate it...  :lol:  it is what it is.   ;)
The human theremin.


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Hmmm, jag såg att jag inte lämnat någon kommentar på denna fast jag lyssnat på den ett antal ggr. Skall genast åtgärdas.

Jag gillar synthbasen som "fjollar" i början. Ta inte bort den.  :)
Jätteskön låt detta och partiet där låten stannar upp för att byggas upp igen är riktigt snyggt.

Julianna, you make a great performance in this song and I just love the vibrato you have on the longer notes. Great job!

Det känns som att det fattas lite högre mellanregister innan trummorna kommer igång. En "clean" gura kanske eller ngt liknande?
Tack k! Skall mecka lite med basen, känns lite slumpmässigt pålagt. Håller med om monstervibratot där, riktigt läckert, och att det stängs av och på så smakfullt :D

Tycker också det fattas något men har inte kunnat satt fingret på det. Hi mid kan nog vara något att kika på.


tack för bra synpunkter !
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Jag menar det "changes" som inleder låten...

Ah ok :) Ja, det är väl lite speciellt kanske  :D  Lite som Julis vibrato hon beskriver? :lol:


tack för förtydligande Asti!

Thanks, Kornstad!  People either love the vibrato or hate it...  :lol:  it is what it is.   ;)

On a personal note, I think that what is there to love is first and foremoste the dynamic range and the use of said vibrato. If its on all the time, its not appreciated the way it is when it comes as a beautiful and powerful boost to some lines.

I'd say it pretty f***ing good =)
https://soundcloud.com/secondary-protocol